پیرخائفی، علیرضا. (1379). پرورش خلاقیت. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان. تهران: مرکز آموزش از راه دور. تهران: انتشارات یادوارۀ کتاب.
جهانگیر، عطیه. (1390). بررسی تحلیل محتوای کتابهای فارسی پایه چهارم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
رجبی باغدار، علی. (1377). بررسی تطبیقی محتوای کتاب فارسی سالهای اول تا سوم دوره ابتدایی با شاخصهای گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
رحمتی، احمد. (1390). تحلیل محتوای کتاب فارسی بخوانیم و بنویسیم پایه اول ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
سام خانیان، محمد ربیع. (1387). خلاقیت و نوآوری در سازمان آموزشی (مفاهیم، نظریهها، تکنیکها و سنجش). تهران: انتشارات آگاه.
سرداری گرده، باقر. (1381). بررسی تحلیلی محتوای کتب درسی در رابطه با اعمال ذهنی و شاخصهای خلاقیت گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
سلیمی، لیلا و عصاره، علیرضا. (1392). تحلیل محتوای کتاب درسی علوم تجربی سال دوم راهنمایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، دوره دوم، شماره 4، بهار 9.
سیف، علیاکبر. (1387). روانشناسی پرورشی. تهران: انتشارات آگاه.
شعبانزاده چماچمائی، حمید. (1384). بررسی تحلیل محتوای کتابهای فارسی پایه دوم ابتدایی بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
شهمیر، سامیه. (1390). تحلیل محتوای کتاب دروس علوم دوره راهنمایی از دیدگاه الگوی آموزش خلاقیت پلسک، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی.
عصاره، علیرضا. (1389). مطالعات تطبیقی آموزشوپرورش دوره اول متوسطه در کشورهای منتخب.
فلاح تفتی، سعیده. (1386). بررسی شیوههای پرورش خلاقیت در دانش آموزان از دیدگاه معلمان ابتدایی شهر تهران و ارائه الگوی خلاقیت. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی.
کلیجی، مسعود اسلامی و ابراهیمی مته کلایی، رضا. (1390). تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پنجم ابتدایی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد. سومین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی مطالعات اجتماعی و فرهنگی، اصفهان.
مهدوی پور، محمدرضا. (1387). تحلیل محتوای کتاب شیمی نظام متوسطه ازنظر تطبیق با عوامل خلاقیت گیلفورد و مهارت حل مسئله گانیه. پایاننامه کارشناسی ارشد.
Fernandes, A. A., da Silva Vieira, S., Medeiros, A. P., & Natal Jorge, R. M. (2009). Structured methods of new product development and creativity management: A teaching experience. Creativity and Innovation Management, 18(3), 160-175.
Gamlath, S. L. (2008). Creativity in Teaching and Learning: A Global Economic Perspective.
Sternberg, R. J. (2003). Wisdom, intelligence, and creativity synthesized. Cambridge University Press.
Williams, F. E. (1969). Models for encouraging creativity in the classroom by integrating cognitive-affective behaviors. Educational Technology, 9(12), 7-13.
Wolk, S. (2007). why go to school.648-658.elsegundomiddleschool. edlioschool.com/.../Wolk-Why%20Go%20To%