- آزاد ارمکی، تقی و سلیمانپور، شهناز. (1394)، «مصرف متظاهرانه: مطالعه روی معلمهای منطقه 4 شهر تهران»، فصلنامه علمی ترویجی جامعه، فرهنگ، رسانه، سال پنجم، شماره 17: 11-30.
- امینی کوروش، مجتهدی سید یوسف، موسایی فرد مهدی. (1388)، «مصرف میوه، سبزیجات، گوشت و لبنیات توسط دانش آموزان دبیرستانی استان زنجان»، مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی، دوره 7، شماره 2: 25-39.
- پرتوی، بامداد. (1388)، «تحلیل اقتصادی رفتار مصرفکنندگان در مناطق شهری ایران (بررسی موردی استان زنجان)»، فصلنامه علوم رفتاری، دوره 1، شماره 1: 65-89.
- پورجبلی، ربابه و عبداللهی، لیلا. (1392)، «بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مرتبط با ترجیحات مصرفی در بین خانوادههای شهر تبریز»، مطالعات علوم اجتماعی ایران، سال دهم، شماره 38: 50-70.
- پورجبلی، ربابه و خلیلی، عباس. (1390)، «بررسی نقش پایگاه اجتماعی – اقتصادی در مصرف کالاهای فرهنگی در شهر زنجان»، فصلنامه علوم اجتماعی، سال هفتم، شماره 28: 1-33.
- حبیبپورگتابی، کرم و بابایی همتی، زرنوش. (1393)، «رابطۀ بین دینداری و مصرف نمایشی زنان شهر تهران (مطالعۀ موردی منطقه 5)»، مطالعات راهبردی زنان، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، سال هفدهم، شماره 65: 37-67.
- شعبانی، احمد و کریمی، علیاکبر. (1394)، «بررسی مقایسهای مفهوم شأن در الگوی مصرف فرد مسلمان و نظریه مصرف متظاهرانه»، مطالعات اقتصاد اسلامی، دوره 7، شماره ۲ (14): 107-154.
- علی نژاد، منوچهر و نصرتی، روحالله. (1396)، «حکشدگی کنش اقتصادی: مطالعه الگوی کنش اقتصادی دریانیهای آذریزبان»، مطالعات جامعهشناختی، دوره 24، شماره 1: 435-458.
- کلانتری، عبدالحسین؛ رستمعلیزاده، ولیاله و نسیمافزا، اعظم. (1392). «تحصیلات و مصرف فرهنگی در شهر تهران»، فصلنامه تحقیقات و مطالعات اجتماعی ایران، دوره 2، شماره 1: 111-131.
- کوزر، لوییس. (1382)، زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمه: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
- مرکز آمار ایران. (1395)، نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن، تهران: مرکز آمار ایران.
- وبلن، تورستین. (1383)، نظریه طبقه مرفه، ترجمه: فرهنگ ارشاد، تهران: نشر نی.
- ورشوی و همکاران. (1397)، «مرور انتقادی بر تحقیقات جامعهشناسی بازار در ایران: در جستجوی حکشدگی»، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، دوره 7، شماره 1: 53-88.
- Bogenhold, Dieter & Fachinger, Uwe. (2000). "The social embeddedness of consumption - towards the relationship of income and expenditures over time in Germany," Working papers of the ZeS, University of Bremen, Centre for Social Policy Research.Handle RePEc: zbw, zeswps.
- Cheung, Jenny; Vazquez, Delia. (2014). "Looks and Styles: Exploring the Impact of Fashion User-Generated Social Stimuli on Shoppers’ Experiential States and Shopping Behaviour". Academy of Marketing 2014: Marketing Dimensions: People, places and spaces, Bournemouth University, 2014, 7th – 10th July 1.
- Durmaz, Yakup; Mücahit, çelik and Oruç, reyhan. (2011). "The Impact of Cultural Factors on the Consumer Buying Behaviors Examined through An Impirical Study". International Journal of Business and Social Science, 2(5), 109.
- Gemici, Kurtuluş. (2008). "Karl Polanyi and the antinomies of embeddedness". Socio-Economic Review, 6(1) 5–33.
- Granovetter,Mark. (2005)."the impact of social structure on economic outcomes".Journal of economic perspectives, 19(1)33-50.
- Granovetter, Mark. (1985). "Economic Action and Social Structure: The Problem of Embeddedness". American Journal of Sociology, 91(3), 481-510.
- Hiz, Gülay. (2011). "A field survey on the conspicuous consumption trend in turkey (case study of mugla province)". International journal of social sciences and humanity studies, 3(2), 1309-8063.
- López, Ramón E.; Yoon, Sang W. (2020)."Sustainable development: Structural transformation and the consumer demand". Structural Change and Economic Dynamics, 52, 22-38.
- Morris, Carol; Kirwan,James. (2011)."Ecological embeddedness: An interrogation and refinement of the concept within the context of alternative food networks in the UK," Journal of Rural Studies, 27(3),322-330.
- Murphy, John L. (2018)."Measuring Conspicuous Consumption". Journal of Social Science for Policy Implications, 6(2), 26-33.
- Marszałek, Katarzyna Czernek. (2020)."Social embeddedness and its benefits for cooperation in a tourism destination". Journal of Destination Marketing & Management, Vol. 15, March 2020, 100401.
- O'Cass, Aron & McEwen, Hmily. (2004). "Exploring Consumer Status and Conspicuous Consumption". Journal of Consumer Behaviour 4(1):25-39.
- Patsiaouras, G. and Fitchett, J. (2012),"The evolution of conspicuous consumption". Journal of Historical Research in Marketing, 4(1),154-176.
- Polanyi, Karl. (1968),"The Economy as Instituted Process" in George Dalton (ed.), Primitive, Archaic and Modern Economies: Essays of Karl Polanyi. Boston: Beacon Press, 139-174.
- Polanyi, Karl. (1977). The Economistic Fallacy. Review Fernand Braudel Center, 1(1), 9-18.
- Polanyi, Karl. (2013).The Two Meanings of Economic Il Capitale culturale, Studies on the Value of Cultural Heritage. 6, 230 – 233.
- Shipman, Dilistan; Durmuş, Beril(2017). "The Effect of Culture on Food Consumption; a Case of Special Religious Days in Turkey." Journal of Food Researc, 6(2).
- Veblen, Thorstein. (1898)."Why is economics not an evolutionary science?" Quarterly Journal of Economics, 12(4), 373-397.
- Vigneron F.;Johnson LW. (2004).''Measuring perceptions of brand luxury''. Journal of Brand Management. 11(6), 484–506.
- Wang, Zhaohua; MengtianXue, YutaoWang, MalinSong, ShanjunLi, Ricardo A.Daziano, BoWang, GuanhuaMa,KeChen, XiangtaoLi, Bin Zhang. (2019).''Big data: New tend to sustainable consumption research''. Journal of Cleaner Production, 236(1), 117-499
- Wu, Zhaohui and Pullman, Madeleine E. (2015).''Cultural embeddedness in supply networks''. Journal of Operations Management, 37,July 2015, Pages 45-58.
- Yin,Jianhua & Shi,Shaoqing. (2019). ''Analysis of the mediating role of social network embeddedness on low-carbon household behavior: Evidence from China". Journal of Cleaner Production, 234(10), 858-866.
|