تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,780 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,875,712 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,777,453 |
بررسی رابطه بین اعتماد به نفس با سواد رسانهای در استفاده از شبکه اجتماعی دانش-آموزان از دیدگاه معلمان زن مقطع ابتدایی شهر دورود | ||
فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 آذر 1400 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jks.2021.62915.1464 | ||
نویسندگان | ||
منصور ترکیان تبار ![]() ![]() | ||
1گروه علم اطلاعات و دانش شناسی، دانشگاه آزاد اسلامی،دورود،ایران | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دورود | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین اعتماد به نفس با سواد رسانهای در استفاده از شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از دیدگاه معلمان زن مقطع ابتدایی شهر دورود به روش توصیفی- همبستگی به انجام رسیده است. جامعه آماری پژوهش شامل 398 نفر از معلمان زن مقطع ابتدایی شهر دورود است که حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی - مورگان 196 نفر تعیین گردید. برای گردآوری داده های مورد نیاز پژوهش از پرسشنامه استاندارد اعتماد به نفس کوپر اسمیت(1967) و برای سنجش میزان سواد رسانهای معلمان در استفاده از شبکه اجتماعی شاد از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید. پس از گردآوری پرسشنامه ها، داده های گردآوری شده طبقه بندی و با استفاده از نرم افزار آماری SPSS24 تجزیه و تحلیل شدند. برای تعیین نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کلموگروف- اسمیرنف استفاده شد که نتیجه این آزمون نشان از توزیع نرمال داده ها گردآوری شده داشت و به همین جهت نیز آزمون پیرسون برای بررسی فرضیه های پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که از دیدگاه معلمان زن شهر دورود بین اعتماد به نفس و هریک از ابعاد آن (اعتماد به نفس عمومی، اعتماد به نفس شغلی، اعتماد به نفس اجتماعی و اعتماد به نفس خانوادگی)با سواد رسانهای در استفاده از شبکه اجتماعی دانشآموزان رابطه مثبت و معنیدار دارند. | ||
کلیدواژهها | ||
اعتماد به نفس؛ سواد رسانهای؛ شبکه اجتماعی دانشآموزان | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 489 |