آدلمن. سی (1992). اعتبار دهی در آموزش عالی، ترجمهی نادر قلی قورچیان (1374)، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، 3(9)، 159-174.
پازارگادی. مهرنوش (1377). الگویی جهت اعتباربخشی دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور در بخش دولتی و غیردولتی. رساله دکتری رشتهی مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات.
فتحآبادی. جلیل، قرهیقهی. مسعود (1391). بررسی سامانهی اعتبارسنجی و تضمین کیفیت نظام آموزش عالی آلمان، تهران، انجمن پژوهشهای آموزشی ایران، دومین کنفرانس ارزشیابی و تضمین کیفیت در نظامهای آموزشی با تمرکز بر یکپارچهسازی نظام آموزشی.
فراستخواه. مقصود (1395). دانشگاه ایرانی و مسئله کیفیت. تهران: انتشارات آگاه.
فراستخواه. مقصود (1389). دانشگاه و آموزش عالی. تهران: نشر نی.
محمدپور. احمد (1390). فرا روش. تهران: انتشارات جامعهشناسان.
محمدپور. احمد (1392). روش تحقیق کیفی، ضد روش. تهران: جامعهشناسان.
محمدپور. احمد، رضایی. مهدی (1387). درک معنایی پیامدهای ورود نوسازی به منطقه اورامان کردستان ایران به شیوهی پژوهش زمینهای. مجله جامعهشناسی ایران، 9(1/2)، 3-33.
ملکی. حسن (1389). تعلیم و تربیت اسلامی، رویکرد کلان نگر. تهران: عابد.
مورن. ادگار و همکاران (1387). اندیشهی پیچیده و روش یادگیری در عصر سیارهای. ترجمهی محمد یمنی دوزی سرخابی. تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
هاشمی. سید حامد، پورامینزاده. سعیده (1390). تحلیل الگوی اعتبارسنجی و ارزیابی درونی جهت ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام دانشگاهی. تهران، دانشگاه تهران، پردیس دانشکدههای فنی، پنجمین همایش ارزیابی کیفیت در نظام دانشگاهی.
هومن. حیدر علی (1394). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سمت.
American Psychological Association (2016). Definition of Accreditation. Retrieved June 29, 2016, from
http://search.apa.org/search?query=definition%20of%20accreditation.
Berg, B. L (2004). Qualitative research methods for the social sciences (5th ed.). Boston, MA: Pearson.
Dillman, D. A (2000). Mail and internet surveys: The tailored design method (2nd ed). New York: John Wiley & Sons.
Heywood¸ Lindsay (2001). Acomprehensive Framework for Quality Evaluation and Lmprovement in Universities.
Internet:http://www.guality.nist.govl.
Lamic, Q.H. and Jensen¸ H.T (2001). Toward Accreditation schemes for Higher Education in Europe. Final Project Report.
Materu, Peter (2007). Higher Education Quality Assurance in Sub-Saharan Africa Status, Challenges, Opportunities, and Promising Practices. The International Bank for Reconstruction and Development/The World Bank. Washington, D.C. Retrieved February 4, 2016 from http://www.eua.be/Libraries/qa-connect/wp124_qa_higher_edu_africa.pdf?sfvrsn=0.
Ministry of Higher Education of Egypt and Quality Assurance & Accreditation Commission of Egypt (2016). The quality assurance and accreditation handbook for higher education in Egypt. Retrieved February 3, 2016 from
http://www.tanta.edu.eg/UNITES/TQAC/ref/NQAAC.pdf
Niradhar, Dey (2011), "Quality assurance and accreditation in higher education in India", Academic Research International. ISSN: 2223-9553.Volume 1, Issue 1, 105-110.
UNESCO‐CEPES (2007). Quality Assurance and Accreditation: A Glossary of Basic Terms and Definitions. compiled by Lazăr VLĂSCEANU, Laura GRÜNBERG and Dan PÂRLEA, Bucharest Editors: Melanie Seto, Peter J. Wells Editing Assistant: Viorica Popa. Revised and updated edition.