ابزری، مهدی و عباسی، عباس (1384). تحلیلی بر سازمانهای نوین هزارۀ سوم: سازمانهای یادگیرنده و یاددهنده .سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران، ایران.
اخوان، پیمان و جعفری، مصطفی (1388). سازمانهای یادگیرنده ضرورت عصر دانایی. ماهنامه تدبیر، 17(169)، 16-21.
تقیزاده، هوشنگ و سلطانی، غلامرضا (1389). ارزیابی میزان یادگیرنده بودن سازمان با استفاده از سیستم خبرۀ فازی. نشریۀ علمی پژوهشی مدیریت فردا، 9(25)، 3-22.
خواجهای، سعید؛ درودی، هما؛ مرادی، شهلا؛ حسنی، داود (1393). بررسی ویژگیهای سازمان یادگیرنده در دانشگاه علوم پزشکی زنجان. مجلّۀ توسعۀ آموزش در علوم پزشکی، 7(15)، 30-38.
ساعتچی، محمود (1384). روانشناسی بهرهور . ی تهران: مؤسسۀ نشر ویرایش.
سلاجقه، سنجر و ناظری، مژگان (1389). سازمانهاى یادگیرنده تفکّرى نو در عصر مدیریت. مجلّۀ عصر مدیریت، 4(14).
سنگه، پیتر (1375). پنجمین فرمان خلق سازمان یادگیرنده. ترجمۀ حافظ کمال هدایت و محمد روش . ن تهران: نشر سازمان مدیریت صنعتی.
شفی، کوروش و شفی، آرزو (1385). مدیریت منابع انسانی در سازمانهای یادگیرنده. ماهنامه تدبیر، 17(176)، 30-34.
صفامنش، پریسا؛ حسینی، سیّد رسول؛ اولادیان، معصومه (1394)، اثر مؤلفههای سازمان یادگیرنده بر عملکرد کارآفرینانه کارکنان در یک شرکت بیمهای. پژوهشنامۀ بیمه، 117، 59-124.
صفری، رضا و پذیرفته، زیبا (1395). بررسی تأثیر مدیریت استعداد بر ایجاد سازمان یادگیرنده با استفاده از رویکرد حداقل مربعات جزئی (مطالعۀ موردی: دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس). پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، 2(4)، 129-146.
عطافر، علی و بهرامی سامانی، مژگان (1388). میزان استفاده از مؤلفههای سازمان یادگیرنده در دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی شهرکرد. آموزش عالی ایران، 2(1)، 161-179.
لگزیان، محمد و ملک زاده، غلامرضا (1389). بررسی رابطۀ میان آمادگی برای تغییر اَبعاد سازمان یادگیرنده. مجلّۀ چشمانداز مدیریت دولتی، 4، 101-118.
مصباح بابامیری، زهره و کهندل، مهدی (1394). ارتباط سازمان یادگیرنده و اثربخشی در کارشناسان تربیتبدنی ادارات آموزشوپرورش تهران. مطالعات مدیریت ورزشی، .226-269 :22
ودادی، احمد؛ خاخیان، یوکابد بیک؛ مرید شوشتری، میثم (1388). اندازهگیری و تحلیل سطح یادگیری سازمانی در صنعت پتروشیمی. فصلنامۀ مدیریت کسبوکار، (4)، 1-22.
یزدانی، زهرا؛ ریاضی، زهره؛ صیادی، مژگان (1392). بررسی مؤلفهها و عوامل تأثیرگذار بر مدل سازمان یادگیرنده در دانشگاه شیراز سال 1391 . مجلّۀ دانشگاه علوم پزشکی، 4(4)، 1-8.
Argeris, C. & Schon, D. A. (1978). Organizational Learning: A theory of action perspective,Reading. MA:Addison-Wesley.
Argeris, C., et al. (1994). The Future of Workplace Learning and Perfomance, Training and Development. Special Issue.
Argyris. C. & Schon. D.A. (1996).Organizational Learning II Reading. Mass, Addison Wesley.
Berrio, A. (2006). Assessing the learning organization profile of Ohio State University. Extension using the systems-linked organizational model,3(1)30-46.
Cors, R. (2003). What is a learning organization reflections on the literature and practitioner Perspectives. Engieneering Professional Development, University of Wisconsin-Madison.
Foil, c & et al (1985). Organizational Learning. Academy of Management Review, 10, (4).
Gage, N.L., and Berliner, D. (1979). Educational psychology.2nd ed. Boston: Houghton Miftlin Co.
Garvin, D. (1993). Building a learning organization. Harvard Business Review, July-August, 78-91.
Guns, B. (1996). The Faster Learning Organization: Gain and Sustain the Competitive Advantage. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Hasebrook, J. (2010). Learning in the learning organization. Journal of Universal Computer Science,7(6): 472-87.
Huber, G.P. (1991). Organizational Learning: The contributing processes and the literatures. Organization Science.
Kippenberger, T. (2002). Leadership Styles. London: Capstone Publishing.
Kreitner, R & Kinichi, A. (2000). Organizational Behavior. 5th edition Mc Graw Hill.
Landoli, C. L., Guiseppe, D., & Zollo, S. (2007). Organizational cognition and building systems for the learning organization. DUMI ProQuest Digital Dissertation full citation & Abstract.
Malik, M. E., Danish, R. Q., Munir, Y. (2012). Determinants of Learning Organization in Higher Education Institutes of Pakistan: A Correlational Study. International Journal of Innovation, Management and Technology, 3(2): 117-120.
Marquaradt, M. & Reynolds, A. (1994). The Global Learning Organization: Gaining Competitive Adventage Through Continiuous Learning. Burr Ridge, IL: Irwin.
Nyhan.B., Gessey, P., Keleher,T.M., & Rob, P. (2004). European Perspectives on the Learning Organization. Journal of European Industrial Training. 28(1): 67-92.
Ortenblad. A. (2004). The Learning Organization: Towards an Integrated model. The Learning Organization,11(2):129-144.
Pedler, M., Boydell, T., and Burgoyne, J. (1989). Towards the learning company. Management Education and Development,20(1):1-8.
Power. J., Waddell.D. (2004). The link between self-managed work teams and learning organizations using performance indicators. The Learning Organization, 11(3): 244-259.
Senge, M. P. (1996). How organizations learn: The Leader’s New work. Boston: International Thomson Business Perss.
Skyrme. D., Farago, C, J. (2003). The learning organization. Management InsightsC3.
Smith, M. K .(2008). The learning organization. The encyclopedia of informal education. http://www.infed.org/biblio/learning-organization htm. last update: October.1.
Smith, M. K. (2004). The Learning Organization. the encyclopedia of informaleducation. http://www.infed.org/biblio/learning-organization htm. last update: March 11.
Sun.y.t.P., &Scott, L. J. (2003). Exploring the Divide Organizational Learning and Learning
Weldy, T. G. (2009). Learning organization and transfer: strategies for improving performance. The Learning Organization, 16(1): 58-68.
Whittington.D., Dewar.T. (2004). A Strategic Approach to Organizational Learning. Industrial and Commercial learning, 36(7): 265-268.