تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,780 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,847,482 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,761,729 |
نقش بازی وارسازی در یادگیری | ||
فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
دوره 17، شماره 62، دی 1400، صفحه 107-130 اصل مقاله (791.21 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2022.58370.3266 | ||
نویسندگان | ||
سارا بنی عامریان1؛ صلاح اسمعیلی گوجار ![]() | ||
1تکنولوژی آموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی | ||
2تکنولوژی آموزشی، علوم تربیتی و روانشناسی، علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
بازی وارسازی یک رویکرد ابتکاری است که هدف آن افزایش تعامل و انگیزه کاربران و ارائه تجارب پایدار است. این رویکرد اخیراً بهطور گستردهای فراگیر شده است و رویکردی است که در بسیاری از زمینهها مورداستفاده قرار میگیرد. مقاله حاضر با هدف بررسی تأثیر بازی وارسازی بر یادگیری، شناسایی عناصر مهم در بازی وارسازی و رویکرد طراحی و ترکیب عناصر انجامگرفته است. این مقاله از یک مرور سیستماتیک استفاده می کند که در آن از تحلیل اسناد و محتوا استفادهشده است. بر اساس یافته های این تحقیق در پژوهشهای موردبررسی اثرگذاری این رویکرد بر روی یادگیری مثبت گزارششده است و همچنین عناصر مورداستفاده در بیشتر پژوهش ها یکسان است که مهمترین آنها شامل بازخورد، امتیاز، زمان، رده بندی، رقابت، مشارکت، نوار پیشرفت، نشان، پاداش، چالش، راهنما، سیگنال هشداردهنده و مأموریت می باشند. در زمینه طراحی و ترکیب این عناصر بر تلفیق عناصر تأکید شده است، بدین معنی که استفاده از عناصر محدود در بازی وارسازی اثر مثبتی نخواهد داشت و بهتر است از مجموعه ای از این عناصر در طراحی بازی وارسازی استفاده شود. | ||
کلیدواژهها | ||
بازی وارسازی؛ آموزش؛ یادگیری؛ عناصر بازی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 779 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 20 |