- امینی، مائده، جعفری، سید محمدباقر، محمدیان، ایوب و کریمی، آصف (1400). پیشایندهای بهکارگیری کلان داده برای نوآوری در فعالیتهای بازاریابی. نشریه علمی مدیریت اطلاعات، (1)7، 243 –
- دهدشتیشاهرخ (1398). تحلیلی از 7 سال پژوهشهای فصلنامه برنامهریزی و توسعه گردشگری با استفاده از تکنیک متنکاوی. برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 8 (30)، 35-49.
- قراخانیبهار، امید، عبادتی، امید مهدی و سادات رسول، سید مهدی (1398). تجزیه و تحلیل مراکز اقامتی گردشگری در ایران با استفاده از کلان داده: مطالعه موردیTripAdvisor . پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی.
- عباسی، محمدجواد و امامی، سمانه (1400). تأثیر بیماری کووید-۱۹ بر صنعت گردشگری و هتلداری با استفاده از تحلیلهای کلان داده. پنجمین کنفرانس ملی فناوری در مهندسی برق و کامپیوتر ۲۰۲۱. https://civilica.com/doc/1281610
- فلاحی، آزاده، مدرسی، میثم و زارعی، عظیم اله (1400). بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر پذیرش فناوری کلان داده در صنعت گردشگری (مورد مطالعه: کسبوکارهای گردشگری شیراز). پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان، پردیس علوم انسانی - دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری.
- ابنیمینی، ملیکا، میرزایی، روزبه و زال، محمد حسن (1396). دادههای کلان و نقش آن در انتخاب مقاصد گردشگری، مطالعه موردی: مقصد اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه مازندران، دانشکده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری.
- عبدیان، صبا، حسینزاده شهری، معصومه و خدیور، آمنه (1400). شناسایی زمینههای کاربرد کلان داده در بازاریابی. نشریه چشمانداز مدیریت بازارگانی،20(47)، 87-64.
- دهدشتیشاهرخ، زهره، ناصحیفر، وحید، قادری، اسماعیل و شعاران، افرا (1401). مدل تجربه همآفرینی مشتری درصنعت میهماننوازی نظیر به نظیر: رویکرد متاسنتز. مطالعات مدیریت گردشگری،17(59)،9-38.Doi:10.22054/tms.2022.68761.2734
- ربانی، راضیه (1400). بررسی نقش کلان دادهها در مقصدهای هوشمند گردشگری. اولین کنفرانس بینالمللی جهش علوم مدیریت، اقتصاد و حسابداری،ساری.https://civilica.com/doc/1463594
- فرهودی، کلانتری هرمزی، رضوان و زند حسامی (1400). ارائه یک مدل مفهومی جدید برای حوزه کلان دادهها و تحلیل کسبوکارهای داده محور در ایران برمبنای مدل ارائه شده. دو فصلنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، (47) 47، 23.
- تقویفرد، محمدتقی، محمدخانی، امیر و بیرامی، ثریا (1400). نقش مسئولیت اجتماعی شرکت در پذیرش زنجیره تأمین سبز با توجه به نقش میانجی تجزیه و تحلیل کلان دادهها. نشریه علمی آماد، (20) 79، 69-106.
- دهدشتیشاهرخ، زهره (2020). تحلیل ساختار محتوایی فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری با استفاده از تکنیک متنکاوی. مطالعات مدیریت گردشگری، (50) 15، 97 –
- شهرآبادی، ملیکا، مهرآیین، محمد و خوراکیان، علیرضا (1400). تبیین مدل مفهومی کلان داده و قابلیتهای بازار محوری با تعدیلگری استراتژی بازاریابی. اولین کنفرانس بینالمللی آزمایشگاه مدیریت و رویکردهای نوآورانه در مدیریت و اقتصاد، تهران.https://civilica.com/doc/1347786
- Akter, S., Hossain, M. A., Lu, Q. (Steven), & Shams, S. M. R. (2021). Big data-driven strategic orientation in international marketing. International Marketing Review, 38(5), 927–947. https://doi.org/10.1108/IMR-11-2020-0256
- Anshari, M., Almunawar, M. N., Lim, S. A., & Al-Mudimigh, A. (2019). Customer relationship management and big data enabled: Personalization & customization of services. Applied Computing and Informatics, 15(2), 94-101.
- Ardito, L., Petruzzelli, A. M., Panniello, U., & Garavelli, A. C. (2019). Towards Industry 4.0: Mapping digital technologies for supply chain management-marketing integration. Business Process Management Journal, 25(2), 323–346. https://doi.org/10.1108/BPMJ-04-2017-0088
- Baggio, R. (2016, April). Big Data, Business Intelligence and Tourism: a brief analysis of the literature. In IFITT workshop on Big Data & Business Intelligence in the Travel & Tourism Domain(pp. 9-17).
- Benoit, D. F., Lessmann, S., & Verbeke, W. (2020). On realising the utopian potential of big data analytics for maximising return on marketing investments. Journal of Marketing Management ISSN:, 36(3–4), 233–247.
- Campbell, R., Pound, P., Pope, C., Britten, N., Pill, R., Morgan, M., & Donovan, J. (2003). Evaluating meta-ethnography: a synthesis of qualitative research on lay experiences of diabetes and diabetes care. Social Science & Medicine, 56(4), 671–684. https://doi.org/10.1016/S0277-9536(02)00064-3
- Denish Shah, & Murthi, B.P.S. (2020). “Marketing in a data-driven digital world: Implications for the role and scope of marketing“. Journal of Business Research. https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.06.062
- Ducange, P., Pecori, R., & Mezzina, P. (2018). A glimpse on big data
analytics in the framework of marketing strategies. Soft Computing, 22(1), 325-342.
- Hartmann, P. M., Zaki, M., Feldmann, N., & Neely, A. (2016). Capturing value from big data– a taxonomy of data-driven business models used by start-up firms. International Journal of Operations and Production Management, 36(10), 1382–1406. https://doi.org/10.1108/IJOPM-02-2014-0098
- Hlee, S., Lee, H., & Koo, C. (2018). Hospitality and Tourism Online Review Research: A Systematic Analysis and Heuristic-Systematic Model. Sustainability, 10(4). 1141. doi:10.3390/su10041141
- Huang, M. H., & Rust, R. T. (2021). A strategic framework for artificial intelligence in marketing. Journal of the Academy of Marketing Science, 49(1), 30-50. https://doi.org/10.1007/s11747-020-00749-9
- Inanc–Demir, M., & Kozak, M. (2019). Big data and its supporting elements: Implications for tourism and hospitality marketing. Big data and innovation in tourism, travel, and hospitality: Managerial approaches, techniques, and applications, 213-223.
- Ivanchenko, O. V., Mirgorodskaya, O. N., Baraulya, E. V., & Putilina, T. I. (2019). Marketing relations and communication infrastructure development in the banking sector based on big data mining. 7(Special issue 2), 176-184. https://www.um.edu.mt/library/oar/handle/123456789/51732
- Li, J., Xu, L., Tang, L., Wang, S., & Li, L. (2018). Big data in tourism research: A literature review. Tourism management, 68, 301-323.
- Li, X., & Law, R. (2020). Network analysis of big data research in tourism. Tourism Management Perspectives, 33, 100608.
- Liu, CH., Horng, JS., Chou, SF. et al. (2022). Integrating big data and marketing concepts into tourism, hospitality operations and strategy development. https://doi.org/10.1007/s11135-022-01426-5
- Lv, H., Shi, S., & Gursoy, D. (2022). A look back and a leap forward: a review and synthesis of big data and artificial intelligence literature in hospitality and tourism. Journal of Hospitality Marketing & Management, 31(2), 145-175.
- Manyika, J., Chui, M., B., B., J., B., R., D., Roxburgh, C., & Byres, H. (2011). Big data: The next frontier for innovation, competition, and productivity. McKinsey Global Institute. https://doi.org/10.1080/01443610903114527
- Maroufkhani, P., Wan Ismail, Kh.W., & Ghobakhloo, M. (2020). Big Data Analytics Adoption Model for Small and Medium Enterprises. Journal of Science and Technology Policy Management, 11 (2): 171–201. https://doi.org/10.1108/JSTPM-02-2020-0018.
- Mariani, M. (2020). "Big Data and analytics in tourism and hospitality: a perspective article". Tourism Review, Vol. 75 No. 1, pp. 299-303. https://doi.org/10.1108/TR-06-2019-0259
- Mariani, M., Baggio, R., Fuchs, M. & Höepken, W. (2018). "Business intelligence and big data in hospitality and tourism: a systematic literature review". International Journal of Contemporary Hospitality Management, 30 No. 12, pp. 3514-3554. https://doi.org/10.1108/IJCHM-07-2017-0461
- Mariani, M.M., Di Fatta, G. & Di Felice, M. (2019). “Understanding Customer Satisfaction with Services by leveraging Big Data: the Role of Services Attributes and Consumers’ Cultural Background”. IEEE Access, 7,8580523, pp. 8195-8208.
- Mikalef, P., Krogstie, J., Pappas, I.O. & Pavlou, P. (2020). Exploring the Relationship between Big Data Analytics Capability and Competitive Performance: The Mediating Roles of Dynamic and Operational Capabilities. Information and Management, 57 (2):103169. https://doi.org/10.1016/j.im.2019.05.004
- Mikalef, P. and Krogstie, J. (2020). Examining the Interplay between Big Data Analytics and Contextual Factors in Driving Process Innovation Capabilities. European Journal of Information Systems, 29 (3): 260–87. https://doi.org/10.1080/0960085X.2020.1740618.
- Nan, W., & Xiaochun, S. (2020, November). The influence and countermeasures of enterprise marketing activities under the big data background. In Journal of Physics: Conference Series(Vol. 1684, No. 1, p. 012016). IOP Publishing. doi:10.1088/1742-6596/1684/1/012016
- Volo, S. (2020). Tourism statistics, indicators and big data: a perspective Tourism Review.
- Xiang, Z., & Fesenmaier, D. R. (2017). Tourism on the Verge. Analytics in Smart Tourism Design. Concepts and Methods.
- Xiang, Z., Du, Q., Ma, Y., & Fan, W. (2017b). A comparative analysis of major online review platforms: Implications for social media analytics in hospitality and tourism. Tourism Management, 58, 51-65. doi:10.1016/j.tourman.2016.10.001
- Zhang, J. (2018). Big data and tourism geographies–an emerging paradigm for future study. Tourism Geographies, 20 No(5), 899–904.
|