تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,781 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,881,553 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,779,996 |
شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی در حوزه سخنرانی | ||
مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند | ||
مقاله 2، دوره 11، شماره 41، مهر 1401، صفحه 27-54 اصل مقاله (1.13 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/IMS.2022.61868.2022 | ||
نویسندگان | ||
لیلا جراحی![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
1دانشجوی دکتری، گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران | ||
2دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران | ||
3استادیارگروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی، واحد ساوه. دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه، ایران | ||
چکیده | ||
پژوهشهای پیشین نشان میدهد که همیشه راه برندسازی شخصی هموار نبوده و نمونههای شکستخورده بسیاری وجود دارد که نشان میدهد از مسیر درستی به برندسازی شخصی خود نپرداختهاند و تمام جوانب کار در نظر گرفته نشده است. در این پژوهش این مطلب موردبررسی قرار گرفت و به شناسایی عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی پرداخته شد. بهمنظور دستیابی به اهداف تعیینشده، دو فاز جمعآوری اطلاعات، متشکل از فاز کیفی و فاز کمی، به انجام رسید. در فاز کیفی با 30 نفر از افراد خبره در حوزههای برندسازی شخصی و فضای مجازی، مصاحبه عمیق صورت پذیرفت و با استفاده از روش تحلیل محتوا، تعداد 39 شاخص تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، استخراج گردید. در ادامه و در فاز کمی، پرسشنامهای محقق ساخته بر اساس شاخصهای استخراجشده از فاز کیفی تدوین شد و در اختیار 392 پاسخگو قرار گرفت. سپس با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، شاخصهای استخراجشده در قالب 9 مؤلفه تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی، تقلیل یافتند و بهعنوان عوامل تأثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی معرفی شدند. این 9 مؤلفه عبارتاند از: شناسایی خود و ارزشهای خود، ایجاد اعتماد، شخصیت متمایز و کاریزماتیک، توصیف خود، توسعه دانش، استقامت، جذب فرصتها، توجه به محیط و اصالت. | ||
کلیدواژهها | ||
برندسازی شخصی؛ فضای مجازی؛ تحلیل عاملی اکتشافی؛ تحلیل محتوا | ||
مراجع | ||
تاجیک، س.؛ علیپور، ا؛ و تربتی، س. (1398). نقش اینستاگرام در توسعه برند شخصی (موردمطالعه: کاربران ایرانی اینستاگرام). پژوهشهای ارتباطی، شماره 103، صص 35 – 57. doi: 10.22082/cr.2020.120846.1990
رنجبر، ه.؛ حقدوست، ع.؛ صلصالی، م.؛ خوشدل، ع.؛ سلیمانی، م؛ و بهرامی، ن. (1391). نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران. دوره 10، شماره 3، صص 238 – 250.
صفار، ی.؛ عظیمزاده، م؛ و کفاشپور، آ. (1395). تحلیل عوامل مؤثر در شکلدهی تصویر برند ورزشکاران حرفهای. دوفصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، سال پنجم، شماره اول، صص 85 – 103.
صفاری، م.؛ پورسعید، م؛ و نیک نفس، ع. (1400). عوامل مؤثر بر برندسازی شخصی در شبکههای اجتماعی (اینستاگرام) با رویکرد دادهکاوی. مطالعات رفتار مصرفکننده، دوره 8، شماره 2، صص 138 – 155. doi: 10.34785/J018.2021.885
قاسمی، ح؛ و صائمیان، ف. (1396). مقایسه وضعیت خودبرندسازی و مهارتهای ارتباطی دانشجویان رشته تربیتبدنی با سایر رشتهها. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال ششم، شماره 3، صص 43 – 52.
References
Bagautdinovaa, Nailya G. Gorelovab, Yuliya N. Polyakovac, Oksana V. (2015) “University management: from successful corporate culture to effective university branding”, Procedia Economics and Finance 26, 764 – 768. doi.org/10.1016/S2212-5671(15)00836-9
Gander, Michelle (2014), Managing your personal brand, Perspectives: Policy and Practice in Higher Education, 18 (3), pp 99- 102 doi.org/10.1080/13603108.2014.913538
Mihajlović, R., Zharova, L., & Leggio, V. (2021). Problems of Algorithmic Censorship and Personal Branding. E-Business Technologies Conference Proceedings, 1(1), 74–79.
Morgan, M. (2011). Personal Branding: Create your Value Proposition. Strategic Finance magazine; 9(3): 13–28.
Pagani, M., & Otto, P. (2013). Integrating strategic thinking and simulation in marketing strategy: Seeing the whole system. Journal of Business Research, 66(9), 1 -.5858 865. doi.org/10.1016/j.jbusres.2012.09.020
Ramanathan U, Subramanian N & Parrott, G (2017). Role of social media in retail network operations and marketing to enhance customer satisfaction. International Journal of Operations & Production Management, 37(1), 105-123. doi.org/10.1108/IJOPM-03-2015-0153
Schawbel, D. (2012). Me 2.0, Revised and Updated Edition: 4 Steps to Building Your Future. Kaplan Publishing; Revised edition.
References ] In Persian[
Tajik Esmaeili, S., Alipour, A., & Torbati, S. (2020). The Role of Instagram in Personal Brand Development (Case: Iranian Instagram Users, 2019). Communication Research, 27(103), 35-57. doi: 10.22082/cr.2020.120846.1990] In Persian[
Ranjbar, H., Haghdoost A.A., Salsali M., KHoshdel A., Soleimani M.,| Bahrami N., 2012, Annals of Military and Health Sciences Research, Volume:10, Issue:3, 238 -250] In Persian[
Safar, Y., Azimzadeh, S. M., & Kafashpoor, A. (2016). Analyzing the Factors to Affect the Formation of the Professional Athlete’s Brand Image. Sport Management and Development, 5(1), 85-102. ] In Persian[
Saffari, M., Poursaeed, M., & Niknafs, A. (2021). Factors Influencing Personal Branding on Social Networks (Instagram) with Data Mining Approach. Consumer Behavior Studies Journal, 8(2), 138-155. doi: 10.34785/J018.2021.885] In Persian[
Ghasemi, H., & Saemiyan, F. (2018). Comparison of Self Branding and Communication Skills Between Physical Education Students with Other Students. Applied Research in Sport Management, 6(3), 43-52. ] In Persian[
استناد به این مقاله: جراحی، لیلا.، امینی سابق، زین العابدین.، ساده، احسان.، افشارنژاد، علیرضا. (1401). شناسایی عوامل تاثیرگذار بر برندسازی شخصی در فضای مجازی در حوزه سخنرانی، مطالعات مدیریت کسب وکار هوشمند، 11(41)، 27-54.
DOI: 10.22054/IMS.2022.61868.2022
Journal of Business Intelligence Management Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 113 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 169 |