- حقپرست، فرزین؛ آصفی، مازیار؛ ابیزاده، الناز. (1398). تحلیل تأثیرات زمینههای ادراکی و دلبستگی مکانی بر وفاداری کنشی گردشگران (نمونه موردی: بازار تاریخی تبریز). فصلنامه علمی برنامهریزی فضایی (جغرافیا)، 9 (1)، 25-44.
- رنجبریان، بهرام؛ غفاری، محمد؛ تسلیمی بابلی، امین. (1398). تبیین ریسکهای ادراکشده گردشگر بر تمایل به بازدید مجدد از مقصد گردشگری با نقش میانجیگری تصویر ذهنی مقصد گردشگری. فصلنامه علمی مطالعات مدیریت گردشگری، 14 (46)، 137-164.
- زارع، رحیم؛ پور سعید، محمدمهدی؛ سلطانی نژاد، نیما. (1396). بررسی نقش میانجی تصویر مقصد بر رابطه میان ریسک ادراکشده و تمایل به بازدید مجدد: موردمطالعه ارگ بم پس از فاجعه زلزله. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، 12 (37)، 47-70.
- سلطانی، صادق؛ خطیبی، امین؛ و ازمشا، طاهره. (1398). تأثیر انتظارات و نوستالژی بر وفاداری مقصد ورزشکاران ماجراجویانه رشته پاراگلایدر شهرستان لنده. چهارمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری، اهواز.
- صفاری، مرجان، نوروزی سید حسینی، رسول؛ شوری، فرهاد. (1398). مدل یابی روابط ساختاری تصویر از مقصد، نگرش، انگیزه و رضایت بر رفتار آتی گردشگران ورزشی. پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، 9 (17)، 121-137.
- عبدلی، ناهید. (1401). چشمانداز گردشگری ماجراجویانه در ایران با رویکرد آیندهپژوهی. مطالعات مدیریت گردشگری، 17 (59)، 153-193. Doi: 10.22054/tms.2022.69253.2740
- قزلسفلو، حمیدرضا؛ عاشوری، تقی. (1399). الگوی ویژگیهای رفتاری و هیجانات ذاتی گردشگران ماجراجوی ورزشهای هوایی بر مبنای بروز رفتارهای خود محافظتی واقعی. مطالعات مدیریت رفتارسازمانی در ورزش، 7 (26)، 115-131.
- محمدقلیان، محمد؛ مدی، حسین. (1399). بررسی مؤلفههای مؤثر بر حس مکان در توسعه طبیعتگردی ساحلی جزایر جنوبی ایران (مطالعه موردی: جزیره هندورابی(. علوم و تکنولوژی محیطزیست، 22 (3)، 366-379.
- مصطفوی، مائدهالسادات؛ رنجبریان، بهرام؛ قربانی، حسن. (1395). تحلیل تأثیر فاصله اجتماعی ادراکشده بر نیات رفتاری گردشگران بینالمللی سفرکرده به جزیره آزاد کیش با تأکید بر ریسک ادراکشده و رضایتمندی. پژوهشهای راهبردی مسائل اجتماعی ایران، 5 (3)، 51-66.
- یاسوری، مجید؛ شاکرینیا، ایرج؛ شفیعی ماسوله، سیده سمیره. (1394). ارتباط رضایتمندی، دلبستگی و مقاصد رفتاری گردشگران (موردمطالعه: گردشگران بندر انزلی). مجله برنامهریزی و توسعه گردشگری، 4 (13)، 206-229.
- Ayazlar, R. A. (2015). Flow phenomenon as a tourist experience in paragliding: A qualitative research. Procedia Economics and Finance, 26, 792-799.
- Battour, M., Rahman, M. K., & Rana, M. S. (2019). “The impact of PHTPS on trip quality, trip value, satisfaction and word of mouth”. Journal of Islamic Marketing, 11 (6), 1759-0833.
- Chen, J. V., Htaik, S., Hiele, T. M., & Chen, C. (2017). Investigating International Tourists’ Intention to Revisit Myanmar Based on Need Gratification, Flow Experience and Perceived Risk. Journal of Quality Assurance in Hospitality & Tourism, 18(1), 25-44.
- Calinao, R. J., Arquinez, A. M., & Cueto, Z. A. (2020). Reasons for Engaging in Adventure Tourism in Donsol, Sorsogon. LPU-Laguna Journal of International Journal of Tourism and Hospitality Management, 4(3), 27-41.
- Carvache-Franco, M., Contreras-Moscol, D., Orden-Mejía, M., Carvache-Franco, W., Vera-Holguin, H., & Carvache-Franco, O. (2022). Motivations and Loyalty of the Demand for Adventure Tourism as Sustainable Travel. Sustainability, 14(14), 8472.
- Chew, E. Y. T., & Jahari, S. A. (2014). Destination image as a mediator between perceived risks and revisit intention: A case of post-disaster Japan. Tourism management, 40, 382-393.
- Dickson, T., & Dolnicar, S. (2004). No risk, no fun: the role of perceived risk in adventure tourism, CD Proceedings of the 13th International Research Conference of the Council of Australian University Tourism and Hospitality Education (CAUTHE 2004).
- Duman, T., Ozbal, O., & Duerod, M. (2018). The role of affective factors on brand resonance: Measuring customer‐based brand equity for the Sarajevo brand. Journal of Destination Marketing & Management, 8, 359-372.
- Duman, T., & Mattila, A. S. (2005). The role of affective factors on perceived cruise vacation value. Tourism management, 26(3), 311-323.
- De Freitas Coelho, M., & De Sevilha Gosling, M., )2018(. Memorable Tourism Experience (MTE): scale proposal and test. Tourism & Management Studies, 14(4), 15-24.
- A, Ranjbarian. B. (2019). The perceived risk of Iran as a tourism destination (a mixed method approach). Iranian journal of management studies, 12(1). 45-67.
- Hillson, D. (2013). Implicit and explicit risk management. PM World Journal, 2(10), 1-3.
- Huete Alcocer, N., & López Ruiz, V. R. (2020). The role of destination image in tourist satisfaction: the case of a heritage site. Economic research-Ekonomska istraživanja, 33(1), 2444-2461.
- Janowski, I., Gardiner, S., & Kwek, A. (2021). Dimensions of adventure tourism. Tourism Management Perspectives, 37, 100776.
- Kerr, J. H., & Mackenzie, S. H. (2012). Multiple motives for participating in adventure sports. Psychology of sport and exercise, 13(5), 649-657.
- Kirillova, K., Lehto, X., & Cai, L., (2015). Volunteer tourism and intercultural sensitivity: The role of interaction with host communities. Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(4), pp.382-400.
- M.J. Chelliah. S. Ahmed. S. (2019). Intention to visit India among potential travellers: Role of travel motivation, perceived travel risks, and travel constraints. Tourism and Hospitality Research, 19(3), 351-367.
- Lepp, A., Gibson, H., & Lane, C. (2011). Image and perceived risk: A study of Uganda and its official tourism website. Tourism management, 32(3), 675-684.
- Law, R. (2006). The Perceived Impact of Risks on Travel Decisions. International Journal of Tourism Research, 8(4), 289-300.
- Liew, J. F., Sulaiman, Z., Zakwan, N., & Awang, S. R. (2020). Memorable Adventure Tourism Experience: Constructs and Consequences. Asian Journal of Arts, Culture and Tourism, 2(3), 14-22.
- Mei-Dan, O., & Carmont, M. R. (2013). The Management of the Extreme Sports Athlete. In Adventure and Extreme Sports Injuries(pp. 1-5). Springer, London.
- Pavić, L., Rančić, M., & Mijatov, M. (2013). Potential for paragliding tourism development in Niška Banja (South Serbia). Turizam, 17(3), 110-120.
- Perić, G., Dramićanin, S., & Conić, M. (2021). The impact of Serbian tourists' risk perception on their travel intentions during the COVID-19 pandemic. European Journal of Tourism Research, 27, 2705-2725.
- Prabhu, V. (2022). A Study of Factors Motivating Adventure Tourism. International Journal of All Research Education and Scientific Methods, 10 (8), 944-953.
- Preko, A., Mohammed, I., & Allaberganov, A. (2021). Antecedents of brand equity on halal tourism destination. Journal of Islamic Marketing, (ahead-of-print).
- Reinikainen, So. (2018). Creating blog posts to promote the cycling routes in Uusimaa Region.
- Rojo-Ramos, J., Vidal-Espinoza, R., Palacios-Cartagena, R. P., Galán-Arroyo, C., Manzano-Redondo, F., Gómez-Campos, R., & Adsuar, J. C. (2021). Adventure tourism in the Spanish population: sociodemographic analysis to improve sustainability. Sustainability, 13 (4), 1706.
- Sato, S., Kim, H., Buning, R. J., & Harada, M. (2018). Adventure tourism motivation and destination loyalty: A comparison of decision and non-decision makers. Journal of destination marketing & management, 8, 74-81.
- Stylidis, D. (2022). Exploring resident–tourist interaction and its impact on tourists’ destination image. Journal of Travel Research, 61(1), 186-201.
- Stylidis, D., Woosnam, K. M., & Ivkov, M. (2020). Tourists’ emotional solidarity with residents: A segmentation analysis and its links to destination image and loyalty. Journal of Destination Marketing & Management, 17, 100458.
- Swarbrooke, J., Beard, C., Leckie, S., & Pomfret, G. (2012). Adventure tourism: The new frontier. Routledge
- Tarigan, M. I., Lubis, A. N., Rini, E. S., & Sembiring, B. K. F. (2019). Destination brand experience and semiotic brand resonance. DLSU Business & Economics Review, 28(3), 30-34.
- Tsiros, M., & Heilman, C. (2005). The Effect of Expiration Dates and Perceived Risk on Purchasing Behavior in Grocery Store Perishable Categories. Journal of marketing, 69(2), 114-129.
- Trimurti, C. P., & Utama, G. B. (2021). Bali Tourism Destination Structural Loyalty Model from Consumer Behavior Perspective. Journal of Computer and Mathematics Education, 12(4), 494-505.
- Vosughi, L., Dadvar khani, F., Motiee langerudi, S. H., & Rahnamai, M. T. (2011). Winter tourism and examining important factors in tourist satisfaction Case study: Shemshak and Darbandsar resorts as two winter destinations. Tourism Management Studies, 6(15), 1-28. Doi: 10.22054/tms.2011.5082
- Vujadinović, S., Šabić, D., Joksimović, M., Golić, R., Gajić, M., Živković, L., & Milinčić, M. (2013). Possibilities for mountain-based adventure tourism: the case of Serbia. Bulletin of Geography, 19, 99-111.
- Williams, P., Soutar, G., Ashill, N. J., & Naumann, E. (2017). Value drivers and adventure tourism: A comparative analysis of Japanese and Western consumers. Journal of Service Theory and Practice, 27(1), 102–122.
- Woosnam, K. M, Stylidis, D., & Ivkov, M. (2020). Explaining conative destination image through cognitive and affective destination image and emotional solidarity with residents. Journal of Sustainable Tourism, 28(6), 917-935.
- Wang, Y. C., Liu, C. R., Huang, W. S., & Chen, S. P. (2020). Destination fascination and destination loyalty: Subjective well-being and destination attachment as mediators. Journal of Travel Research, 59(3), 496-511.
- Xu, J., Hui, C. K. T., & Chan, E. A. (2015). Hong Kong’s destination image in the eyes of residents. Journal of China Tourism Research, 11(4), 440-460.
|