- ارجمندی، غلامرضا. (1380)، «پخش مستقیم ماهوارهای، پیامدها و سیاستها»، نامه انجمن جامعهشناسی ایران، شماره 6.
- استوری، جان. (1386)، مطالعات فرهنگی درباره فرهنگعامه. ترجمه: حسین پاینده. تهران: نشر آگه.
- امامی، همایون. (1375). «فیلم مستند و یک تعریف». نقد سینما. شماره هفتم.
- پری، راجر. (1394). تاریخ رسانه؛ از گیلگمش تا گوگل. ترجمه: بهروز تورانی. تهران: انتشارات روزنامه ایران.
- حسینی انجدانی، مریم. (1395)، روش تحلیل مضمون، تهران: مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما.
- رسولی، محمدرضا. (1381)، «رادیو و تلویزیون: مخاطبشناسی تلویزیونهای ماهوارهای»، رسانه، شماره 52.
- رضایی، محمد. (1387)، «مصرف تلویزیون: بازتولید هژمونی یا مقاومت نشانهای»، در: مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، به اهتمام عباس کاظمی، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تهران.
- سورین، ورنر و تانکارد، جمیز. (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- شهابی، محمود؛ جهانگردی، مجتبی. (1387). «خاستگاه اجتماعی الگوهای استفاده از تلویزیونهای ماهوارهای فارسیزبان در میان مخاطبان تهرانی». فصلنامه تحقیقات فرهنگی. سال اول. شماره 2.
- عزیزی، حمید؛ مهدی زاده، سید محمد.(1395)، «بررسی عوامل مؤثر بر انگیزههای زنان از تماشای سریالهای شبکه ماهوارهای جم (مطالعه موردی: زنان شهر کامیاران)»، مطالعات اجتماعی - روانشناختی زنان، شماره 48.
- فیسک، جان. (1388)، درآمدی بر مطالعات ارتباطی، ترجمه: مهدی غبرایی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- کاظمی، عباس. (1387)، «سه پارادایم در مطالعهمصرف فرهنگی»، در: مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، به اهتمام عباس کاظمی، تهران: جهاد دانشگاهی واحد تهران.
- لیندلف، تامس آر. و تیلور، برایان سی. (1388)، روشهای تحقیق کیفی در علوم ارتباطات، ترجمه: عبدالله گیویان، تهران: همشهری.
- متانی، مهرداد؛ فرهنگی، علیاکبر. (1394)، انگیزههای مصرف شبکههای ماهوارهای فارسیزبان (رابطه آن با ویژگیهای جمعیت شناختی مخاطبان در میان شهروندان قائمشهری)، پژوهشهای ارتباطی، شماره 81.
- محسنیان راد، مهدی. (1381)، «بازخوانی نخستین پژوهش ایرانی درباره برنامههای ماهوارهای تلویزیون از آسیا»، فصلنامه پژوهش سنجش، شماره 30 و 31.
- مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما. (1395)، «نظرسنجی از مردم درباره برنامههای شبکههای ماهوارهای»، گزارش طرح نظرسنجی اداره کل پژوهش و سنجش، مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما.
- مککوایل، دنیس. (1382)، مخاطبشناسی، ترجمه: مهدیمنتظرقائم، چاپ دوم، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- منتظر قائم، مهدی. (1381). «بررسی و نقد سیاست ماهوارهای ایران با تأکید بر تجربه کشورهای آسیایی». پژوهش و سنجش. شمارههای 30 و 31.
- مهدی زاده، سید محمد. (1384)، مطالعه تطبیقی نظریه کاشت و دریافت در ارتباطات، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
- مهدی زاده، سید محمد. (1389)، نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
- نجفی اصل، مرضیه. (1392)، «جمعبندی نظرسنجیهای فصلی سیما در سال 1391»، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
- نصیری، بهاره و سلطانی، جلیل. (1393)، «عوامل مؤثر بر گرایش ساکنین شهر شهریار به تماشای برنامههای ماهوارههای» فصلنامه مطالعات رسانهای، سال نهم - شماره 3.
- ویندال، سون و دیگران. (1376)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- Alikhah, Fardin. (2008). “The politics of satellite television in Iran” in: Semati, Mehdi. (2008). Media, Culture and Society in iran: Living with globalization and the Islamic state. USA & Canada: Routledge
- Beattie, Keith. (2004). Documentary Screens: Non-fiction Film and Television. Palgrave Macmillan.
- Boyatzis, Richard E. (1998). Transforming qualitative information: thematic analysis and code development, sage publications
- Edgar, Andrew; Sedgwick, peter(1999). Key Concept in Cultural Theory. London & New York: Routledge
- Fulton, Helen et al. (2005). Narrative and Media. Cambridge University Press
- Grossberg, Lawrence et al. (2006). Medai Making; Mass Media a Popular culture, Second Edition, sage
- Holmes, Su. (2008). The Quiz Show. Edinburgh University Press Ltd.
- King, Nigel & Horrocks, Christine. (2010). Interviews in qualitative research, London: sage.
- Lacey, Nick. (2002). Media Insttutions and Audiences: Key Concepts in Media Studies, New York: PALGRAVE
- Laughey, Dan. (2007). Key Themes in Media Theory. New York: Mc Graw-Hill. Open University Press
- Magee, Sara C. (2008). That's Television Entertainment: The History, Development, and Impact of the First Five Seasons of "Entertainment Tonight", 1981-86
- McLane, Betsy A. (2012). A New History of Documentary Film. New York: Continuum
- Mittell, Jason. (2004). Ganre and Television: From Cop Shows to Cartoons in American Culture. London & New York: Routledge
- Morley, David. (1992). Television, Audiences & Cultural Studies. London & New York: Routledge
- Neale, Stephen. (1980). Genre. UK: British Film Institute
- Selznick, Barbara J. (2008). Global Television: Co – Producing Culture. Philadelphia: Temple University Press
Stevenson, Nick. (2002). Understanding Media Cultures: Social Theory and Mass Communication, Second Edition, London: SAGE Publications