تعداد نشریات | 57 |
تعداد شمارهها | 1,864 |
تعداد مقالات | 14,913 |
تعداد مشاهده مقاله | 32,757,736 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 20,254,528 |
شناسایی و تبیین صلاحیتهای حرفهای معلمان برای اجرای برنامههای آموزشی مبتنی بازی در مدارس | ||
فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
دوره 5، شماره 16، تیر 1401، صفحه 79-121 اصل مقاله (1.74 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.67173.1350 | ||
نویسندگان | ||
پژمان صالحی1؛ مهران خلج* 2 | ||
1ستادیار، گروه مدیریت آموزشی، واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسالمی،تهران، ایران | ||
2دانشیار، گروه صنایع، واحد پرند، دانشگاه آزاد اسالمی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
تحقیق حاضر به بررسی صلاحیتهای حرفهای موردنیاز معلمان ابتدائی برای اجرای اثربخش روشهای تدریس مبتنی بر بازی (بازی محور) در مدارس ابتدائی شهر تهران پرداخته است. جامعه آماری نسز در این پژوهش، شامل معلمان مدارس، معلمان حقالتدریس، مدیران مدارس، دانشآموزان منطقه 10 آموزشوپرورش تهران و نیز دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در سال 1401 بوده است. اغلب جامعه خبرگان را نیز معلمان و مدیران آموزشی تشکیل میدادند که از تجارب بازی محور برای آموزش دروس خاص نظیر زبان خارجه، ریاضیات، فنآوری اطلاعات و غیره ... در مدارس خود استفاده کرده بودند. همچنین از کل جامعه آماری به روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از رابطه کوکران در جامعهی محدود، نمونه آماری به تعداد 386 نفر انتخاب گردید. بر اساس نتایج بهدستآمده از این پژوهش، چهار حوزه اصلی شایستگیهای حرفهای معلمان برای اجرای آموزش بازی محور در مدارس ابتدائی عبارت است از : صلاحیتهای آموزشی، صلاحیتهای فن آورانه، صلاحیتهای مشارکتی و صلاحیتهای مرتبط با خلاقیت آموزش. همچنین یافتههای این مطالعه میتواند بهمنظور توسعهبهبود صلاحیتهای حرفهای معلمان در پیادهسازی الگوی یادگیری مبتنی بر بازی در مقاطع مختلف تحصیلی مورداستفاده قرار گیرد. | ||
کلیدواژهها | ||
صلاحیتهای حرفهای معلمان؛ تعلیم و تربیت مبتنی بر بازی؛ دانشآموزان؛ فنآوری آموزش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 105 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 87 |