| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,251,685 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,913,500 |
پیوند بازی، آموزشوپرورش در مهدهای کودک: طراحی الگو ایجاد مهدهای ورزشی بر اساس نظریه داده بنیاد | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 2، دوره 19، شماره 67، فروردین 1402، صفحه 30-68 اصل مقاله (1.5 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2023.72578.3802 | ||
| نویسندگان | ||
| محبوبه سلیمانپور1؛ سید محمد حسین رضوی* 2؛ سید عماد حسینی3؛ سعید امیرنژاد4؛ ابراهیم علیدوست قهفرخی5 | ||
| 1دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه غیرانتفاعی شمال، آمل، ایران | ||
| 2استادمدیریت ورزشی، دانشگاه مازندران، مازندارن، ایران | ||
| 3استادیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | ||
| 4استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه غیرانتفاعی شمال، آمل، ایران. | ||
| 5دانشیار گروه مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش پیوند بازی، آموزشوپرورش در مهدهای کودک: طراحی الگو ایجاد مهدهای ورزشی بر اساس نظریه داده بنیاد. روش تحقیق تحلیلی بوده که بدین منظور از روششناسی کیفی استفاده شد. استراتژی تحقیق، استفاده از نظریه برخاسته از دادهها بود. مشارکتکنندگان در تحقیق 15 نفر شامل حوزه مدیریت ورزشی، مسئولین و دبیران مهدهای ورزشی بودند و استراتژی نمونهگیری در بخش کیفی هدفمند و با حداکثر تنوع یا ناهمگونی بود. برای تجزیهوتحلیل دادهها از تحلیل محتوای مصاحبهها و کدگذاری استفاده شد. ابزار تحقیق مصاحبه باز بود و نتایج بر مبنای سه مرحله کدگذاری باز، محوری و گزینشی تحلیل شد. یافتهها نشان داد عوامل سیاسی، عوامل اقتصادی، عوامل بینالمللی، عوامل محیطی، عوامل بازاریابی، عوامل درونسازمانی، بعد آموزش، عوامل شخصی مدیریت، خلاقیت و نوآوری، امکانات و تسهیلات، تغییر فنآوری، نیروی کار عوامل علّی بودند. عوامل زمینهای شامل عوامل انسانمحور، پشتیبانی، عوامل مدیریتی کلان، سیاستهای حمایتی و مالی، ارتباطات، درآمد، عوامل قانونی بود. همچنین عوامل مداخلهگر مشکلات اقتصادی، مشکلات سیاسی، مسائل فرهنگی-اجتماعی، ضعف مدیریتی (سازمانی)، ضعف ساختار اطلاعاتی، ضعف نگرش، مشکلات حرفهای، مسائل و معضلات ساختاری، ضعف علمی بود. راهبردهای حمایتی، راهبردهای مدیریتی، راهبردهای ساختاری، راهبردهای حرفهای مدل مدیریت ایجاد و راهاندازی مهدهای ورزشی را تشکیل دادند. پیامدهای اجتماعی، پیامدهای حرفهای، پیامدهای روحی و روانی، پیامدهای اقتصادی، پیامدهای ورزشی، اشتغالزایی پیامدهای حاصل از پژوهش حاضر را تشکیل دادند. درنهایت عوامل مدیریتی، عوامل ساختاری، عوامل اقتصادی پدیدههای محوری را تشکیل دادند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| توسعه؛ مهدهای ورزشی؛ مدیریت ایجاد و راه اندازی | ||
| مراجع | ||
|
Anikina, O. V., & Yakimenko, E. V. (2015). Edutainment as a modern technology of education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 166, 475-479. Arghan, A., & Ebtahaj, A. (2016). the impact of space design on children's psychology, the third annual conference on architecture, urban planning and urban management research. Paper presented at the Islamic Azad University, Mahdishahr Branch, Semnan, Iran. [In Persian] Byington, T. A., Kim, Y., & Bales, D. (2020). Literacy in the Early Childhood Classroom: A SWOT Analysis of a Multi-State Literacy Train-the-Trainer Program. Journal of Human Sciences and Extension, 8(1), 7. Danaei Fard, H., Elwani, S. M., & Azar, A. (2018). Qualitative research methodology in management:. a comprehensive approach. Tehran: Ishraghi Publications, Saffar. [In Persian] Eyre, E. L., Walker, L. J., & Duncan, M. J. (2018). Fundamental movement skills of children living in England: The role of ethnicity and native English language. Perceptual and motor skills, 125(1), 5-20. Jansma, S., D. (2019). Gross motor development and physical activity in kindergarten age children. International Journal of Pediatric Obesity, 6(2), 33-36. Kardan, F., & Qadiri, F. (2017). comparing the effect of educational methods (child-centered and teacher-centered) on the development of children's motor skills. Child Mental Health Quarterly, 6(1). [In Persian] Sahibi, S., Arabi, S. M., & Velayati Haghighi, V. (2016). the effect of gymnastics activities and free games on social skills and behavioral problems of 3 to 6 year old children. Journal of Sports Psychology Studies, 25, 1-14. [In Persian] Shabani-Monfard, Z., Asanlo, P., & Mokhtari-Dinaei, M. (2019). The safety status of the sports space of kindergartens in Qazvin city. Faculty of Physical Education and Sports Sciences. [In Persian] Skinner, J., Edwards, A., & Corbett, B. (2014). Research methods for sport management: Routledge. Tahmasabi, M., & Ahmadi, S. A. (2018). design of performance management model for kindergarten teachers in Iran. Sociology of Education, 12, 172-184. [In Persian] Wali-Naqander, R., & Hashemian-Nejad, F. (2018). The effect of group play therapy on impulsive behaviors, social adjustment and psychological well-being. Journal of Social Psychology, 53, 47-58. [In Persian] | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 872 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 615 |
||