- مرادی، رحیم. (1394). «تأثیر بازیهای آموزشی رایانهای بر انگیزش تحصیلی مفاهیم ریاضی دانش آموزان» روانشناسی افراد استثنایی، شماره 18.
- گرزین، زینب (1393). «تأثیر بازی رایانهای آموزشیمبتنی بر الگوی محیط یادگیری مؤثر بر انگیزش و میزان یادگیری دانش آموزان». فناوری آموزش و یادگیری، سال اول،، شماره 1.
- کلانتری دهقی، هانیه (1394). «طراحی و اعتباریابی الگویی برای ساخت بازیهای رایانهای پرورشدهنده تفکر انتقادی نوجوانان شهر تهران». پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی. گروه تکنولوژی آموزشی
- فریمانی، مهدی (1392). بازی کاری؛ نگاهی به شکلگیری مفهومی نو در عرصه فضای مجازی و کاربردهای آن، تهران: مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال.
- زنگنه، حسین. (1391). مبانی نظری و عملی تکنولوژی آموزشی، جلد 2، چاپ اول، تهران: آوای نور.
- تمجید تاش، الهام (1390). «بررسی تطبیقی تأثیر بازیهای اجتماعی و بازیهای رایانهای بر رشد کودکان». مجله پیوند، شماره 385.
- ذوفن، شهناز؛ لطفیپور، خسرو (1380). رسانههای آموزشی برای کلاس درس، چاپ دوم، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
- Baker, Ryan S. J. D.; Hobgood, Jacob.; Ainsworth, Shaaron E.; & Corbett, Albert T. (2007). "Modeling the acquisition of fluent skill in Educational action games", Springer-Verlag Berlin Heidelberg.
- Gee, James. Paul. (2003). What video games have to teach us about learning and literacy (1st ed.). New York: Palgrave Macmillan.
- Huang, , Chun-Chieh., yeh, Ting-Kuang., Li Tsai-Yen., & Chang, Chun-Yen. (2010). "The Idea Storming Cube: Evaluating the Effects of Using Game and Computer Agent to Support Divergent Thinking". Educational Technology & Society, 13 (4), 180–191.
- Hirumi, Atsusi., Appelman, Bob., Rieber, Lloyd., & Van Eck, Richard. (2010). Preparing instructional designers for Game based learning.
- Paras, Brad. & Bizzocchi, Jim. (2005). Game, motivation, and Effective learning: Anintegrated model for educational game design, DiGRA
- Prensky, Marc. (2005). "Computer games and learning: Digital game-based learning". Handbook of computer game studies, 18, 97-122.
- Squirck, kurt. (2006). "From content to context: videogames as designed experience". Education researcher, 35(8), 19-29.
- Suppes, Patrick. (2006). "The uses of computers in education". Retrived from http://suppes –corpus.stanford.edu/articles/comped/67