| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,984 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,272,579 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,913,631 |
واکاوی رابطه فرهنگ سازمانی با یادگیری ضمنی دوران کرونا در نظام آموزش و پرورش (مطالعه موردی: معلمان مدارس ابتدایی) | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 6، دوره 6، شماره 19، فروردین 1402، صفحه 130-146 اصل مقاله (1.26 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2023.74972.1389 | ||
| نویسندگان | ||
| منیره زمانی1؛ رحیم مرادی* 2 | ||
| 1دکتری تخصصی رشته مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران | ||
| 2عضو هیأت علمی و استادیار گروه علوم تربیتی (تکنولوژی آموزشی)، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه اراک | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش با هدف واکاوی رابطه فرهنگ سازمانی با یادگیری ضمنی دوران کرونا در نظام آموزش و پرورش (مطالعه موردی: معلمان مدارس ابتدایی) انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان ابتدایی شاغل در مدارس دولتی استان البرز به تعداد 6657 نفر بودند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی خوشهای و بر اساس جدول کوکران تعداد 363 نفر از معلمان به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای جمع آوری دادهها از پرسشنامه فرهنگ سازمانی دنیسون و برای سنجش یادگیری ضمنی در سازمان، از پرسشنامه محقق ساخته یادگیری ضمنی استفاده شد. بررسی ارتباط فرهنگ سازمانی با یادگیری ضمنی با همبستگی پیرسون و بررسی توانایی فرهنگ سازمانی در پیشبینی یادگیری ضمنی با تحلیل رگرسیون انجام شده است. نتایج نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و یادگیری ضمنی در مدرسه ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین فرهنگ سازمانی، میتواند پیشبینیکننده یادگیری ضمنی در مدرسه باشد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| فرهنگ سازمانی؛ مولفههای فرهنگ سازمانی؛ یادگیری ضمنی؛ معلمان ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 656 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 423 |
||