افروز، غلامعلی (1388). روانشناسی و آموزشوپرورش کودکان استثنایی. تهران: دانشگاه تهران.
اکبری فر، حسین (1393). اثربخشی آموزش شناختی رفتاری بر کاهش رفتار تنبیهی مادران کودکان کمتوان ذهنی خفیف (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
اندامی خشک، علیرضا (1392). نقش واسطهای تابآوری در تنظیم هیجان و تحمل پریشانی با رضایت از زندگی (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
باقری نژاد، مینا؛ صالحی فدری، جواد؛ طباطبایی، محمود (1389). رابطهی بین نشخوار فکری و افسردگی در نمونهای از دانشجویان ایرانی. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 11(1)، 21-38.
برآبادی، حسین احمد (1394). مقایسهی کیفیت تصور از خدا در بیماران افسرده و افراد سالم (1394). فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 6(23)، 70-96.
بشارت، محمدعلی؛ بزازیان، سعیده (1393). بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه تنظیم شناختی هیجان در نمونهای از جامعه ایرانی. نشریه علمی-پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی، 24(84)، 61-70.
بک، جودیت (1995). شناخت درمانی: مبانی و فراتر از آن. ترجمهی لادن فتی و فرهاد فرید حسینی (1392). تهران: دانژه.
تقوایی، داوود؛ مسجدی، عباس؛ جعفری، مهدی (1394). اثربخشی درمان دیالکتیک بر ملامت خود و دیگران، نشخوار فکری و فاجعه سازی زنان مبتلا به سرطان پستان. اندیشه و رفتار، 9 (35)، 67 -76.
حسنزاده، نسرین (1391). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر کاهش نشخوار فکری افراد مبتلا به افسردگی اساسی (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حسنی، اکرم (1391). اثربخشی آموزش بخشش درمانی بر رضایت زناشویی مادران و پذیرش کودکان کمتوان ذهنی (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حسنی، جعفر (1389). خصوصیات روانسنجی پرسشنامهی نظم جویی شناختی هیجان. روانشناسی بالینی، 3، 73-88.
رحیمی، مهدی؛ افراسیابی، حسین؛ رستم پور، طیبه؛ قدوسی نیا، عطیه (1396). تأثیر داشتن کودک با کمتوانی ذهنی بر زندگی مادران: رویکرد کیفی، روانشناسی افراد استثنایی، 7(26)، 45-70.
زارع، راضیه (1392). اثربخشی آموزش صبر بر امید و بهزیستی روانشناختی مادران کودکان کمتوان ذهنی (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
سلیمانی، مهسا (1386). اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی بر کاهش مشکلات روانشناختی و میزان پرخوری عصبی زنان مراجعهکننده به کلینیک کاهش وزن (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
سید اسماعیلی، نسترن (1392). تأثیر آموزش روش ذهن آگاهی بر کاهش فشار روانی مادران کودکان کمتوان ذهنی (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
سیف نراقی، مریم؛ نادری، عزتالله (1389). روانشناسی آموزش کودکان استثنایی. تهران: سمت.
علوی، خدیجه (1388). رفتاردرمانی دیالکتیکی. تازههای رواندرمانی. شمارهی 57 و 58، 64-89.
علیزاده، حمید (1387). تغییر اصطلاحشناسی عقبماندگی ذهنی به کمتوانی ذهنی. پژوهش در حیطهی کودکان استثنایی، 8(2)، 127-140.
عمادی، اعظم (1391). اثربخشی آموزش امید درمانی بر تابآوری مادران کودکان کمتوان ذهنی در شهرستان گناوه (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
فرخی، حسین؛ سیدزاده، ایمان؛ مصطفی پور، وحید (1396). بررسی ساختار عاملی، اعتبار و پایایی فرم فارسی مقیاس باورهای مثبت و منفی نشخوار فکری و مقیاس پاسهای نشخواری. پیشرفتهای نوین در علوم رفتاری، 2(14)، 21-37.
مرادپور، جاماسب؛ علیآبادی، سمانه؛ پورصادق، عباس (1392). اثربخشی آموزش مهارتهای خودآگاهی و ابراز وجود بر سازگاری و عزتنفس مادران کودکان کمتوان ذهنی. مراقبتهای نوین. 10(1)، 43-52.
مش، اریک؛ ولف، دیوید (2010). روانشناسی مرضی کودک با تأکید بر آسیبشناسی روانی تحولی کودکی و نوجوانی. ترجمهی پرویز شریفی درآمدی و حسین مرادی (1391) تهران: آوای نور.
معتمدی، هادی (1392). اثربخشی رفتاردرمانی دیالکتیکی گروهی بر افزایش تابآوری و پیشگیری از بازگشت در افراد وابسته به مواد (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
منصوری، احمد (1388). بررسی مقایسهای نگرانی، وسواس فکری و نشخوار فکری در افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی، افسردگی و افراد بهنجار (پایاننامهی کارشناسی ارشد). دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تبریز.
میلانی فر، بهروز (1396). روانشناسی کودکان و نوجوانان استثنایی. تهران: قومس.
نعیمی، ابراهیم؛ تاجری، زهره (1396). اثربخشی آموزش مهارتهای ویژهی چندگانه بر کاهش استرس و افزایش شادکامی مادران دانش آموزان اتیسم. فرهنگ مشاوره و رواندرمانی. 8 (32)، 17-37.
Abedin, A., & Molaie, A. (2015). The effectiveness of Group Movie Therapy on Parental stress reduction in mothers of children with mild mental retardation in tehran. Journal of Social and Behavioral Sciences, 5, 988-993.
Bakera, O. E., & Bugaya, A. (2010). The short version of ruminative response scale: reliability, validity and its relation to psychological symptoms. Procedia Social and Behavioral Sciences , 5, 2178-2181.
Garnefski, N., Kraaij, V., & Spinhoven, P. H. (2001). Negative life effects,Cognitive EmotionRegulation and Depression. Journal of Personality and Individual Differnces, 30, 1311-1327.
Gupta, R. K., & Kaur, H. (2010). Stress among parents of children with intellectual disability. Asia Pacific Disability Rehabilitation Journal, 21(2), 118-126.
Harris, J. C. (2013). New terminology for mental retardation in DSM-5 and ICD-11. Current opinion in psychology, 26(3), 260-262.
Linehan, M. M., & Heard, H. I. (1992). Dialectical therapy for borderline personality disorder. NewYork: Guliford.
Nolen-Hoksema, S., & Marrow, J. (1991). A prospective study of depression and posttraumatic stress symptoms after the natural disaster: The 1980 loma prieta earthquake. Journal of personality and social psychology, (61), 115-121.
Rechards, R. S., & Sehr, D. P. (2015). The usefullness of dialectical behavior therapy in substance abuse group, Dissertation in partial satisfaction of the requirement for the degree of master social work. California state university, Sacramento.
Tavakolizadeh, J., Dashti, S., & Panahi, M. (2015). The effect of Rational-Emotional Traning on Mothers` Mental Health Condition of Children with Mental Retardation. Journal of Social and Behavioral Sciences, 69(24). 649-658.
Witter, D. D. (2003). Parent reaction to having a child with Disabilites. U.S.A: Education.