- آجودانی، ماشاالله. (1382). مشروطه ایرانی، تهران: اختران.
- آفرین، فریده. (1397). «مطالعه رابطه بینامتنی در سنتها و نقشمایههای مشترک هنری تمدن ایلام و همخامنشی». دوفصلنامه مطالعات تطبیقی هنر. سال هشتم، ش. 15.
- آفرین، فریده. (1396). «ضیافت قجری با اندکی شعبده در وضعیت معاصر». ماهنامه هنر آگه. آذر و دی، ش 20.
- امیرحاجبی، علیرضا؛ فیلیزاده، سیامک. (1393). «حافظههایی که پاک میشوند. گفتگو با سیامک فیلی زاده»، روزنامه شرق. اردیبهشت، سال یازدهم، شماره 2021.
- اخگر، مجید. (1393). «رستاخیز روی فرش ایرانی»، فصلنامه حرفه هنرمند. تابستان، ش 51.
- امانی، حجت. (1394). «زایش سیاست در تابلو»، روزنامه شرق. آذر، سال سیزدهم، شماره 2465.
- بلکستر، لورن؛ هیوز، کریستانا؛ تایت، ملکم. (1391). چگونه تحقیق کنیم؟. مترجمان: عیسی ابراهیمزاده، ابوالفضل فراهانی و محمدرضا سرمدی، تهران: انشارات دانشگاه پیامنور. چاپ چهارم.
- بورگر، پیتر. (1394). نظریه هنر آوانگارد. ترجمه: مجید اخگر، تهران: مینوی خرد.
- بویس، مری. (1381). زردتشیان: باورها و آداب دینی آنها. ترجمه: عسکر بهرامی، تهران: ققنوس.
- پاکباز، رویین. (1378). «هنرمعاصرایران»، فصلنامه طاووس (1).
- تربتی، سروناز. (1395). «بررسی ارتباط نگاه محور در فیس بوک: برساخت فانتزی و گفتمان هیستریک (بارویکرد لکان)»، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین. سال دوم، ش. 8.
- توکلی طرقی، محمد. (1395). تجدد بومی و بازاندیشی تاریخ. تهران: پردیس دانش.
- تسبیحی، صالح. (1394). «پرندگان باغشاه، بازخوانی تاریخ»، فصلنامهچیدمان. سال چهارم، ش 12.
- تیوال. (1393). «نمایشگاه آثار سیامک فیلی زاده با نام آندِر گراند»، بازنشانی شده: 22/3/1397: https://www.tiwall.com/p/under-ground
- دلوز، ژیل. (1389). فوکو. ترجمه: افشین جهاندیده و نیکو سرخوش، تهران: نی.
- دلزنده، سیامک. (1396). تحولات تصویری هنر ایران، بررسی انتقادی. تهران: نشر نظر.
- شاهد، امین. (1393). «بازخوانی در پستو»، مهرماه، مجله الکترونیکی پله،. بازنشانی شده 3/3/1397: www.pellemag.com
- طیبی، سید جمالالدین؛ ملکی، محمدرضا؛ دلگشایی، بهرام. (1388). تدوین پایاننامه، رساله، پروژه پژوهشی و مقاله علمی. تهران: انتشارات فردوس
- فوکو، میشل و دیگران. (1389 الف). «حقیقت و قدرت»، سرگشتگی نشانهها. ترجمه: بابک احمدی، تهران: مرکز.
- فوکو، میشل. (1389 ب). «سوژه و قدرت»، تئاتر فلسفه. ترجمه: نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
- فوکو، میشل. (1389 ج.) «نیچه تبارشناسی تاریخ»، تئاتر فلسفه. ترجمه: نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
- فوکو، میشل. (1389 د). «زندگی آدمهای بدنام»، تئاتر فلسفه. ترجمه: نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
- فوکو، میشل. (1393). مراقبت و تنبیه، تولد زندان. ترجمه: نیکو سرخوش و افشین جهاندیده، تهران: نی.
- کشمیرشکن، حمید. (1394). هنر معاصر ایران؛ ریشهها و دیدگاههای نوین.تهران: چاپ و نشر نظر.
- کهن، گوئل. (1360). تاریخ سانسور در مطبوعات ایران. تهران: آگاه.
- مشایخی، عادل. (1395). تبارشناسی خاکستری است. تهران: ناهید.
- مون، سایمون. (1387). «سرمایه»، فرهنگنامه اندیشه مارکسیستی. ویراسته تام باتامور و دیگران، ترجمه: اکبر معصوم بیگی، تهران: بازتاب نگار.
- میلز، سارا. (1389). میشل فوکو. ترجمه: داریوش نوری، تهران: مرکز
- ویمر، راجر دی. و دومینیک، جوزف آر. (1384). تحقیق در رسانههای جمعی. ترجمه: کاووس سید امامی. تهران: انتشارات سروش و مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای.
- هنر آنلاین. 1393. «نمایشگاه آندرگراند در گالری آران».. بازنشانی شده: 10/3/1397: http://www.honaronline.ir
- Emerling, Jae. (2005). “Michel Foucault”, Theory for Art History. New York: Routledge.
- Foucault, Michel. (2003). le pouvoir psychiatrique. Paris : Seuil/Gallimard.
Patton, P. Michel Foacault, Meagan Morris. (1979). “of power & Prisons” in Michel Foucault, Power, Truth & Strategy, pp.109-146.