- آزاد ارمکی، تقی؛ امامی یحیی. (1383)، تکوین حوزه عمومی و گفتگوی عقلانی، مجله جامعهشناسی ایران، دوره پنجم، شماره 1.
- اکبری تبار، علیاکبر؛ اسکندریپور، ابراهیم. (1392)، رسانههای اجتماعی و شبکههای اجتماعی مجازی. موسسه فرهنگی و هنری تقارب و تبادل فرهنگی.
- البرزی دعوتی، هادی. (1391)، آیندهپژوهی حضور صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در فضای اینترنت، دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد.
- بهنوئی گدنه، عباس؛ رحمتی، مجید. (1392)، بررسی نقش استفاده از رسانههای جمعی در میزان مشارکت سیاسی دانشجویان با تأکید بر انتخابات دوره یازدهم، فصلنامه مطالعات انتخابات، سال دوم، شماره 3.
- خوشهیکل، مسعود؛ نظافتی، نوید. (1393)، شناسایی و انتخاب مناسبترین رسانههای اجتماعی برای توسعه سیستمهای مدیریت اجتماعی ارتباط با مشتریان (پیمایشی در بانک ملی ایران). دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: مدیریت فناوری اطلاعات، دوره 6، شماره 4.
- دادگران، سید محمد. (1374)، مبانی ارتباطجمعی، انتشارات فیروزه.
- دارابی، علی. (1388)، بنیانهای نظری رفتار انتخاباتی شهرودان در جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم شماره 1.
- دانش، پروانه؛ مهدیان، مونا. (1393)، بررسی نقش رسانههای مجازی در مشارکت سیاسی: مورد مطالعه شهروندان تهران، فصلنامه مطالعات افکار عمومی، سال سوم، شماره 10.
- ذوالقدر، حسین. (1392)، نقش رسانههای مجازی در مشارکت سیاسی شهروندان تهرانی، فصلنامه مطالعات انتخابات، سال دوم، شماره 3.
- روشندل اربطانی، طاهر؛ فرجیان، محمدمهدی؛ سلمانیزاده، شمسی. (1394)، آیندهپژوهی ارتباطات سازمانی با ورود تکنولوژی شبکههای اجتماعی، کنفرانس بینالمللی روابط عمومی.
- ساعدی، طاهره. (1392). کاربردهای شبکههای اجتماعی مجازی در توسعه فعالیت روابط عمومی سازمان صداوسیما (از دید استادان ارتباطات دانشگاههای تهران). ماهنامه رسانه، شماره 24.
- سبیلان اردستانی، حسن. (1387)، تبلیغات سیاسی (با رویکرد به فنون تبلیغات)، انتشارات مهربان نشر، چاپ اول.
- سیدامامی، کاووس. (1388)، تلویزیون و انتخابات ریاست جمهوری در ایران، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 1.
- شریفی، سیدمهدی؛ فرجیان، محمدمهدی؛ دیانی، میکائیل؛ سلمانی زاده، شمسی. (1394)، مقایسه تأثیر مناظرات تلویزیونی نسبت به سایر ابزارهای تبلیغاتی در شکلدهی به نظر رأیدهندگان در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 ایران، مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای ایران، نشریه پژوهشهای ارتباطی.
- عیوضی، محمدرحیم. (1388)، تأثیر رسانه بر رفتار انتخاباتی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، سال شانزدهم، شماره 1 .
- Brousell Lauren. (2015), Why social media could swing the 2016 presidential election, http://www.cio.com/article/2976083/social-networking/why-social-media-could-swing-the-2016-presidential-election.html, Aug 27, 2015
- Beth Elson Sara, Yeung Douglas, Roshan Parisa, Bohandy S. R., Nader Alireza. (2012), Using Social Media to Gauge Iranian Public Opinion and Mood After the 2009 Election, RAND Corporation
- Burns, Alex & Eltham, Ben. (2009), 'Twitter Free Iran: An Evaluation of Twitter's Role in Public Diplomacy and Information Operations in Iran's 2009 Election Crisis'. In Papandrea, Franco & Armstrong, Mark (Eds.). Record of the Communications Policy & Research Forum 2009. Sydney: Network Insight Institute, pp. 298-310
- Cathy j. Cohn, Joseph Kahne. (2011), Participatory politics New Media and Youth Political Action, Oakland: YPP Research Network, Retrieved June 30, 2012
- David Ward, Bernd-Peter Lange. (2004), The media and election a Handbook and Comparative Study, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers Mahwah, New Jersey London
- fortune.com/2015/12/01/social-media-2016-election/
- Green R. Key. (2015), The game changer: Social Media and the 2016 presidential election, http://www.huffingtonpost.com/r-kay-green/the-game-changer-social-m_b_8568432.html
- Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges andopportunities of Social Media. Business horizons, 53(1): 59-68.
- Kobayashi, Tetsuro. (2017), Internet Election Campaigns in the United States, Japan, South Korea, and Taiwan, Political Campaigning and Communication, Palgrave Macmillan
- Lafferty Justin. (2015), Presidential Candidate Hillary Clinto n Debuts on Instagram With a Joke,
http://www.adweek.com/socialtimes/presidential-candidate-hillary-
clinton-debuts-on-instagram-with-a-joke/621638
- McCombs Maxwell. (2011), The Agenda-Setting Role of the Mass Media in the Shaping of Public Opinion, University of Texas at Austin, January 2011
- Nisha Chittal. (2015), 2016 candidates turn to Snapchat to announce their campaigns,
http://www.msnbc.com/msnbc/2016-candidates-turn-snapchat-announce -their-campaigns
- Nicholas Carr. (2015), How Social Media Is Ruining Politics, http://www.politico.com/magazine/story/2015/09/2016-election-social-media-ruining-politics-213104, September 02, 2015
- Rahimi Babak. (2011), The Agonistic Social Media: Cyberspace in the Formation of Dissent and Consolidation of State Power in Postelection Iran, The communication Review Journal, Volume 14
- Robert Bond, Christopher J. Fariss, Jason J. Jones, Adam D. I. Kramer. (2012), A 61-million-person experiment in social influenceand political mobilization.
- Shirky Clay. (2011), The Political Power of Social Media: Technology, the Public Sphere, and Political Change, Foreign AffairsVol. 90, No. 1 (JANUARY/FEBRUARY 2011), pp. 28-41
- Skinner Gideon. (2015), A third of young people think social media will influence their vote,
https://www.ipsos-mori.com/researchpublications/researcharchive/3539/ A-third-of-young-people-think-social-media-will-influence-their-vote.aspx, March 2015
- Sooyoung Choa; William Benoit. (2006), 2004 Presidential campaign messages: A functional analysis of press releases from President Bush and Senator Kerry, Public Relations Review 32.