- اشجعی، رضا. شاکری، مرضیه(1393). بررسی دیدگاههای مرتبط با انگیزش درونی مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.
- افروز، غلامعلی(1390). برنامههای آموزشی و پرورشی کودکان آهسته گام، چاپ هشتم، تهران: انتشارات تهران.
- امیر تیموری، محمد حسن(1387). تولید و کاربرد مواد آموزشی،تهران، انتشارات وزارت
- امیری حسن و افشار نیا کریم، (1390). نقش انجام بازیهای سازماندهی شده و رشد رفتاری کودکان، همایش منطقهای روانشناختی کودک و نوجوان،.
- انگجی، لیلی .عسگری، عزیزه (۱۳۸۵). بازی و تأثیر آن بر رشد کودک، چاپ اول، انتشارات طراحان ایماژ، تهران، چاپ اول، ۱۳۸۵ .
- بازان، تونی (2005). حافظهی برتر، ترجمهی وحید محمدی سیرت، منیژه شاهمحمدی.(1393). قم، انتشارات همگرا
- باوی ، علی (1393). بازی های آموزشی و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان. رشد تکنولوژی آموزشی ،اردیبهشت 1393 شماره8
- برک، لورا. ای. (2007). روانشناسی رشد (از لقاح تا کودکی). ترجمه: یحیی سیدمحمدی .( 1390). تهران: نشر ارسباران.
- بریسی، ران (2006). افزایش قدرت IQ، ترجمهی مجید دانایی.( 1393). قم، انتشارات همگرا
- پایک، جان (1390). رشد حرکتی در دورهی طفولیت، ترجمهی دکتر محمد علی اصلانخانی، الهام عظیم زاده، نصور احمدی، مهدی رافعی بروجنی، زهرا پور آقایی اردکانی، تهران، انتشارات علم و حرکت.
- تیموری، زینب(۱۳۸۶). بررسی تاثیر نرم افزارهای آموزشی بر یادگیری مفاهیم پیش از عدد ریاضی در کودکان پیش از دبستان شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی) : پاییز 1389 , دوره 3 , شماره 11 ; از صفحه 65 تا 78
- حشمتی، رسول؛ اصل اناری، روح اله؛ شکراللهی، رقیه (1395). اثربخشی تکنیک های بازی درمانی گروهی بر اضطراب حالت، احساسات مثبت و سطح سازگاری عمومی کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری خاص. ناتوانی های یادگیری ،تابستان 1395 - شماره 19 ،7 - 24.
- حمیدپور، حسن، حسینایی، علی و پژوهنده، علی (1388). نقش آموزش پیشدبستانی در یادگیری مهارتهای روانی- حرکتی و سازگاری اجتماعی، مجله علوم تربیتی (علوم تربیتی و روانشناسی) دانشگاه شهید چمران اهواز. 3، 117-138.
- جعفری، علیرضا (1393).تأثیربازیهایآموزشیبررشداجتماعیکودکانپیشدبستانی. فصلنامه روان شناسی تربیتی شماره سی وسوم، سال نهم، پاییز93
- جولایی، مامک .زارع پور،سمیه (1388). بازی های آموزشی برای کودکان 4تا6سال،چاپ اول:تهران: انتشارات آموزش نوآموز.
- دلاور، علی(1388). روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران، انتشارات پیام نور
- رئیس سعیدی، حسن(1394). بررسی چگونگی انگیزش و یادگیری در دانش آموزان. اولین کنگره علمی پژوهشی سراسری توسعه و ترویج علوم تربیتی و روانشناسی، جامعه شناسی و علوم فرهنگی اجتماعی ایران
- ساجدی، رقیه. شفیع زاده، حمید (1394). بررسی ارتباط راهبردهای یادگیری و انگیزه پیشرفت با عملکرد تحصیلی در بین دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در سال تحصیلی 94-93. کنفرانس بین المللی اقتصاد مدیریت و علوم اجتماعی
- سبزه ،بتول (1394). طراحیالگویبرنامهدرسیکارآفرینیبرایکودکانپیشاز دبستانوارزشیابیآنازدیدگاهمتخصصانبرنامهدرسی،کارآفرینیومربیان. فصلنامه مطالعات پیش دبستان و دبستان، سال اول، شماره یکم، پاییز94
- سعیدی راد،حسن.رباط جزی، عفت سادات.جمشیدی مقدم، محمد.محمدی آریا،علیرضا و لچینانی، فاطمه (1391). رابطه هوش هیجانی و شناختی معلمان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، دوره 3، شماره 10، تابستان 1391، صفحه 51-63
- سلامت، منصوره. مقتدائی، کمال.کافی، موسی. عابدی، احمدرضا و حسین خانزاده، عباسعلی (1392). اثربخشیبازیدرمانیشناختیرفتاریبرحافظهومهارتهایاجتماعیکودکانباناتوانییادگیریاملا. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 556-566:(6)11
- سلمان، زهرا (1391). بررسی اثر فعالیتهای بدنی و زبانی در تحول ذهنی کودکان پیشدبستانی دانشگاه تربیت مدرس، پایان نامه کارشناسی ارشد.
- عابدی، احمد. نزاکت الحسینی،مریم و بابائی محمد (1392). اثر بازی های اکتشافی بر یادگیری مهارت های اجتماعی – هیجانی دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان.
- فتحی، حسین (1393). شیوه تقویت انگیزه و اراده یادگیری و تحصیلی در دانش آموزان. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.
- فرامرزی، آرزو(1391). بازیهای رایانه ای و تأثیرات آن ها در کودکان و دانش آموزان، مجله دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، شماره 94، آبان 94.
- قاسمتبار، سیدنبیاله؛ مفیدی، فرخنده؛ زادهمحمدی، علی و قاسمتبار، سیدعبداله (1390). تأثیر آموزش موسیقی در مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستانی. روانشناسی تحولی، روانشناسان ایرانی، 27، 245-254.
- قدرتی،زیبا. قدرتی، سیما (1396). اثربخشیآموزشمهارتهایزندگیازطریقبازی برمشکلاترفتاریدانش آموزان. فصلنامه فرهنگ مشاوره و روان درمانی، سال هشتم، شماره 32 ، زمستان 96 ، ص 161 تا 178
- کرمی، ابوالفضل ( 1386) . راهنمای آزمون هوش وکسلر کودکان )فرم تجدیدنظر شده(تهران: مرکز نشر روانسنجی.
- کیان، مریم (1393). بررسی رابطه ویژگی های تحصیلی و راهبردهای انگیزش یادگیری منتخب دانشجویان؛ مطالعه دانشجویان دانشگاه یزد. استادیار گروه علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه یزد. اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم رفتاری.
-گلوی، میترا. نجفی، رامین (1393). انگیزش، موتور محرک یادگیری. نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.
- مصیبی، بهاره. صادقی نیا، علیرضا (1394). بررسی عوامل مؤثر در میزان انگیزه دانش آموزان و تأثیر آن بر میزان یادگیری، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی.
- موحدی ،احمدرضا .عابدی ،احمد (1390). تأثیر بازی های کودکانه سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دفتر اول ابتدایی ،دوفصلنامه رشد و یادگیری حرکتی– ورزشی ،شماره 7،بهار و تابستان 1390ص147
- مهر جو،پروانه (1390). نگاهی به تفاوتهای بازی کودکان عادی و استثنائی، تعلیم و تربیت استثنائی. شماره 108،ص 48
- نوروزی، داریوش؛ دهقانزاده، حسین (1391). طراحی بازیهای رایانهای آموزشی، گویش نو، تهران.
- ولیزاده، لیلا (1390). شیوههای عملی جهت ارائه مفاهیم دینی در مهدهای کودک (ویژه مربیان گروههای سنی 3 تا 4 و 4 تا 5 سال). تهران: سازمان بهزیستی کشور، اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل.
- هیلگارد، ارنست؛ اتکینسون، ریتال؛ و اتکینسون، ریچارد (2000). زمینه روانشناسی. ترجمه براهنی، محمد نقی؛ شاملو، سعید؛ گاهان، نیسان؛ کریمی، یوسف؛ هاشمیان، کیانوش.( 1381). تهران: انتشارات رشد. چاپ دهم
-Aarnoutse, C. A. J, & Van Leeuwe, J. F. J. (2000). Development of poor and better readersduring the primary school. Educational Research and Evaluation, 6, 251–278.
-Abdi, R. & Mohammadi, Sh. (2013). The effect of metadiscourse markers presence on high school EFL learners reading comprehension. Journal of School Psychology, 2(2), 93-106. (In Persian (
-Ahromi, R., Shooshtari, M., Golshani Monazah, F. & Kamarrazin, H. (2011). The effectivness of training accuracy on the ability of reading of dyslexia in third grade elementary students Isfahan. Quarterly Psychology of Exceptional ndividuals, 1(3), 110-139.
-Akbari, E. (2011). Learning Disability. Tehran: Nazari publication. (In Persian (
-American Psychiatric Association (1994). Diagnostic and statistical manual of mental disorders, 4th ed. Washington DC: American Psychiatric Association.
-Anetta, A. L. (2008). Video Games in Education: Why they should be use and how they are being use? New media and Education in 21st sentury.
- Baggerly,J., Parker, M(2005). Child-centered group play therapy with African American boys of the elementary school level. Journal of Counseling& Development, 83,387-396.
- Berniger. V.W & Richards,TI. (2002). Brain literacy for educators and psychologists, SanDiago: Academic press.
- Dougherty, J.L, (2006). Impact of child- Centered play therapy on children of different developmental stages Ph.D. Thesis. University of North Texas2006.
- Green, C. Bevelier, D. (2003). “Cognitive psychology”. Nature Neuroscience, 134(3).
- Holmes, W. (2011). Using game based learning to support struggling readers at home. Learning, Media and Technology, 36(1) 5-19.
- Klein, J.D; Freitag, E. (1991). Effects of using an instructional game on motivation and performance. Journal of Education research (vol. 84 no. 5).
- Marnat, G. G. (2005). Psychological Evaluation Guidelines for clinical psychologists, counselors and psychiatrists. Translation by Mohammad Hassan Pasha Sharifi and Mohammad Reza Nikkhou. Tehran: Growth Publication. (Persian)
- Shahim, S. (1994). Wechsler intelligence scale for use in children. Phsychological Research Journal, 18, 67-80. (In Persian (
- Zare, H., Amiri Ahooei, F. & Taraj, Sh. (2009). The effective educational games on short-term memory and spelling primary school with disabilities learning. Research on Exceptional Children, 4, 367-374. (In Persian (