تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,780 |
تعداد مقالات | 14,130 |
تعداد مشاهده مقاله | 29,853,768 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 18,765,479 |
آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستانی شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا | ||
فناوری آموزش و یادگیری | ||
دوره 5، شماره 18، دی 1401 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.69679.1352 | ||
نویسندگان | ||
هانیه نادری ![]() | ||
1تکنولوژی اموزشی، دانشگاه علامه طباطبایی | ||
2استادیار تکنولوژی آموزشی ،علوم تربیتی و روان شناسی ، علامه طباطبایی ، تهران، ایران | ||
3تکنولوژی آموزشی ، علوم تربیتی و روان شناسی، علامه طباطبایی، تهران. | ||
چکیده | ||
پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره ی پیش دبستان شبکه هفت سیما در دوران همه گیری کرونا انجام شد. این پژوهش با توجه به ماهیت خود از نوع کاربردی و از گونه تحقیق توصیفی و با توجه به نحوه گردآوری داده ها از نوع کمی است. محقق در این تحقیق با روش تحلیل محتوا با شیوه تحلیلی-توصیفی به آسیب شناسی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستان شبکه هفت سیماپرداخته است جامعه ی آماری تحقیق حاضر شامل تمامی برنامه های آموزشی دوره پیش دبستان شبکه هفت سیما درمدرسه تلویزیونی سال تحصیلی 1400-99 13است و نمونه با روش غیر تصادفی هدفمند از بین برنامه هایی که مختص حوزه تربیت علمی حرفه ای و تربیت اخلاقی-اجتماعیو تربیت اخلاقی-اجتماعی-حرفه ای بودند انتخاب شدند. . ابزار این پژوهش، چک لیست طراحی شده با توجه یه معیار های راهنمای برنامه جامع تربیت و یادگیری پیش دبستان(1400) می باشد .اعتبار این چک لیست با کمک آلفای کرونباخ 7/0 و روایی آن با کمک نظر صاحبنظران سنجیده شد. نتایج حاصل از این تحلیل نشان داد که حوزهی تفکر با میانگین 4.49 بیشترین میزان تطابق و پس از آن حوزهی هویت با میانگین 3.83 و حوزهی زبانی با میانگین 3.58 کمترین میزان تطابق با معیار های راهنمای برنامه جامع تربیت و یادگیری پیش دبستان را دارند. هم چنین بررسیها نشان داد که محتوای برنامههای آموزشی دوره پیش دبستان شبکه هفت سیما در مولفههای تدوین اهداف آموزشی، اهداف جزئی، دقت و عدم تناقض با آسیب هایی همراه است. | ||
کلیدواژهها | ||
"تولید برنامه های آموزشی"؛ "تلویزیون آموزشی"؛ "محتو ای دوره پیش دبستانی"؛ "رسانه های نوین آموزشی" | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 31 |