الف- فارسی
- آلفرد جی، اسمیت، (۱۳۷۹)، ارتباطات و فرهنگ، ترجمه مهدی بابایی اهری، تهران: سمت.
- تامپسون، کنت، (۱۳۹۲)، نقل قولهای کلیدی در جامعهشناسی، ترجمه نیره توکلی، تهران: ثالث.
- حسینزاده، علی، (۱۳۸۸)، «راهکارهای ارتباط مؤثر در میان اعضای خانواده، معرفت، 147(18)، 83-100.
- حسینزاده، علی، (۱۳۹۰)، «راهکارهای ارتباط موثر با جوانان و نوجوانان» کودک، نوجوان و رسانه، 1-2(1)، 27-55.
- حسینزاده، علی، (۱۳۹۲)، «نقش خوش رویی و خوش زبانی در خانواده و روابط اجتماعی»، معرفت، 192(22)، 129-140.
- جواهری، فاطمه، (۱۳۸۷)، «بدن و دلالتهای فرهنگی - اجتماعی آن» مطالعات فرهنگ - ارتباطات، 33(9)، 37-80.
- ریتزر، ریتزر، (۱۳۸۲)، نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: علمی.
- سوزی، اسکات، (۱۳۹۶)، معنا بخشی به زندگی روزمره، ترجمه فاطمه مکتوبیان و مریم مکتوبیان، تهران: جامعهشناسان.
شعیری، حمید رضا، (۱۳۹۲)، نشانه معناشناسی دیداری، تهران: سخن.
- صلیبی، ژاسنت، (۱۳۹۰)، «تحلیلی بر سهم ارتباطات غیر کلامی در کنش متقابل اجتماعی»، جامعه پژوهی فرهنگی، 4(2)، 101-120.
- عضدانلو، حمید، (۱۳۸۴)، آشنایی با مفاهیم اساسی جامعهشناسی، تهران: نی.
- فکوهی، ناصر، (۱۳۸۳)، انسانشناسی شهری، تهران: نی.
- فلاحرکنی، اسماعیل، (۱۳۹۲)، «رسانهها و مناظرههای انتخاباتی گزارشی از مناظرههای انتخاباتی تلویزیونی در بریتانیا در سال 2010»، مطالعات انتخابات، 4(2)، 147-170.
- کسلر، دیرک، (۱۳۹۵)، نظریههای روز جامعهشناختی از آیزنشتات تا پسامدرنها، ترجمه کرامت الله راسخ، تهران: آگه.
- گیدنز، آنتونی، (۱۳۹۳)، جامعهشناسی، ترجمه منصور صبوری، تهران: نی.
- مایزر، گیل ای و مایزر، میشل توللا، (۱۳۸۵)، پویایی ارتباطات انسانی، ترجمه حوا صابر آملی، تهران: دانشکده صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
- نیکدار اصل، محمدحسین و احمدیانیپی، محمدهادی، (۱۳۹۵)، «تحلیل ارتباطات غیرکلامی در بوستان سعدی»، شعر پژوهی، 27(8)، 181-210.
- هـارجی، اون؛ دیکسون، دیوید و ساندرز، کریستین، (۱۳۸۶)، مهـارت هـای اجتمـاعی در ارتباطـات میـان فـردی، ترجمه خشایار بیگی و مهرداد فـیروزبخت، تـهران: رشد.
- یاقوتی، فاطمه و معتمد، سارا، (۱۳۹۷)، «بازشناسی حالات هیجانی چهره با استفاده از مدل یادگیری هیجانی مغز»، تازههای علوم شناختی، 80(20)، 46-61.
ب- انگلیسی
- Wood, Julia T, (2015), Interpersonal Communication: Everyday Encountersm Cengage Learning.
- Yoon, S; Kim, S; Kim, J; & You, Y, (2016), “A Study on the Impact of Consultants’ Nonverbal Communication on Customer Satisfaction, Trust, and Long-term Relationship Orientation of the Client firmˮ, Indian Journal of Science and Technology, 9(26), 1-8.