اناری، ع.، شفیع تبار، م.، پورتمد، ح. (1390). بررسی و مقایسه اختلال اضطرابی و کمرویی در مردان معتاد و غیرمجاز. مجله تحقیقات اعتیاد. 5 (17): 7-20.
تیموری، ل.، رضایی، ا؛ و محمدزاده، ع. (1398). مقایسه امید، انگیزش پیشرفت تحصیلی و خودپنداره تحصیلی در دانش آموزان با و بدون اختلال یادگیری خاص. ناتوانیهای یادگیری، 9(2)، 7-35.
حمیدی، ف.، دماوندی، م؛ و صابری فوجردی، م.(1399). تأثیر بازیدرمانی مبتنی بر رویکرد شناختی رفتاری بر اضطراب کودکان کار. فصلنامه مددکاری اجتماعی. 9(2): 23-33
ذکایی، ا؛ و مطهری نژاد، ح. (1395). تأثیر الگوی آموزش خوشبینی بر کاهش اضطراب کودکان لکنت زبان. دومین همایش ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی. تهران. مرکز مطالعات و تحقیقات اسلامی سروش حکمت مرتضوی، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راهبردهای توسعه پایدار.
ذوالرحیم، ر.آزموده، ر. (1399). تأثیر بازیدرمانی شناختی- رفتاری بر اضطراب اجتماعی و رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان دبستانی. 6 (4): 231-240.
رضایی، ص؛ و عبدالرحیمی، م. (1400). تأثیر سبک مدیریت تعامل گرایانه کلاس بر خودپنداره تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان. آموزش در علوم انتظامی، 9(32)، 71-96.
زربخش، م ر.، پسند، ش.، کیانی، م؛ و سومالی پور، ف. (1396). تأثیر بازیدرمانی بر اضطراب و ناامیدی کودکان مبتلا به لکنت، چهارمین کنفرانس بینالمللی نوآوریهای اخیر در روانشناسی.
صمدی، ع. (1398). بازیدرمانی، نظریهها، روشهای تحقیق و مداخله، تهران: انتشارات دانگه.
شریفی، ک.، حسنی، ا.، کریمی، ص.، جانباز، ن؛ و موسوی، ح. (1402). بررسی فرآیندی اضطراب، اضطراب اجتماعی و افسردگی در میان افرادی که لکنت دارند. مجله مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، 9(1): 68-56.
عبدالخدایی، م؛ و صادقی اردوبادی، ع. (1391). ارزیابی اضطراب جدایی کودکان و اثربخشی بازیدرمانی با رویکرد شناختی- رفتاری، مجله روانشناسی بالینی. 4 (12): 51-58.
علی بخشی، ز؛ و زارع، ح. (1389). اثربخشی یادگیری خودتنظیمی و مهارتهای مطالعه بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان، مجله روانشناسی کاربردی. 4 (15): 69-80
مرعشیان، ف؛ و خرمی، ن.س. (1391). تأثیر تمرینات بدنی صبح زود بر خودپنداره تحصیلی و تنهایی کودکان پرورشگاهی شهر اهواز. رویه- علوم اجتماعی و رفتاری.46: 316-319.
هادی پور، س. اکبری، ب. (1398). اثربخشی بازیدرمانی مبتنی بر شناختی-رفتاری بر خودکارآمدی و احساس تنهایی دانش آموزان ابتدایی با مشکلات یادگیری، مجله مطالعات ناتوان. 7: 1-6.
References
Bernard, R. F. L., & Norbury, C. F. (2023). Factors associated with symptoms of anxiety and depression in children who stutter. Language, speech, and hearing services in schools, 54(2), 535-549.
Briley, P. M., O’Brien, K., & Ellis, C. (2019). Behavioral, emotional, and social well-being in children who stutter: evidence from the National Health Interview Survey. Journal of Developmental and Physical Disabilities, 31, 39-53.
Ebrahimi, S., Moheb, N., & Karimpour, A. (2024). Comparison of the Effectiveness of Cognitive-behavioral Therapy and Acceptance and Commitment Therapy on Cognitive Distortions and Rumination in Adolescents With Social Anxiety Disorder.
Guitar, B. (2013). Stuttering: An integrated approach to its nature and treatment. Lippincott Williams & Wilkins.
Iverach, L., & Rapee, R. M. (2014). Social anxiety disorder and stuttering: Current status and future directions. Journal of fluency disorders, 40, 69-82.
Liebowitz, M. R. (1987). Social phobia. Mod Probl Pharmacopsychiatr 22: 141–173.
Lockwood, J., Williams, L., Martin, J. L., Rathee, M., & Hill, C. (2022). Effectiveness, user engagement and experience, and safety of a mobile app (lumi nova) delivering exposure-based cognitive behavioral therapy strategies to manage anxiety in children via immersive gaming technology: preliminary evaluation study. JMIR mental health, 9(1), e29008.
Mattick, R. P., & Clarke, J. C. (1998). Development and validation of measures of social phobia scrutiny fear and social interaction anxiety. Behaviour research and therapy, 36(4), 455-470.
Mohamed, S. M., Marzouk, S. A., Ahmed, F. A., Nashaat, N. A. M., & Omar, R. A. E. A. T. (2022). Cognitive behavioral program on aggression and self-concept among institutionalized children with conduct disorder. Archives of psychiatric nursing, 39, 84-90.
Nnamani, A., Akabogu, J., Otu, M. S., Ukoha, E., Uloh-Bethels, A. C., Omile, J. C., & Iyekekpolor, O. M. (2019). Cognitive behaviour language therapy for speech anxiety among stuttering school adolescents. Journal of International Medical Research, 47(7), 3109-3114.
Riviere SC. Short term play therapy for children with disruptive behavior disorders. Short-term play therapy for children. New York: Guilford Publication. 2006 Aug 17:51-70.
Rosenberg, M. (2015). Society and the adolescent self-image. Princeton university press.
Scheurich, J. A., Beidel, D. C., & Vanryckeghem, M. (2019). Exposure therapy for social anxiety disorder in people who stutter: An exploratory multiple baseline design. Journal of fluency disorders, 59, 21-32.
Schoneveld, E. A., Lichtwarck-Aschoff, A., & Granic, I. (2018). Preventing childhood anxiety disorders: Is an applied game as effective as a cognitive behavioral therapy-based program?. Prevention Science, 19, 220-232.
Sizer, E., & Sizer, B. (2023). The effect of stuttering on symptoms of depression and social anxiety in adolescents. European Review for Medical & Pharmacological Sciences, 27(8).