اکبرزاده، زهرا، طالبیان، مریم و فلاح، وحید. (1396). بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی معلمان با مهارت ارتباطی دانشآموزان دختر مقطع متوسطه شهرستان آمل. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 3(1/4)، 166 -174.
سنی فخر، محمدرضا. (1390). ﺗﺄﺛﯿﺮ مهارتهای ارﺗﺒﺎﻃﯽ ﻣﺪﯾﺮان ﺑﺮاﻧﮕﯿﺰش ﮐﺎرﮐﻨﺎن در ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﺳﯿﻤﺎ. پایاننامهی کارشناسی ارشد مدیریت رسانه، دانشکدهی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
حیدری علی نظری، رضا. (1387). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی به شیوه گروهی بر سازگاری دانشآموزان. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسه، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
جزیتی، علیرضا و سلطانی، عباس. (1394). تأثیر مهارتهای ارتباطی مدیران با رضایت شغلی کارکنان. فصلنامهی نظارت و بازرسی، 10(35)، 13-42.
خزائی، آذر و نیلی احمدآبادی، محمدرضا. (1394). تأثیر آموزش به سبک محاورهای از طریق چندرسانهای برافزایش مهارتهای ارتباطی دانشآموزان کمشنوا. فناوری آموزش و یادگیری، 1(2)، 1-19.
سلیگمن، مارتین. (2006). از بدبینی به خوشبینی: چگونه ذهن وزندگی خود را متحول سازیم. ترجمه مهدی قراچه، چاپ اول. (1388). تهران: پیکان.
صیادی سرینی، مهوش و حجت خواه محسن. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر بهزیستی روانشناختی و احساس تنهایی زنان سالمند. روانشناسی پیری، 1(2)، 61-71.
فقیهی، سمانه. (1387). بررسی اثربخشی مهارتهای مثبت اندیشی بر رضایت شغلی کارکنان کارخانه خودرو سبزوار. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسه، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی.
ﻗﻮﻳﺪل، ﺳﻤﻴﻪ، ﮔﻴﻠﻮری، ﻋﺒﺎس و ﻧﻮﺷین فرد، فاطمه. (1391). ﻛﺘﺎﺑﺪاران و مهارتهای ﻣﺜﺒﺖاﻧﺪﻳﺸﻲ: ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ موردی کتابخانههای ﻣﺮﻛﺰی دانشگاههای زﻳﺮ ﭘﻮﺷﺶ وزارت ﻋﻠﻮم، ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت و ﻓﻨﺎوری ﻣﺴﺘﻘﺮ در ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان. پژوهشنامهی کتابداری و اطلاعرسانی، (2) 2، 245-262.
علیمحمدی، علی و شفیعزاده، حمید. (1395). رابطه مهارت مثبت اندیشی با مهارتهای اجتماعی در دانشآموزان مقطع دوم متوسطه شهرستان سمنان. خانواده و پژوهش، 12(4)، 77-92.
کریمی، مرضیه. (1388). بررسی اصول و روشهای مهارتهای ارتباطی بر مبنای سنت معصومان (ع). پایاننامهی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.
قاسمآبادی، محمد. (1377). ارتباطات و پیوندهای اجتماعی ضامن سلامت فرد و جامعه. نشریهی کار و کارگر.
References
Elksnin, L., & Elksnin, N. (2006). Teaching social-emotional skills at school and home. Love Publ..
Gordeeva, T. O., & Osin, E. N. (2010). Positive thinking as a factor of academic achievement in senior school students. Voprosy psikhologii, (1), 24-+.