«اسرافکارترین مردم جهان را بشناسیم»، در: https://pbsm.um.ac.ir/index.php/fa/managerialsaturdays/1531-esrafkartarin
اصغرپور ماسوله، احمدرضا، داوری، حدا(1400)، نشانه شناسی هویت مصرفی در میان کاربران پرمخاطب ایرانی شبکه اجتماعی اینستاگرام، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی، شماره2،ص 71-92.
«ایران، رتبه اول مصرف لوازم آرایشی در جهان!»، در: https://www.fararu.com/fa/news/547254
ایگلتون، تری (1399)، پیش درآ»دی بر نظریه ادبی، ترجمه عباس مخبر، تهران: نشر مرکز.
اینگلهارت، رونالد (1381)، «فرهنگ و دموکراسی»، ارغنون، ترجمه سیدعلی مرتضویان، شماره 20
بشیریه، حسین (1380)، آموزش دانش سیاسی، تهران: نگاه معاصر
پروری، پیمان، محمدیان، محمود (1400)، فهم تجربه ی زیسته ی زنان از رفتار متکبرانه در مصرف برندها و کاالهای لوکس، مطالعات راهبردی زنان، شماره92، ص59-83.
تاجیک، محمدرضا(1389)، نشانه شناسی؛ نظریه و روش، پژوهشنامه علوم سیاسی، شماره4، ص7-39.
جلائیپور، حمیدرضا (1391)، «لایههای جنبشی جامعه ایران؛ دو جنبش کلان و ده جنبش خرد اجتماعی»، پژوهشنامه علوم سیاسی، سال هفتم، شماره چهارم، پائیز، صص87-35.
جلیلی، تورج، فرضی دیری، سحر(1394)، بررسی الگوهای طراحی و ساخت مسکن ایرانی در سه دهه پس از انقلاب اسلامی، اولین کنگره علمی پژوهشی افقهای نوین در حوزه مهندسی عمران، معماری، فرهنگ و مدیریت شهری ایران
حاتمی، خدیجه، کواسمی ، ایوب، رهبر، آقایاری(1393)، بررسی رابطه بین همرهنگی، تشخص طلبی و طبقه اجتماعی- اقتصادی با میزان مدگرایی(مورد مطالعه: دانشجویان کارشناسی دانشگاه تبریز)، جامعه شناسی کاربردی، شماره4، ص199-212.
حسینزاده راد، کاوه (1388)، «آیا مقاومت در برابر قدرت امکانپذیر است»، نشریه علوم سیاسی، شماره8، ص75-88.
خالق پناه، کمال، دلپسند، کامل و رضانیا، آوات (1391)، رسانهها و اسطوره مصرفگرایی: تحلیل موردی تبلیغات تله شاپینگ، نشریه رسانه، شماره 88، ص 75-88.
دگار، اندرو، سیچ ویک، پیتر (1387)، مفاهیم بنیادی نظریه فرهنگی، ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی، تهران: نشر آگه.
ذکایی، محمد (1391)، مصرف و سبک زندگس، ریکردها،مسائل و آسیب ها، نشریه رسانه، شماره 88، ص5-34.
ربیعی، علی، رفیعی، ملکه (1395)، مصرفگرایی: از اجبار تا لذت مطالعهای جامعهشناختی پیرامون مصرفگرایی در میان ساکنان شهر تهران، مجله جامعه شناسی ایران، شماره1-2، ص144-166.
رحمان سرشت، حسین، شاکری، رویا، سوران، مولایی (1398)، ارتباط ویژگیهای روانشناختی اجتماعی با قصد خرید کاالهای لوکس از طریق چشم و هم چشمی در نوعروسهای شهر سنندج، نشریه مطالعات مصرف کننده،شماره2، ص1-23.
سفیری، خدیجه، قبادی، مهناز (1392)، فرهنگ زیبایی و جامعه مصرفی(با تاکید بر مصرف گرایی در لوازم آرایشی)، مطالعات تحقیقات اجتماعی در ایران، شماره2، ص247-266.
سیدامامی، کاووس (1391)، پژوهش در علوم سیاسی، چاپ دوم، تهران: دانشگاه امام صادق(ع)
شفیعیفر، محمد، قربانی، مصطفی(1395)، «تعاملات کارآمدی و مشروعیت نظامهای سیاسی»، مطالعات انقلاب اسلامی، شماره 47، پائیز
شهنیایی، عیسی، حسن پور، اسماعیل، سراج الدین، محبی، مهدی، باقری (1398)، نقش راهبردی انگیزههای اجتماعی و فرهنگی مصرف نشان های تجاری لوکس در ایران با رویکرد پژوهش ترکیبی، فصلنامه راهبرد اجتماعی-فرهنگی، شماره34، ص121-142.
ضمیران، محمد (1401)، میشل فوکو: دانش و قدرت، نشر هرمس، تهران
طالبی دلیر، معصومه، اکبری، حسین (1393)، رسانه و مصرف گرایی، نشریه رسانه و فرهنگ، شماره2، ص123-150.
عابدین بهاره، حقیقی نسب، منیژه، سید سمیه، حسینی (1399) تبیین رابطة ارزش ادراک شده مصرف کنندگان برندهای لوکس خودرو و رفتار خرید آنان در شهر تهران، فصلنامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین، شماره2، ص43-62.
علیخواه، فردین (1387)، پیامدهای سیاسی مصرفگرایی، تحقیقات فرهنگی ایران، شماره1، ص231-259.
غلامرضایی، علیاصغر (1389)، مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در دنیای اسلام با تاکید بر رسانه ملی، نشریه پژوهشهای ارتباطی، شماره 61، ص11-33.
فدایی، مهدی (1397)، راهکارهای پرهیز از مصرفگرایی و تجملگرایی زنان، نشریه ره توشه، شماره111، ص49-60.
فوران، جان (1391)، مقاومت شکننده، ترجمه احمد تدین، تهران: رسا
قربی، سیدمحمدجواد (1394)، نظام رسانهای غرب و اشاعه مصرفگرایی فرهنگی در فرآیند پوششزدایی امت اسلامی، نشریه مطالعات رسانه و امت، شماره2، ص81-116.
کریمی، علیاکبر، میرمعزی، سیدحسین و حسینی، سیدرضا (1398)، برسی تطبیقی شاخصههای مصرفگرایی غربی و الگوی اسلامی مصرف، نشریه اقتصاد و بانکداری اسلامی، شماره 26، ص151-177.
کلگ ، استوارت آر (1379)، چارچوبهای قدرت، مترجم: مصطفی یونسی، نشر پژوهشکده مطالعات راهبردی
گیرو، پی یر (1399)، نشانه شناسی، مترجم: محمد نبوی، تهران: نشر آگه.
مایلس، استیون (1396)، مصرفگرایی؛ شیوهای از زندگی، ترجمه فردین علیخواه، تهران: نشر جامعهشناسان.
محمدپور، احمد، بهمنی، مریم (1389)، زنان، پاساژ و مصرف نشانه ها، مطالعات راهبردی زنان، شماره 47، ص41-72.
موحد، مجید، عباسی شوازی، محمدتقی، مرحمتی، ندا (1389)، رسانه، جنسیت و مصرفگرایی، نشریه مطالعات راهبردی زنان، شماره47، ص7-40.
مهدوی، سیدمحمدصادق، عباسی اسفجیر (1389)، بررسی میزان تمایل به مدیریت بدن و کنترل اندام و عوامل مؤثر بر آن، نشریه مطالعه جامعه شناسی جوانان، شماره1، ص131-144.
نش، کیت (1394)، جامعهشناسی سیاسی معاصر (جهانی شدن، سیاست و قدرت)، ترجمه محمدتقی دلفروز، تهران: کویر
نقدی، اسدالله، معمار، ثریا و داستانی، مریم (1397)، جنسیت و شهر: مطالعه مصرفگرایی و بازتعریف هویت زنان (مورد مطالعه: زنان دهههای 50، 60 و 70 شهر اصفهان)، نشریه مطالعات جامعهشناختی شهری، شماره 26، ص1-30.
نوربخش، سیدنوید، جعفری، پژمان، غفاری، فرهاد، منصوریان، یزدان (1397)، مصرف نمایشی جوانان: آینه مصرفگرایی، آیندهپژوهی مدیریت، شماره 4، ص149-172.
واگنر، پتر(1394)، جامعهشناسی مدرنیته، ترجمه سعید حاجیناصری و زانیار ابراهیمی، تهران: اختران
الهی، همایون (1388)، شناخت ماهیت و عملکرد امپریالیسم، چاپ چهارم، تهران: قومس.
References
Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgment of taste. London: Routledge.
Colin, Campbell, (2001), A ética romântica e o espírito do consumismo modern, Ano: Rocco.
Edgar, Andrew , Sedgwick ,Peter(1999)Key Concepts in Cultural Theory, 1st Edition, London: Routledge.
Featherstone, Mike(2007), Consumer Culture and Postmodernism, 2nd edition, Ltd.
Smart, Barry(1994), “Rationality, Power and Subjectivity”, in: Michel Foucault, Vol. 4, London: Routledge.
Stewart r. clegg (1989), Frameworks of Power, london: SAGE Publications Ltd.
Veblen, Thorstein (1989) The Theory of the Leisure Class: An Economic Study of Institutions, United States: Macmillan.
Edgar, Andrew, Sichwick, Peter (2008), Basic Concepts of Cultural Theory, translated by Mehran Mohajer and Mohammad Naboi, Tehran: Age Publishing House.
Translated References into English
Inglehart, Ronald (2002), "Culture and Democracy", Organon, translated by Seyed Ali Mortazavian, number 20. [In Persian]
Elahi, Homayun (2008), Understanding the nature and function of imperialism, 4th edition, Tehran: Ghoomes. [In Persian]
Bashirieh, Hossein (2001), Political Knowledge Education, Tehran: Contemporary View. [In Persian]
Clegg, Stuart R. (2010), Frameworks of Power, translator: Mostafa Younesi, Strategic Studies Research Institute Publishing. [In Persian]
Jalaipour, Hamidreza (2011), "Motive layers of Iranian society; Two macro-movements and ten micro-social movements", Journal of Political Science, 7th year, 4th issue, autumn, pp. 35-87. [In Persian]
Hossein-zadeh Rad, Kaveh (2008), "Is it possible to resist power", Journal of Political Sciences, No. 8, pp. 75-88. [In Persian]
Khaliq Panah, Kamal, Delpasand, Kamel and Rezania, Avat (2013), Media and the Myth of Consumerism: A Case Analysis of Teleshopping Advertisements, Media Magazine, No. 88, pp. 75-88. [In Persian]
Seyed Emami, Kavos (2012), Research in Political Science, 2nd edition, Tehran: Imam Sadegh University (AS). [In Persian]
Shafiifar, Mohammad, Ghorbani, Mustafa (2015), "Efficiency and Legitimacy Interactions of Political Systems", Islamic Revolution Studies, No. 47, Fall. [In Persian]
Zamiran, Mohammad (2022), Michel Foucault: Knowledge and Power, Hermes Publishing, Tehran. [In Persian]
Alikhah, Fardin (2008), Political Consequences of Consumerism, Iran's Cultural Research, No. 1, pp. 259-231. [In Persian]
Gholamrezaei, Ali-Asghar (2009), The Basics of Consumerism in the New World and the Principles of Consumption in the Islamic World with Emphasis on the National Media, Communication Research Journal, No. 61, pp. 33-11. [In Persian]
Fadaei, Mehdi (2017), ways to avoid consumerism and luxury among women, Reh Tosheh magazine, number 111, pp. 49-60. [In Persian]
Foran, Jan (2011), Fragile Resistance, translated by Ahmed Tedin, Tehran: Rasa . [In Persian]
Ghorbi, Seyyed Mohammad Javad (2014), Western media system and the spread of cultural consumerism in the process of de-covering the Islamic Ummah, Journal of Media and Ummah Studies, No. 2, pp. 116-81. [In Persian].
Karimi, Ali-Akbar, Mir Moazi, Seyed Hossein and Hosseini, Seyed Reza (2018), a comparative study of western consumerism indicators and the Islamic pattern of consumption, Islamic Economics and Banking Journal, No. 26, pp. 151-177. [In Persian]
Miles, Steven (2016), consumerism; A way of life, translated by Fardin Alikhah, Tehran: Samaj-e-Shanasan Publishing House. [In Persian]
Mohed, Majid, Abbasi Shawazi, Mohammad Taqi, Marhamati, Neda (2009), Media, Gender and Consumerism, Women's Strategic Studies Journal, No. 47, pp. 40-7. [In Persian]
Naqdi, Asadullah, Mimar, Soraya and Dastani, Maryam (2017), Gender and City: A Study of Consumerism and Redefinition of Women's Identity (Study Case: Women of the 50s, 60s and 70s in Isfahan), Journal of Urban Sociological Studies , No. 26, pp. 1-30. [In Persian]
Noorbakhsh, Seydnavid, Jafari, Pejman, Ghafari, Farhad, Mansourian, Yazdan (2017), Dramatic Consumption of Young People: Mirror of Consumerism, Management Future Research, No. 4, pp. 172-149. [In Persian]
Wagner, Peter (2014), Sociology of Modernity, translated by Saeed Haji Nasri and Zaniar Ebrahimi, Tehran: Akhtaran. [In Persian]