تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,781 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,881,293 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,779,921 |
تاثیر رهبری تحول گرا برگشودگی برای تغییراز طریق نوآوری و یاد گیری سازمانی(مورد مطالعه : اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان) | ||
فصلنامه بازیابی دانش و نظامهای معنایی | ||
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 مهر 1401 اصل مقاله (1.64 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jks.2022.63861.1473 | ||
نویسندگان | ||
عباس قائدامینی هارونی ![]() ![]() ![]() | ||
1دانش آموخته دکتری مدیریت فرهنگی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز فارسان | ||
2استادیار ،دانشکده مدیریت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ، اصفهان، ایران | ||
3آموزگار دبستان غیر انتفاعی سعدی فارسان | ||
4دانش آموخته دکتری مدیریت فرهنگی، مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز هرند | ||
چکیده | ||
هدف این پژوهش بررسی تاثیر رهبری تحول گرا برگشودگی برای تغییر از طریق نوآوری و یاد گیری سازمانی بود. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به تعداد380 نفرتشکیل دادند که از طریق فرمول نمونه گیری کوکران تعداد 180 نفر به عنوان نمونه از طریق روش نمونه گیری طبقه متناسب با حجم انتخاب شدند ابزار پژوهش پرسشنامه رهبری تحول گرا باس و آولیو (2000 (و پرسش نامه گشودگی برای تغییر میلر و همکاران (2009)و پرسش نامه نوآوری سازمانی اسماعیل و همکاران(2002) و پرسش نامه یاد گیری سازمانی فام و اسوایرسزک(2006)بودند. تجزیه و تحلیل داده ها در سطح استنباطی مشتمل بر مدل سازی معادلات ساختاری انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که رهبری تحول گرا از طریق یاد گیری سازمانی بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 45/0 است و از طریق نوآوری سازمانی بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 44/0 است و همچنین رهبری تحول گرا بر گشودگی برای تغییر تاثیر مثبت و معناداری دارد که ضریب این تاثیر 66/0 است. | ||
کلیدواژهها | ||
رهبری تحول گرا؛ گشودگی برای تغییر؛ نوآوری سازمانی؛ یاد گیری سازمانی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 198 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 9 |