ابوت، کریستین (1377). سنجش عملکرد در خدمات کتابداری و اطلاعرسانی. ترجمه علیرضا بهمنآبادی. تهران: مرکز اطلاعرسانی و خدمات علمی جهاد سازندگی.
اسفندیاری مقدم، علیرضا؛ رزمی شندی، مسعود و نوروزی، یعقوب (1392). کیفیت خدمات کتابخانههای ایران (بررسی پژوهشهای مدل لیبکوآل در ایران). فصلنامه تحقیقات کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاهی، 47(2)، 191-208.
اشرفی ریزی، حسن و کاظم پور، زهرا. (1386). مدل لیبکوآل و کاربرد آن در کتابخانههای دانشگاهی. فصلنامه کتاب، 70(2)، 197-214.
امیدیفر، سیروس و موسوی زاده، زهرا (1388). سنجش سطوح کیفیت خدمات کتابخانهی دانشکدهی روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی با استفاده از مدل لیبکوال. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی، 15(4)، 61-80.
پاول، رونالد (1379). روشهای اساسی پژوهش برای کتابداران. مترجم نجلا حریری. تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.
پل، رزویتا؛ بوی خورست، پیترتی (1380). ارزشیابی کیفی: رهنمودهای بینالمللی برای سنجش عملکرد کتابخانههای دانشگاهی. ترجمه عبدالله نجفی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
حسنزاده، محمد و نجفقلی نژاد، اعظم (1388). ارزیابی مجموعه، کارکنان و فضای کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس بر اساس ابزار لیبکوال. فصلنامه علمی پژوهشی، 15(1)، 131-153.
کرافورد، جان (1380). ارزشیابی خدمات کتابداری و اطلاعرسانی. ترجمه مهوش معترف. تهران: مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
موکهرجی ا. ک. (1368). تاریخ و فلسفه کتابداری. ترجمه اسد...آزاد، مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Bavakutty, M. & Abdul Majeed, K. C. (2005). Methods for measuring quality of libraries. India: Ess Ess Publications.
Cook, C.; Heath, F.; & Thompson, B. (2002). Score norms for improving library service quality: A LibQUAL+TM Study. Libraries and the academy, 2(1), 13-26.
Hiller, Steve. (2001). Assessing user needs, satisfaction and library performance at the University of Washington libraries. Library Trends, 49(4), 605-625.
Hitchingham, E. E.; & Kenney, D. (2002). Extracting meaningful measures of users’ satisfaction from LibQUAL for the university libraries at Virginia Thech. Performance measurement and metrics, 3(2), 48-58.
Parasuraman, A.; zeithaml, V. A.; & Berry, L. L. (1985). A conceptual model of service quality and its implication for future research. Journal of marketing, 49, 41-50.
Probst, L. (2004). Penn State University libraries Libqual+TM survey 2004: Excutive summary. Retrieved from www.sa.psu.edu/.
Nitecki, D. A. (1996). Changing the concept and measure of service quality in academic libraries. Journal of Academic Librarianship, 22, 181-190.
Roszkowski, M. J.; Baky, J. S.; & Jones. D. B. (2005). So which score on the libqual + k tells me if library users are satisfied? Library & information science research, 27, 424-439.