تعداد نشریات | 57 |
تعداد شمارهها | 1,862 |
تعداد مقالات | 14,898 |
تعداد مشاهده مقاله | 32,645,189 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 20,201,370 |
انگیزش پیشرفت و رضایت تحصیلی دانش آموزان هنرستانی در آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی | ||
فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
دوره 5، شماره 18، دی 1401، صفحه 55-70 اصل مقاله (1.15 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.72443.1371 | ||
نویسندگان | ||
حسین شهسواری1؛ محسن روشنیان رامین* 2؛ ذبیح الله اللهی3 | ||
1کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه بینالمللی چابهار، چابهار، ایران /معلم آموزشوپرورش | ||
2استادیار، گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه عالمه طباطبائی، تهران، ایران | ||
3استادیار، رشته تکنولوژی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زاهدان،ایران | ||
چکیده | ||
هدف از پژوهش حاضر مقایسه اثربخشی آموزش حضوری، مجازی و تلفیقی در انگیزش پیشرفت و رضایت تحصیلی دانشآموزان هنرستانی بود. روش پژوهش توصیفی و از نوع علی مقایسه ای بود و جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر و پسر هنرستانهای شهر ایرانشهر به تعداد 2200 نفر بود. از بین این دانشآموزان 400 نفر به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شد. برای گردآوری دادهها از آزمون انگیزش پیشرفت هرمنس(1977) و پرسشنامه رضایت از تحصیل شیخ الاسلامی و احمدی(1390) استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون تحلیل واریانس یک راهه و چندمتغیری انجام شد. نتایج نشان داد بین انگیزش پیشرفت و رضایت تحصیلی دانشآموزان هنرستانی شهر ایرانشهر در آموزشهای مجازی، حضوری و تلفیقی تفاوت معنی داری وجود دارد؛ این تفاوت به گونه ای بود که میانگین نمرات انگیزش پیشرفت و رضایت تحصیلی برای دانشآموزان با آموزش تلفیقی به طور معناداری بیشتر از میانگین نمرات دو گروه مجازی و حضوری بود. با توجه به یافتهها میتوان نتیجه گرفت که آموزش تلفیقی میتواند برای هنرستانها گزینه بهتری باشد. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش مجازی؛ آموزش حضوری؛ آموزش تلفیقی؛ انگیزش پیشرفت؛ رضایت تحصیلی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 242 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 213 |