تعداد نشریات | 57 |
تعداد شمارهها | 1,864 |
تعداد مقالات | 14,906 |
تعداد مشاهده مقاله | 32,724,546 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 20,239,745 |
واکاوی تجربه زیسته مفهوم لمس در خرید طبقات محصول از فروشگاه های فیزیکی و اینترنتی | ||
مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند | ||
مقاله 2، دوره 12، شماره 45، شهریور 1402 | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/ims.2023.71743.2278 | ||
نویسندگان | ||
میثم امین زاده واحدی1؛ سید حمید خداداد حسینی* 2؛ بیت اله اکبری مقدم3 | ||
1گروه مدیریت بازرگانی واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران | ||
2استاد گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران نویسنده مسئول: khodadad@modares.ac.ir | ||
3استادیار گروه اقتصاد، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین ، ایران | ||
چکیده | ||
لمس محصول در تصمیم نهایی مشتریان در هنگام خرید از خرده فروشی فیزیکی و آنلاین نقش مهمی دارد و احساساتی که از طریق لمس برای مشتریان به وجود میآید، آنها را قادر به بررسی محصول از تمام زوایا میکند. لذا این پژوهش با توجه به اهمیت لمس به بررسی تجربه زیسته لمس محصول از نگاه مشتریانِ فروشگاههای فیزیکی و اینترنتی پرداخته است. مقاله پیشرو با روش کیفی و پارادایم پدیدارشناسی انجام شده است. جامعه پژوهش را خریداران لوازم الکترونیکی و پوشاک از فروشگاه-های اینترنتی و فیزیکی: تکنولایف، آداک، هوادار و هپیلند در تهران تشکیل داده است که از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته اقدام به گردآوری شواهد بر اساس روش نمونهگیری هدفمند شده است. مصاحبهها تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافته که در این پژوهش مصاحبهها با 15 نفر به اشباع رسیده است. بر اساس نتایج استخراج شده، مضامین اصلی شامل؛ درک محصول، لمس فیزیکی، لمس مجازی، تجارب لمس، نیاز به لمس و ادراکات لمس است. با توجه به نتایج، مدیران فروشگاه های فیزیکی و آنلاین باید شرایطی(مانند استفاده از فناوری و تکنولوژی های مدرن) فراهم کنند که لمس و تماس با محصول برای هر دو گروه از خریداران آنلاین و فیزیکی اتفاق بیفتد تا بتوانند محصولات را بر اساس نیاز و خواسته خود بررسی کنند وهمچنین این پژوهش می تواند مسیر توسعه ادبیات حوزه لمس را برای محققان هموارنماید | ||
کلیدواژهها | ||
تجربه زیسته؛ لمس محصول؛ طبقات محصول؛ فروشگاه فیزیکی و اینترنتی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 130 |