- آذربخش، علیمحمد (1391). رویکردی نظری به تأثیرات شبکههای اجتماعی بر تولید ملی و اشتغال در میان جوانان. فصلنامه مطالعات جوان و رسانه، دوره جدید، شماره 6، تابستان 1391.
- افتاده، جواد (1390). آشنایی با تاریخجه شبکههای اجتماعی اینترنتی. همشهری آنلاین: http://www.hamshahrionline.ir/news137239.aspx
- رسولی، محمدرضا، مرادی، مریم (1391). عوامل مؤثر بر تولید محتوا در شبکههای اجتماعی. نامه علوم اجتماعی، تهران، شماره 56.
- سایت وزارت امور خارجه، 1396، سوابق علمی، تخصصی و اجرایی دکتر محمدجواد ظریف به آدرس اینترنتی: http://www.mfa.gov.ir/index.aspx?fkeyid=&siteid=1&pageid=2162
- صالحی هیکویی، مریم (1384). بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی شبکه و اعتماد بین شخصی و جنسیت، پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهشگری دانشگاه الزهرا.
- عباسی قادی، مجتبی و مرتضی خلیلی کاشانی (1390)، تأثیر اینترنت بر هویت ملی تهران: پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- عباسی، احمد (1387). کاربرمحوری در دنیای وب 2. با تلخیص. فصلنامه رهآورد نور. ش 24.
- عدلی پور، صمد، قاسمی، وحید، محمدت بار، سید احمد (1393). تأثیر شبکه اجتماعی فیسبوک بر هویت فرهنگی جوانان شهر اصفهان. فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دوره هفتم، شماره 1.
- عدلیپور، صمد (1391)، تحلیل جامعهشناختی پیامدهای شبکههای اجتماعی مجازی بر هویت اجتماعی کاربران جوان شهر اصفهان، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته جامعهشناسی، دانشکده ادبیات علوم و انسانی، دانشگاه اصفهان.
- کاستلز، مانوئل (1389)، عصر اطلاعات: ظهور جامعه شبکهای (مترجم: احد علیقلیان و افشین خاکباز)، تهران: طرح نو.
- محمد ضیایی بیگی، زهره (1386). بررسی ویژگیهای شبکه اجتماعی دانشجویان. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه بابلسر.
- مک کویل، دنیس. (1382) درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی مترجم: پرویز اجلالی، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مهدی زاده، شراره و زینب عنبرین (1388). بررسی رابطه میزان و نحوه استفاده از اینترنت و هویت فرهنگی جوانان، انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، شماره 17.
- مولایی، م م (1389). شبکههای اجتماعی مجازی. سایت جنگ نرم. http://www.psyop.ir/?p=1723
- Ellison NB, Steinfeld C & Lampe C (2007). 'The benefits of Facebook "friends": Socialcapital and college students' use of online social network sites', Journal of Computer- Mediated Communication.
- Golder, S., Wilkinson, D., & Huberman, B. (2006). Rhythms of social interaction: messagingwithin a massive online network. In C. Steinfield, B.T. Pentland, M. Ackerman, & Contractor (Eds.) Communities and Technologies 2007: Proceedings of the third international conference on communities and technologies (pp. 41-66). London: Springer.
- Golder, S., Wilkinson, D., & Huberman, B. (2006). Rhythms of social interaction: messagingwithin a massive online network. In C. Steinfield, B.T. Pentland, M. Ackerman, & Contractor (Eds.) Communities and Technologies 2007: Proceedings of the third international conference on communities and technologies (pp. 41-66). London: Springer.
- Mayfield, Antony, 2008, What is Social Media, an e-book.
- Tyler, T. (2012). “ Social networking and Globalization”, Mediterranean Journal of Social Sciences, Vol. 4, No. 6, July 2013.
- Zhang, Kaifu&Sarvary, Miklos, (2011, September 1), Social Media Competition: Differentiation with user-Generated Content.