| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,223 |
| تعداد مقالات | 18,060 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,759,253 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,989,010 |
فرا تحلیل تأثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| دوره 5، شماره 18، دی 1401، صفحه 9-30 اصل مقاله (1.28 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.72415.1370 | ||
| نویسندگان | ||
| اکبر مومنی راد* 1؛ مریم پورجمشیدی2؛ جواد افشار3 | ||
| 1ستادیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | ||
| 2استادیار تکنولوژی آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | ||
| 3کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از این پژوهش انجام فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینة تاثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان بود. از بین پژوهش های انجام شده، 16 مطالعه وارد تحلیل شدند. مطالعاتی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند، از طریق سایت مرکز اسناد و مدارک علمی ایران (مرکز پایان نامههای ایران)، و همچنین از طریق سایتهای اینترنتی جهاد دانشگاهی، مگایران، ابسکو، ساینسدایرکت، سیج، جیاستور، امرالد، اسپرینگر و وایلی-بلکول گردآوری شدند. پس از بررسی ملاکهای ورود و خروج مطالعات، دادهها با استفاده از نرم افزار Meta-analysis مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان داد یادگیری معکوس بر انگیزه تحصیلی یادگیرندگان تأثیر معناداری دارد (اندازه اثر 157/0). همچنین یادگیری معکوس بر درگیرسازی یادگیرندگان تأثیر معناداری دارد (اندازه اثر 123/0). به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری معکوس؛ درگیرسازی؛ انگیزه تحصیلی؛ فراتحلیل | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,098 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,123 |
||