| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,206 |
| تعداد مقالات | 17,976 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,205,918 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,895,933 |
بررسی رابطهی دانش تیپک و مهارت های ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 2، دوره 7، شماره 25، مهر 1403، صفحه 31-65 اصل مقاله (1.51 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.78756.1449 | ||
| نویسندگان | ||
| زهرا بابایی1؛ سیدامین عظیمی* 2؛ یاسمین عابدینی3 | ||
| 1کارشناس ارشد تکنولوژی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران. | ||
| 2استادیار تکنولوژی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان. | ||
| 3دانشیار روانشناسی تربیتی، گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه اصفهان. | ||
| چکیده | ||
| هدف این پژوهش بررسی رابطه بین دانش تیپک و مهارتهای ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی شهر شاهین شهر است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان دورهی ابتدایی شهر شاهین شهر استان اصفهان در سال تحصیلی 1402-1401 بود که 247 نفر در این پژوهش شرکت کردند. ابزارهای پژوهش شامل پرسشنامه دانش تیپک و پرسشنامه محقق ساختهی مهارتهای ارزشیابی آنلاین معلمان دوره ابتدایی میباشد. پس از جمع آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل یافتهها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شد. در سطح آمار توصیفی از فراوانی و درصد، میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از آزمون کالموگروف – اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون، آزمون t مستقل، تحلیل واریانس و آزمون حداقل تفاوت بین میانگینها استفاده شد. یافتهها نشان داد رابطهی ضعیفی بین میزان دانش تیپک با مهارتهای ارزشیابی آنلاین وجود دارد. توضیح بیشتر در این باره در بخش یافته ها و نتیجه گیری به تفصیل ارائه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تیپک (دانش محتوایی؛ پداگوژی؛ فناوری)؛ مهارت های ارزشیابی آنلاین؛ معلمان دوره ابتدایی | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 626 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 212 |
||