استراوس، آنسلم؛ کربین، جولیت. (1391). مبانی پژوهش کیفی: فنون و مراحل تولید نظریه زمینه ای(مترجم: افشار، ابراهیم). تهران: نشر نی.
امراللهی بیوکی، ناهید؛ نظری دهقی، اعظم. (1394). «اثرات تصویر ذهنی گردشگران شهر اصفهان بر توسعه گردشگری پایدار آن». مطالعات مدیریتگردشگری، 31، 103-129.
پورفرج، اکبر؛ ایمانی خوشخو، محمد حسین؛ بهبودی، ریحانه. (1384). «تاثیر معماری ایرانی - اسلامی بر انگارهی ادراکی گردشگران اروپایی از مقصد ایران». مطالعات مدیریتگردشگری، 11 و 12، 57-80.
تاج زاده نمین، ابوالفضل؛ قضاریان، گریگور. (1389). «فرایند و عوامل مؤثر در شکل گیری انگاره مقصد گردشگری». مطالعات مدیریتگردشگری، 13، 139-168.
خانیا، پروانه. (1385). «فرصتها و چالشهای توریسم ایران در توسعهی هزاره». فضای جغرافیایی، 16، 153-174.
داناییفرد، حسن؛ امامی، سیدمجتبی.(1386). «استراتژیهای پژوهش کیفی: تأملی بر نظریه پردازی داده بنیاد». فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، 2، 69-98.
زنگی آبادی، علی و همکاران. (1385). «تحلیل بازار گردشگری داخلی شهر اصفهان». جغرافیا و توسعه، 8 ، 131 - 156.
صیدایی، اسکندر؛ رستمی، شهین. (1391). «سنجش تأثیرات اقتصادی و اجتماعی - فرهنگی توسعه گردشگری (نمونه موردی شهر کرمانشاه)». برنامه ریزی فضایی، 7، 95-110.
طولابی، زینب؛ نصرالهی وسطی، سیمین. (1396). «تاثیر منابع اطلاعاتی بر تصویر ذهنی از مقصد گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خرم آباد)». مطالعات مدیریتگردشگری، 38، 111-127.
قربانی، رسول. (1382). «توریسم و پویایی فضای شهری». جغرافیا و برنامه ریزی، 13، 117-132.
گل، یان. (1387). زندگی در فضای میان ساختمانها. مترجم: شیما شصتی، جهاد دانشگاهی، تهران.
Aletta, F., Lepore, F., Kostara-Konstantinou, E., Kang, J., & Astolfi, A. (2016). »An experimental study on the influence of soundscapes on people’s behaviour in an open public space«. Applied Sciences, 6(10), 276. Appleyard, D. (1970). »Styles and methods of structuring a city«. Environment and behavior, 2(1), 100-117.
Assaker, G., Hallak, R., Assaf, A. G., & Assad, T. (2015). »Validating a structural model of destination image, satisfaction, and loyalty across gender and age: Multigroup analysis with PLS-SEM«. Tourism Analysis, 20(6), 577-591.
Baloglu, S., & McCleary, K. W. (1999). »A model of destination image formation«. Annals of tourism research, 26(4), 868-897.
Beerli, A., & Martin, J. D. (2004). »Factors influencing destination image«. Annals of tourism research, 31(3), 657-681.
Brokaw, S. C. (1990). An investigation of jewelry store image structure (Doctoral dissertation, Florida State University).
Cai, L. A., WU, B. T., & Bai, B. (2003). «Destination image and loyalty«. Tourism Review International, 7(3-1), 153-162.
Carmona, M., de Magalhães, C., & Hammond, L. (Eds.). (2008). Public space: the management dimension. Routledge.
Carr, S., Francis, M., Rivlin, L.G. and stone, A.M. (1992). Public space. Cambridge University press, Cambridge.
Choi, W. M., Chan, A., & Wu, J. (1999). »A qualitative and quantitative assessment of Hong Kong’s image as a tourist destination«. Tourism management, 20(3), 361-365.
Chon, K. S. (1990). »The role of destination image in tourism: A review and discussion«. The tourist review, 45(2), 2-9.
Corbin, J., & Strauss, A. (2008). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory. Thousand Oaks: California, CA, USA.
Cullen, G. (1971). The concise townscape. Routledge.
Creswell, J. W. (2012). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five approaches. Sage publications.
Echtner, C. M., & Ritchie, J. B. (1991). »The meaning and measurement of destination image«. Journal of tourism studies, 2(2), 2-12.
Echtner, C. M., & Ritchie, J. B. (1993). »The measurement of destination image: An empirical assessment«. Journal of travel research, 31(4), 3-13.
Ewing, R., & Clemente, O. (2013). Measuring urban design: Metrics for livable places. Island Press.
Gallarza, M. G., Saura, I. G., & Garcı́a, H. C. (2002). »Destination image: Towards a conceptual framework«. Annals of tourism research, 29(1), 56-78.
Gartner, W. C. (1994). »Image formation process«. Journal of travel & tourism marketing, 2(2-3), 191-216.
Gartner, W. C. (1996). Tourism development: Principles, processes, and policies. Wiley.
Gilboa, S., Jaffe, E. D., Vianelli, D., Pastore, A., & Herstein, R. (2015). »A summated rating scale for measuring city image«. Cities, 44, 50-59.
Goheen, P. G. (1998). »Public space and the geography of the modern city«. Progress in Human Geography, 22(4), 479-496.
Goodall, B. (1988). »How tourists choose their holidays: An analytical framework«. Marketing in the tourism industry: The promotion of destination regions, 1, 1-17.
Gospodini, A. (2001). »Urban design, urban space morphology, urban tourism: an emerging new paradigm concerning their relationship«. European Planning Studies, 9(7), 925-934.
Gunn, C. A. (1988). Vacationscape: Designing tourist regions. Van Nostrand Reinhold.
Hunt, J. D. (1975). »Image as a factor in tourism development«. Journal of travel research, 13(3), 1-7.
Jiang, B. (2013). »The image of the city out of the underlying scaling of city artifacts or locations«. Annals of the Association of American Geographers, 103(6), 1552-1566.
Johnson, B., & Christensen, L. (2008). Educational research: Quantitative, qualitative, and mixed approaches. Sage.
Koerte, T. R. (2009). The projected and perceived image of the United Republic of Tanzania. CFS Honors Program Undergraduate Theses, 8.
Larsen, G., & George, V. (2006). «The social construction of destination image: A New Zealand film example«. Creating images and the psychology of marketing communication, 117.
Law, C. M. (1993). Urban tourism: attracting visitors to large cities. Mansell Publishing Limited.
Lynch, K. (1960). The image of the city. Cambridge: The Technology Press & Harvard University Press.
MacCannell, D. (2000). «Symbolic Capital: Urban Design for Tourism«. Journeys, 1(1), 157-182.
Montgomery, J. (1998). »Making a city: Urbanity, vitality and urban design«. Journal of Urban Design, 3(1), 93-116.
Nasar, J. L. (1990). »The evaluative image of the city«. Journal of the American Planning Association, 56(1), 41-53.
Nikšič, M., & Watson, G. B. (2017). »Urban public open space in the mental image of users: the elements connecting urban public open spaces in a spatial network«. Journal of Urban Design, 1-24.
Perussia, F. (1986). »Sette problemi per una psicologia dell'agire turistico«. Psicologia e turismo, Bergamo: SIPC-Bolis, 15-31.
Pike, S. (2002). »Destination image analysis—a review of 142 papers from 1973 to 2000«. Tourism management, 23(5), 541-549.
Ramadier, T., & Moser, G. (1998). »Social legibility, the cognitive map and urban behaviour«. Journal of Environmental Psychology, 18(3), 307-319.
Raszkowski, P. A. (2012). »The Importance of City Image in Socio-Economic Development«. Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy, (nr 29), 335-344.
Richards, G., & Wilson, J. (2004). »The impact of cultural events on city image: Rotterdam, cultural capital of Europe 2001«. Urban studies, 41(10), 1931-1951.
Silva, C., Kastenholz, E., & Abrantes, J. L. (2013). »Place-attachment, destination image and impacts of tourism in mountain destinations«. Anatolia, 24(1), 17-29.
Smith, A. (2006). »Assessing the contribution of flagship projects to city image change: a quasi‐experimental technique«. International Journal of Tourism Research, 8(6), 391-404.
Stylidis, D., Shani, A., & Belhassen, Y. (2017). »Testing an integrated destination image model across residents and tourists«. Tourism Management, 58, 184-195.
Tibbalds, F. (1992). Making People Friendly Towns: Improving the Public Environments in Towns and Cities. Harlow, UK: Longman.
Tuan, Y. F. (1975). »Images and mental maps«. Annals of the Association of American geographers, 65(2), 205-212.
Zucker, P. (1945). »The aesthetics of space in architecture, sculpture, and city planning«. The Journal of Aesthetics and Art Criticism, 4(1), 12-19.