- آریایی نیا، مسعود، (1379)، «دیدگاهها و جناحها در اسراییل»، فصلنامه مطالعات منطقهای، زمستان، شماره 5.
- آنترمن، آلن، (1385)، باورها و آیینهای یهودی، رضا فرزین، قم: مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب.
- افتخاری، اصغر، (1380)، جامعهشناسی سیاسی اسرائیل، تهران: مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه.
- احمدوند، شجاع، (1391)، تحول گفتار در قدرت اسرائیل، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- جنتی، علی، (1384)، ساختار دولت صهیونیستی اسرائیل، تهران: ابرار معاصر.
- حسنیفر، عبدالرحمن و امیری پریان، فاطمه، (1393)، «تحلیل گفتمان به مثابه روش»، جستارهای سیاسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی سال پنجم، بهار، شماره اول.
- دارا، جلیل و حسینی فائق سیدمحمدمهدی، (1397)، «تاملی نظری در باب گونهشناسی بنیادگرایی یهودی؛ از غیرسیاسی ضدصهیونیسم تا سیاسی صهیونیسمگرا»، فصلنامه پژوهشهای راهبردی سیاست، دوره هفتم، شماره 27، شماره پیاپی 57.
- دایک، تون و م. آدریانوس فان، (1382)، مطالعاتی در تحلیـل گفتمان: از دسـتور متن تا گفتمان کاوی انتقادی، پیروز ایزدی و همکاران، ویراسـتة مهران مهاجر و محمد نبوی، تهـران: وزارت فرهنگ و ارشـاد اسلامی، مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- درخشه، جلال و حسینی فائق، سیدمحمدمهدی، (1396)، بنیادگرایی یهودی و ساختار سیاسی اسرائیل (سرگردانی میان بازگشت و تبعید)، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع).
- درخشه، جلال و فیضاللهی، روحالله، (1389)، «بنیادگرایی اسلامی و اندیشه انقلاب اسلامی ایران: مطالعه تطبیقی»، رهیافت انقلاب اسلامی، پاییز و زمستان، شماره 13.
- ژیلبرشتاین، لاورنس یت، (1389)، بنیادگرایی یهودی، شجاع احمدوند، تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
- شکوری، ابوالفضل و حسینی فائق سیدمحمدمهدی، (1395)، «بنیادگرایی یهودی و جایگاه آن در ساختار سیاسی اسرائیل»، فصلنامه مطالعات راهبردی، سال نوزدهم، بهار، شماره 71.
- عبدالقادر، عبدالعالی، (1391)، رژیم اسرائیل و گسستهای سیاسی اجتماعی آن، محمد خواجوئی، تهران: ابرار معاصر.
- عضدانلو، حمید، (1380)، گفتمان و جامعه، تهران: نشر نی.
- فرکلاف، نورمن، (1379)، تحلیل انتقادی گفتمان، گروه مترجمان، تهران: مرکز مطالعات رسانه.
- کوبلی، پاول، (1387)، نظریههای ارتباطات، احسان شاقاسمی، جلد سوم، تهران: پژوهشکدة علوم انسانی و مطالعات فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.
- گیدیون، آرون، (1378)، بنیادگرایی صهیونیستی یهود: گروه مومنان در اسرائیل (گوش امونیم)، احمد تدین، تهران: هرمس.
- ماضی، محمد، (1381)، دین و دولت در اسرائیل، سید غلامرضا تهامی، تهران: سنا.
- هوشنگی، لیلا، (1393)، تورات، تلمود و بنی اسرائیل، تهران: کتاب مرجع.
References
- Baumel, Simeon, (2006), Sacred Speakers: Language and Culture Among the Haredim in Israel, New York: Berghan Books.
- Chabin, Michele, (2015), “Israel’s Ultra-Orthodox Haredi Women form Political Party”, USA Today, Last Access 2019/02/11.
- Dant, Tim, (1991), Knowledge, Ideology and Discourse: A Sociological Perspective, London: Rutledge.
- Ettinger, Yair, (2014), “Eli Yishai Breaks Away from Shas, Announces New Party”, Haaretz, Last Access 2019/02/11.
- Emerson Michael and David Hartman, (2006), “The Rise of Religious Fundamentalism”, Annual Review of Sociology, Vol. 32.
- Fendel, Hillel, (20 January 2010), “Hareidi Party Joins WZO, Former MK Yigal Bibi Will Represent”, Arutz Sheva, Last Access 2019/02/11.
- Friedman, Menachem, (1993), Jewish Zealots: Conservative Versus Innovative, In: Silberstein J Laurence (ed) (1993), Jewish Fundamentalism in Comparative Perspective, Chapter 9, New York: New York University Press.
- Gilad Malach and Lee Cahaner, (2018), The yearbook-of ultra-orthodox Society in Israel, The Israel Democracy Institute.
- Glickman, Aviad, (2012), “High Court Rules against Extending Tal Law”,com, Last Access 2019/02/11.
- Gordon-Bennett, Chaviva, (2109), “Who Are the Haredim?”, Learn Religions, May. 30, 2019, learnreligions.com/who-are-the-haredim-2076732, Last Access 2019/12/23.
- Gradstein, Linda, (2012), “Tal Law has History of Contention”, In https:// www. Timesofisrael. Com/ end-of-an-era-for-the-tal-law/, Last Access 2019/12/08).
- Heilman, Samuel, (2000), Defenders of the Faith: Inside Ultra-Orthodox Jewry, University of California Press.
- Ilan, Shahar, (2008), “Shas MK: Gays are Causing Israeli Society to Self-destruct”, Haaretz, Last Access 2019/02/11.
- Kalev, Gol, (2019), “The Ultra-Orthodox Will Determine Israel’s Political Future”, Foreign Policy, Online Edition: Foreignpolicy. Com/2019/04/17/ the- ultra- orthodox-will-determine-israels-political-future-haredi-likud-netanyahu-shas-deri-utj/, Last Access 2019/07/20.
- Meranda, Amnon, (2007), “Knesset Extends Tal Law by 5 Years”, Ynetnews.com, Last Access 2020/01/07.
- Pew, (2016), Israel’s Religiously Divided Society, in: https:// www. Pewforum. Org/ 2016/ 03/ 08/ israels-religiously-divided-society/ (access 10/10/2021).
- Pfeffer, Anshel, (2012), “After Tal Law Ruling, Israel is Back to Square One”, Haaretz, Last Access 2020/01/07.
- Shahak, Israel, Mezvinsky, Norton, (2004), Jewish Fundamentalism in Israel, London: Pluto Press.
- Stadler, Nurit, (2009), Yeshiva Fundamentalism, NY: New York University Press.
- Weitzman, Gdeon, (2004), In those Days, At this Time: Essays on the Festivals, Based on the Philosophy of Rav Kook, Jerusalem: Grow Publications.
- Weiss Raysh, (2019), “Haredim (Charedim), or Ultra-Orthodox Jews”, My Jewish Learning, In: https:// www. myjewishlearning. com/ article/ haredim-charedim/, Last Access 2020/01/04.
Zeydan, David, (2006), “Jerusalem in Jewish Fundamentalism”, Evangelical Quarterly, Vol. 78, No. 3.
|