| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,202 |
| تعداد مقالات | 17,953 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,139,394 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,866,062 |
رابطه سازنده گرایی و موفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان،آمادگی و جو یادگیری برخط | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 3، دوره 6، شماره 20، تیر 1402، صفحه 60-81 اصل مقاله (1.38 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.74087.1380 | ||
| نویسندگان | ||
| علیرضا ظهریبان حصاری* 1؛ محمود اکرامی2؛ محمدرضا سرمدی3 | ||
| 1عضو هیات علمی گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور،مرکز تحصیلات تکمیلی تهران،ایران. | ||
| 2دانشیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، صندوق پستی: 3697-19395، تهران، ایران. | ||
| 3استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور،صندوق پستی: ۱۹۳۹۵-۳۶۹۷،تهران،ایران. | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضربا عنوان " رابطه سازنده گرایی وموفقیت در یادگیری برخط با متغیرهای میانجی تعهد دانشجویان برخط،آمادگی وجویادگیری برخط،" است. هدف از این مطالعه، تعیین مدل یابی معادلات ساختاری موفقیت در یادگیری دانشجویان برخط بر پایه سازنده گرایی و متغیرهای واسطه ای، می باشد.جامعه آماری، تمام دانشجویان شاغل به تحصیل دوره های کارشناسی وکارشناسی ارشد که در دوره های مجازی آموزش عالی ثبت نام کرده و دست کم آزمون پایان یک ترم تحصیلی را دردوره مجازی(دوره LMS) را گذرانده باشند، هستند و بااستفاده ازامکانات اینترنت وثبت نام در گوگل، پرسشنامه ها توسط پژوهشگر دراختیار دانشجویان قرار گرفته و در محاسبات نهایی مورد استفاده قرار گرفت. ابزار سنجش، پرسشنامه 5 وجهی است که اعتبار یابی و اجرا گردید. براساس یافته های پژوهش، نتایج اجرای تحلیل مسیر، حاکی ازآن است که " سازنده گرایی به صورت غیر مستقیم و از طریق سه متغیر تعهد دانشجویان، آمادگی یادگیری و جو یادگیری برخط بر متغیر موفقیت در یادگیری برخط، تاثیر دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| سازنده گرایی؛ " موفقیت ودستاورد در یادگیری برخط؛ " تعهد دانشجویان برخط؛ " آمادگی و جویادگیری برخط" | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,073 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 537 |
||