تعداد نشریات | 57 |
تعداد شمارهها | 1,864 |
تعداد مقالات | 14,906 |
تعداد مشاهده مقاله | 32,724,295 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 20,239,672 |
تحلیل تأثیر جهتگیری بازار بر عملکرد کسبوکار: نقش میانجی پذیرش شبکههای اجتماعی | ||
مطالعات رسانههای نوین | ||
مقاله 4، دوره 9، شماره 34، شهریور 1402، صفحه 127-105 اصل مقاله (1.29 M) | ||
نوع مقاله: مقاله علمی پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/nms.2023.68966.1424 | ||
نویسندگان | ||
الهام حیدری* 1؛ نادر سید کلالی2؛ مهتاب میرزایی3 | ||
1استادیار گروه مدیریت منابع انسانی و مدیریت کسبوکار، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
2استادیار گروه مدیریت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ایران | ||
3کارشناسارشد رشته مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | ||
چکیده | ||
در محیط کسبوکار کنونی، افزایش شدت رقابت و عدم اطمینان محیطی باعث شده است که مدیران ارشد برای بهرهگیری از فرصتهای گوناگون، به عواملی که بر عملکرد سازمان تأثیرگذار است توجه ویژهای مبذول کنند. پژوهش حاضر به موضوع تأثیر جهتگیری بازار که یکی از انواع جهتگیریهای استراتژیک محسوب میشود، بر عملکرد کسبوکار با تأکید بر نقش میانجی پذیرش شبکههای اجتماعی میپردازد. این مطالعه پژوهشی پیمایشی است و بهمنظور انجام آن نظرات مدیران و رؤسای شعب شرکتهای بیمه آسیا در شهر تهران موردسنجش قرار گرفته است. نمونه آماری تحقیق بر اساس فرمول کوکران شامل 158 شعبه مختلف شرکت بیمه آسیا در شهر تهران در نظر گرفته شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که جهتگیری بازار بر عملکرد کسبوکار با نقش میانجی پذیرش شبکههای اجتماعی تأثیرگذار است؛ بنابراین میتوان گفت جهتگیری بازار صرفنظر از تأثیر مستقیم بر عملکرد کسبوکار، میتواند بهطور غیرمستقیم از طریق تأثیرگذاری بر پذیرش شبکههای اجتماعی، زمینه رشد عملکرد شرکت را فراهم آورد. | ||
کلیدواژهها | ||
جهتگیری بازار؛ عملکرد کسبوکار؛ پذیرش شبکههای اجتماعی | ||
مراجع | ||
منابع
اردکانی فرد، زهرا، بخشی، حامد. (1396). گونهشناسی بازنمایی سبک زندگی جوانان ایرانی در شبکه اجتماعی فیسبوک، راهبرد فرهنگ، 40، 158-129.
اصلانی، فرشید، اشتری، سمانه، حسنی آذرداریانی، عباس، داریانی، آذر. (1399). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد شرکت با نقش تعدیلگر جهتگیری بازار، بازاریابی استراتژیک و قدرت سازمانی، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 4(37)، 21-37.
بلوچی، حسین، ملکی، مرتضی، فیض، داوود، حسنقلیپور، طهمورث. (1397). بررسی تأثیر راهبردهای رقابتی، ادراک از محیط پویا و جهتگیری بازار بر عملکرد با تعدیلگری زیرکی بازار، تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، 2(3). 474-486.
حامدی، محمد، علیزاده، فتانه. (1397). بررسی تأثیر جهتگیری بازار، کارآفرینی و فناوری بر بهبود عملکرد اداره کل استاندارد استان هرمزگان، کنفرانس بینالمللی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و مهندسی صنایع.
زالی، محمدرضا، شات، توماس، کردناییج، اسدالله، نجفیان، مینا. (1391). تأثیر شبکه اجتماعی بر عملکرد کسبوکار: اثر تعدیلکنندگی الگوی نقش و انگیزه کارآفرینانه (موردمطالعه ایران، کرواسی و دانمارک)، فصلنامه پژوهش مدیریت در ایران، 16(2)، 91-111.
سلیمانپور، صدیقه، یوسفوند، داوود، همتی، حسن (1399). بررسی ارتباط جهتگیری بازار و عملکرد شرکت با در نظر گرفتن نقش میانجی سیستمهای حسابداری مدیریت، چشمانداز حسابداری و مدیریت، 3(37). 1-11.
غفوری، ابراهیم، ثابت، عباس، انوری، علی. (1399). بررسی ارتباط بین سرمایه فکری با عملکرد مالی بر اساس نقش میانجی اشتراک دانش، فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 4(28). 1-14.
موسوی، سیده المیرا، رجوعی، مرتضی، غیور باغبانی، سیدمرتضی (1398). تأثیر گرایش کارآفرینی و یادگیری و خودکارآمدی کارآفرینانه بر عملکرد کسبوکار: مطالعه موردی، فصلنامه مدیریت سلامت، 22(4)، 73-85.
مهدیزاده، مهران، طالقانی، محمد (1394). قابلیت محوری، راهبرد رقابتی و عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط ساختمانی، فرایند مدیریت و توسعه، 28 (4). 109-138. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 61 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 65 |