اسدیکیا، فرناز. (1374). آموزش ضمن خدمت کتابداری در شهر تهران (در سالهای 74-1373). پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
حیدری نژاد، صدیقه؛ بهرامی، محمد؛ ازمشا، طاهره. (1391). بررسی تأثیر آموزش ضمن خدمت بر توانمندسازی دبیران تربیتبدنی. پژوهشهای کاربردی در مدیریت و علوم زیستی در ورزش، 1(2)، 81-88.
ساریخانی، ناهید؛ سلیمانی نژاد، آزاده؛ صادقی، احمد؛ نقی ئی، حمید؛ کامرانی، شهناز و آبجام، زهرا. (1392). ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ کوتاهمدت ﺑﺮ کارایی ﻛﺎرﻛﻨﺎن ﺟﻤﻌﻴﺖ هلالاحمر اﺳﺘﺎن ﺗﻬﺮان از دﻳﺪﮔﺎه ﻛﺎرﻛﻨﺎن در سالهای 1386 تا 1388. فصلنامه علمی – پژوهشی امداد و نجات، 5(4)، 1-12.
ساعدپناه، مسعود. (1386). ارزشیابی اثربخشی دورههای آموزش ضمن خدمت از دیدگاههای کارکنان بانک مسکن شهر تهران طی سال 1386. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه شهید بهشتی.
علمشاهی، م. ر. (1391). بررسی اثربخشی دورههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان شرکت زامیاد (عضو گروه خودروسازی سایپا)، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد تهران مرکز، دانشکده روانشناسی و علوم اجتماعی.
فلاحی نیا، حسین و عباسی کسانی، حامد. (۱۳۹۲). تأثیر دورههای آموزش ضمن خدمت بر بهرهوری و میزان رضایت شغلی کارکنان دانشگاه شهید بهشتی، کنفرانس بینالمللی مدیریت، چالشها و راهکارها، شیراز، https://www.civilica.com/Paper-ICMM01-ICMM01_1091.html
قهرمانی گلوازانی، علیاکبر؛ مصطفوی، اعظم السادات. (1394). ﺑﺮرﺳﯽ تأثیر آموزشهای ﺿﻤﻦ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﺮ ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزی ﮐﺎرﮐﻨﺎن از دﯾﺪﮔﺎه ﻓﺮاﮔﯿﺮان در اﺳﺘﺎﻧﺪاری ﻗﺰوﯾﻦ. مجله مدیریت و توسعه و تحول، 23، 63-74.
معرف زاده، عبدالحمید؛ کمایی، مهوش؛ چراغی، زهره. (۱۳۹۱). بررسی نیازهای آموزشی کتابداران شاغل در کتابخانههای عمومی استان خوزستان. تحقیقات اطلاعرسانی و کتابخانههای عمومی. ۱۸ (۴)، ۴۰۲-۴۲۰.
منصوری هفتادر، فاطمه؛ اسدی، سعید؛ نوروزی، عبدالرضا. (1394). نظرسنجی ایجاد و راهاندازی دورههای آموزش ضمن خدمت مجازی برای کتابداران کتابخانههای عمومی استان یزد، پایاننامه کارشناسی ارشد.
یغمایی سابق، مهسا. (1390). تأثیر آموزش ضمن خدمت بر مهارتهای شغلی کارکنان کتابخانههای عمومی شهر تبریز. ﺩﺍﻧﺶ ﺷﻨﺎﺳﯽ، 5(17)، 105-116.
Donohue, B., Allen, D. N., Romero, V., Hill, H. H., Vasaeli, K., Lapota, H., ... & Herdzik, K. (2009). Description of a standardized treatment center that utilizes evidence-based clinic operations to facilitate implementation of an evidence-based treatment. Behavior modification, 33(4), 411-436.
Dumas, A. & Hanchane, S.) 2010(. How does job-training increase firm performance? The case of Morocco. International Journal Manpower, 31(5), 585-602. At: www.emeraldinsight.com/0143-7720.htm.
Hanaysha, J. & Tahir, P. R. (2015). Examining the effects of employee empowerment, teamwork, and employee training on job satisfaction. 3rd global conference on business and social science-2015, GCBSS-2015, 16-17 December 2015, Kuala Lumpur Malaysia.
Lochan Dhar, R. )2015. (Service quality and the training of employee: the mediating role of organizational commitment, tourism managemen, 419-430.
Sylvia, S. (2009). On the job training a case study. Columbia University.