تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,780 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,853,275 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,765,237 |
فرا تحلیل تأثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان | ||
فناوری آموزش و یادگیری | ||
دوره 5، شماره 18، دی 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.72415.1370 | ||
نویسنده | ||
اکبر مومنی راد ![]() | ||
هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا | ||
چکیده | ||
هدف از این پژوهش انجام فراتحلیلی بر مطالعات انجام شده در زمینة تاثیر یادگیری معکوس بر درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان بود. از بین پژوهش های انجام شده، 16 مطالعه وارد تحلیل شدند. مطالعاتی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند، از طریق سایت مرکز اسناد و مدارک علمی ایران (مرکز پایان نامههای ایران)، و همچنین از طریق سایتهای اینترنتی جهاد دانشگاهی، مگایران، ابسکو، ساینسدایرکت، سیج، جیاستور، امرالد، اسپرینگر و وایلی-بلکول گردآوری شدند. پس از بررسی ملاکهای ورود و خروج مطالعات، دادهها با استفاده از نرم افزار Meta-analysis مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافتهها نشان داد یادگیری معکوس بر انگیزه تحصیلی یادگیرندگان تأثیر معناداری دارد (اندازه اثر 157/0). همچنین یادگیری معکوس بر درگیرسازی یادگیرندگان تأثیر معناداری دارد (اندازه اثر 123/0). به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. به طور کلی میتوان گفت یادگیری معکوس منجر به افزایش درگیرسازی و انگیزه تحصیلی یادگیرندگان میشود. | ||
کلیدواژهها | ||
یادگیری معکوس؛ درگیرسازی؛ انگیزه تحصیلی؛ فراتحلیل | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 7 |