منابع
برزگر بفرویی، کاظم. (1394). رابطهی باورهای معرفتشناختی و خودکارآمدی تدریس در معلّمانِ دانشآموزان با نیازهای ویژه. روانشناسی افراد استثنایی، سال پنجم، شماره 20.
رزم پوش، مینو؛ رمضانی، خسرو؛ مارد پور، علیرضا و کولیوند پیر، حسین. (1397). تأثیر آموزش پذیرش و تعهد بر کیفیت زندگی و تابآوری پرستاران. مجله علوم اعصاب شفای خاتم، ۷ (۱)، ص ۶۲-۵۱.
زاهد بابلان عادل، سیدکلان سیدمحمد. (1394). بررسی تأثیر جوسازمانی نوآورانه ادراکی بر خودکارآمدی خلاّق و رفتار نوآورانه دانشجو- معلمان با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری. دوفصلنامه علمی پژوهشی مدیریت بر آموزش سازمانها، ۴ (۱): ۱۰۳-۱۲۵.
سلطانی، زیبا؛ جمالی، نرگس؛ خجسته نیام، اعظم و درگاهی، شهریار. (1395). نقش خودکارآمدی و تابآوری روانشناختی در تعللورزی تحصیلی دانشجویان. راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، 9(4)، 277-284.
سیداسماعیلی قمی، نسترن، کاظمی، فرنگیس، پزشک، شهلا. (1394). تأثیر آموزش برنامۀ کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر میزان فشار روانی مادران کودکانِ کمتوانذهنی. روانشناسی افراد استثنایی، 5(17)، 133-148.
شیخالاسلامی، علی؛ صادقیولنی، زلیخا؛ محمدی، نسیم. (1394). رابطهی تابآوری و حمایت اجتماعی ادراکشده با سازگاری مادران دارای فرزند کمتوان ذهنی. روانشناسی افراد استثنایی، 5(20): ص 125-139.
صدیقی ارفعی، فریبرز و نمکی بیدگلی، زینب. (1395). بررسی رابطه ذهن آگاهی با تابآوری در دانشجویان. اصول بهداشت روانی، دوره 18، ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، ص 586-590.
کیخا، سارا و کهرازیی، فرهاد. (1396). پیشبینی تابآوری و شادکامی معلمان مدارس استثنایی بر اساس دینداری در کار. مطالعات ناتوانی، دوره 7، شماره 13، ص 1-7.
گله گیریان، صدیقه، پولادی ریشهری، علی، کیخسروانی، مولود. (1398). اثربخشی رواندرمانی مثبت نگر بر نشاط ذهنی، تابآوری و شفقت به خود در مادران دارای کودکان مبتلا به فلج مغزی. روانشناسی افراد استثنایی،152-164.
معماری، هنگامه و حمیدی، فریده. (1397). هنجاریابی مقیاس ذهن آگاهی لانگر برای معلمان. مطالعات آموزش و آموزشگاهی، دوره 5, شماره 14، ص 42 - 54.
نریمانی، فاطمه و میهنپرست، زینب. (1397). بررسی رابطه ذهن آگاهی و نگرش مذهبی در تابآوری معلمان دبیرستان شهرستان مهران، نخستین همایش ملی پژوهشهای کاربردی در مدیریت، روانشناسی و علوم تربیتی، ساوه.
نظری، رؤیا؛ افرازی زاده، سید فضل الله؛ کوهی، امیرحسن؛ فاضلی، سید رضا و بیرامی، رضا. (1397). تابآوری مسیر شغلی زنان: نقش انطباقپذیری و خودکارآمدی. مشاوره شغلی و سازمانی، دوره 10، شماره 34، ص 9 - 22.
نهنگ، علی اکبر؛ موسوی نجفی، فهیمه و محمدی، رؤیا. (1399). تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر خودنظم بخشی هیجانی و تابآوری روانشناختی کودکان بدسرپرست. فصلنامه سلامت روان کودک، ۷ (۱)، ص ۱۰۶-۱۱۷.
References
Arnout, B. A., & Almoied, A. A. (2020). A structural model relating gratitude, resilience, psychological well‐being and creativity among psychological counsellors. Counselling and Psychotherapy Research.
Bandura, A. (1977). Self-efficacy: toward a unifying theory of behavioral change. Psychological review, 84(2), 191.
Brouskeli, V., Kaltsi, V. & Loumakou, M. (2018). Resilience and occupational wellbeing of secondary education teachers in Greece. Issues in Educational Research, 28(1), 43-60.
Carmeli, A. & Schaubroeck, J. (2007). The influence of leaders and other referel'lts' normative expectations on individual involvement in creative work. The Leadership Quarterly, 18, 35-48.
Castro, A., J., Kelly, J, & Shih, M. (2010). Resilience strategies for new teachers in high needs areas. Teaching and Teacher Education, 26(3), 622 – 629.
Choi, J. N. (2004). Individual and contextual predictors of creative performance: the mediating role of psychological processes. Creativity Research Journal, 16(2&3), 187-99.
Duncan, BL., Miller, SD., Wampold, BE., Hubble, MA. (2010). The heart and soul of change: Delivering what works in therapy: American Psychological Association.
Fisher, R. & Williams, M. (2004). Unlocking Creativity. London: David Fulton.
Gavora, P. (2010). Slovak pre-service teacher self-efficacy: theoretical and research considerations. The New Educational Review, 21(2), 17-30.
Hallak, R., Assaker, G., O’Connor, P., & Lee, C. (2018). Firm performance in the upscale restaurant sector: The effects of resilience, creative self-efficacy, innovation and industry experience. Journal of Retailing and Consumer Services, 40, 229-240.
Kabat Zinn, J. (2003). Mindfulness‐based interventions in context: past, present, and future. Clinical psychology: Science and practice,10(2):144-56.
Lee, I. R. & Kemple, K. (2014). Preserves Teachers' Personality Traits and Engagement in Creative Activities as Predictors of Their Support for Children's Creativity. Creativity Research Journal, 26(1), 82-94.
Luszczynska, A., Gutiérrez‐Doña, B. & Schwarzer, R. (2005). General Self‐efficacy in various domains of human functioning: Evidence from five countries. International journal of Psychology, 40(2), 80-89.
Ngui, G. K. & Lay, Y. F. (2017). The relationship between resilience and perceived practicum stress: The mediating role of self-efficacy. Sains Humanika, 9(1-4), 41-48.
Penman, D. (2015). Mindfulness for creativity: adapt, create and thrive in a frantic world. Publisher: Piatkus.
Potek, R. (2012). Mindfulness as a School-Based Prevention Program and Its Effect on Adolescent Stress, Anxiety and Emotion Regulation: ERIC.
Rayan, A. (2019). Mindfulness, self-efficacy, and stress among final-year nursing students. Journal of psychosocial nursing and mental health services, 57(4), 49-55.
Sternberg, R. J. & Lubart, T. I. (1999). The concept of creativity: Prospects and paradigm. In R.J. Sternberg(ED.). Handbook of Creativity. New York: Cambridge.
Tang, N., Han, L., Yang, P., Zhao, Y., & Zhang, H. (2019). Are mindfulness and self-efficacy related to presenteeism among primary medical staff: A cross-sectional study? International journal of nursing sciences, 6(2), 182-186.
Tierney, P. & Farmer, S. M. (2002). Creative Self-efficacy: its Potential Antecedents and Relationship to Creative Performance. Academy of Management Journal, 45(6), 1148-60.