| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,938 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,011,737 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,792,739 |
طراحی محیط یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی با تاکید بر حوزههای آموزش و یادگیری | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 3، دوره 7، شماره 23، فروردین 1403، صفحه 65-107 اصل مقاله (1.78 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.79502.1462 | ||
| نویسندگان | ||
| پروین سالاری چینه1؛ مژگان قانع ملاطی* 2 | ||
| 1عضو هیات علمی دانشگاه غرهنگیان( پردیس شهید باهنر کرمان) | ||
| 2دانشجوی کارشناسی ارشد، رشته علوم تربیتی. اموزش ابتدایی. دانشگاه فرهنگیان خواجه نصیرالدین طوسی کرمان | ||
| چکیده | ||
| مطالعه حاضر با هدف طراحی محیطهای یادگیری مبتنی بر رویکرد تلفیقی، با تاکید بر حوزههای آموزش و یادگیری، با استفاده از مدل طراحی آموزشی و محیطهای یادگیری زارعی زوارکی(۱۳۹۱)، در درس علوم پایه سوم ابتدایی صورت گرفته است که براساس هدف، کاربردی و از منظر روش پژوهش از نوع آمیخته (کیفی- کمی) میباشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمام دانشآموزان ابتدایی در سه شهر بندرعباس، ایرانشهر و کرمان میباشد که با بهکارگیری روش نمونهگیری تصادفی، 100 دانشآموز ابتدایی به عنوان نمونهآماری انتخاب شدند. این پژوهش با فرایند طراحی، اعتباریابی، اجرا و ارزشیابی انجام شد. اعتباریابی با استفاده از پرسشنامه محققساخته و ارزشیابی درونی بر اساس الگوی فرانسیس کلاین و ارزشیابی بیرونی بر اساس الگوی مشارکتی نیکولز، توسط متخصصان برنامهریزی درسی و معلمان ابتدایی انجام شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که با ایجاد فرصتهای عملی برای یکپارچهسازی مفاهیم میانرشتهای، معلمان میتوانند زمینه یادگیری عمیق، پایدار و مرتبط با موقعیتهای زندگی واقعی دانشآموزان و تجربه یادگیری لذتبخش و زمینه تغییر نگرش در دانشآموزان را فراهم سازند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| حوزههای آموزش و یادگیری؛ رویکرد تلفیقی؛ طراحی آموزشی؛ محیط یادگیری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,040 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 728 |
||