شجاعی، ثاراله؛ دهداری، طاهره؛ دوران، بهناز؛ نوری، کرامت؛ شجاعی، محمد (1395). تأثیر آموزش سواد رسانهای بر پرخاشگری و نگرش به خشونت در کاربران نوجوان بازیهای رایانهای خشن. مطالعات رسانههای نوین. ش 8. صص 173-201.
عزیزی، فرید؛ اتابک، محمد؛ افخمی، حسینعلی (1397). بازیهای رایانهای و بازنمایی زنان؛ تحلیل نشانه شناختی مجموعه بازی السا. مطالعات رسانههای نوین. ش 14. صص 221-253.
نصراصفهانی، زهرا؛ علیآبادی، خدیجه؛ زارعی زوارکی، اسماعیل (1397).
تطبیق موردی 9 بازی رایانهای آموزشی با اصول و استانداردهای عمومی طراحی بازیهای رایانهای آموزشی. مطالعات رسانههای نوین. ش 15. صص 287-321.
Adams, Ernest (2013). Fundamentals of Game Design (3rd ed.). San Francisco: New Riders. ISBN 0321929675.
Bazin, Andre. (1971) What is Cinema? vol. 2. Berkeley: University of California Press.
Bazin, Andre. (1992) Jean Renoir. Massachusetts: Da Capo Press.
Bolter, J. D. and Grusin. R. (2002) Remediation: understanding new media. Cambridge, Mass; London: MIT.
Buckingham, D. and Willett, R. (2006). Digital Generation: Children, Young People and New Media. London: Routledge.
Call, Joshua; Whitlock, Katie; Voorhees, Gerald A. (2012). Guns, Grenades, andGrunts: First-person shooter Games. London: Bloomsbury Publishing. ISBN 9781441193537.
Daly, K. M. (2008). Cinema 3. Ph.D. Columbia University.
Deleuze, G. (2005). Cinema 2: the time-image. London: Continuum.
Field, S. (2005). Screenplay: the foundations of screenwriting. New York, N.Y: Delta Trade Paperbacks.
Guter, E. (2010). Aesthetics A-Z. Edinburgh: Edinburgh University Press Edinburgh.
Hall, S. (1997). Representation: Cultural representations and signifying practices. London: Sage.
Manovich, L. (2001). The language of new media. Cambridge, Mass; London: MIT Press.
Rodowick, D. N. (2007). The virtual life of film. Cambridge, Mass: Harvard University Press.
Wolf, Mark, J. P. (2012). Encyclopedia of video games: the culture, technology, and art of gaming. 1. Santa Barbara, California: ABCCLIO. ISBN 031337936X.
Craig A. Lindley. (2005). Story and Narrative Structures in Computer Games. Bushoff, Brunhild. ed. 2005. Munich: High Text.