تعداد نشریات | 55 |
تعداد شمارهها | 1,832 |
تعداد مقالات | 14,616 |
تعداد مشاهده مقاله | 31,693,486 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 19,713,792 |
ارزشگذاری خدمات آموزشی با رویکرد مبتنی بر ارزش: مورد مطالعه: مدارس غیردولتی تهران | ||
پژوهشهای رهبری آموزشی | ||
مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 01 مهر 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jrlat.2023.72977.1655 | ||
نویسندگان | ||
زهرا قارلی* 1؛ عباس عباس پور2؛ مرتضی طاهری3؛ میثم بلگوریان4 | ||
1دانشگاه علامه | ||
2گروه مدیریت آموزشی، دانشکده روانشناسی، دانشگاه علامه، ایران، تهران. | ||
3دانشگاه علامه طباطبائی تهران | ||
4گروه مهندسی مالی، دانشکده مالی،دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
چکیده هدف اصلی این مقاله شناسایی عوامل تاثیرگذار بر ارزش درکشده خدمات آموزشی در مدارس متوسطه غیردولتی تهران و تعیین میزان اثرگذاری این عوامل بر ارزش یادشده است. برای این منظور در فاز نخست (کیفی) تحقیق، دادههای حاصل از مصاحبه از روش ساخت گرای چارمز(2006) کدگذاری شدهاند. حاصل کدگذاری باز همه مصاحبهها تعداد 611 کد باز بود که پس از حذف کدهای مشترک به تعداد 272 کد منحصربه فرد، تقلیل یافت. در قاز بعدی (کمی) با استفاده از نظریات موجود در این زمینه و بررسی چارچوبهای پذیرفتهشده نظری تعداد 62 کد انتخابی و در نهایت 14 کد متمرکز تدوین گردیده و پرسشنامهای با استفاده از دادههای گردآوری شده، طراحی شد. پایایی این پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ 83% تأیید گردید. نهایتاً تعداد 300 پرسشنامهی جمعآوری شد. باتوجه به تعداد قابل توجه متغیرها در مقایسه با تعداد دادهها، برای آزمون مدل از روش تحلیل مولفه اصلی استفاد شدهاست. نهایتاً نتایج مدل رگرسیون خطی نشان میدهد از پنج مولفه اصلی تعیینشده، چهار عامل یعنی ارزشهای کارکردی، ارزش-های اجتماعی، ارزشهای عاطفی و ارزشهای کیفیت خدمات بر ارزش خدمات آموزشی اثر گذار هستند. سهم ارزشهای کارکردی(میزان قبولی دانشآموزان در کنکور و دیگر المیپیادها و مسابقات، و توانمندسازی) بیش از دیگر ارزشها، بودهاست. | ||
کلیدواژهها | ||
کلیدواژهها: ارزشگذاری؛ خدمات آموزشی؛ رویکرد مبتنی بر ارزش؛ مدارس غیردولتی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 52 |