| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,021 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,517,261 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,959,534 |
تحلیل مولفه های آموزش روابط عمومی در ایران | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 5، دوره 8، شماره 28، تیر 1404، صفحه 111-138 اصل مقاله (1.53 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.82219.1511 | ||
| نویسندگان | ||
| مسعود راستین1؛ حسین افخمی* 2؛ رضا صابری3 | ||
| 1دکتری علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار گروه روابط عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران. | ||
| 3دانشیار گروه روابط عمومی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| روابط عمومی به دلیل ابعاد علمی و عملی خود، نیازمند ارتقا و توسعه مداوم است که میتواند شایستگیهای فارغالتحصیلان را بهبود بخشد. این پژوهش به بررسی چهار جنبه کلیدی آموزش روابط عمومی، مهارت، دانش، کارآموزی و بهروزرسانی در ایران پرداخته است. تحقیق با استفاده از پیمایش و پرسشنامه انجامشده و جامعه آماری شامل کارشناسان روابط عمومی در سازمانهای دولتی و غیردولتی با بیش از 100 نفر کارمند در تهران، ازجمله مدیران و کارشناسان فارغالتحصیل این رشته، بود. برای انتخاب نمونهها، از روش نمونهگیری چندمرحلهای استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد که کارآموزی با میانگین 76/3 بهعنوان مهمترین روش آموزشی شناخته شده است. پسازآن، آموزش دانش تخصصی با میانگین 71/3 و آموزش مهارتها با میانگین 69/3 قرار دارند، درحالیکه بهروزرسانی دانش و مهارتها با میانگین 43/3 در رتبه آخر است. این یافتهها تأکید میکند که ترکیب آموزشهای عملی و نظری اهمیت زیادی دارد. روابط عمومی بهعنوان یک حرفه پویا، نیازمند متخصصانی با دانش گسترده در زمینههای ارتباطات، مدیریت، فناوری و تفکر استراتژیک است. مدلهای کارآموزی مبتنی بر صنعت، بیشترین تطابق را با نیازهای واقعی این حرفه دارند. همچنین، برای بهروزرسانی، متخصصان باید از روشهای متنوعی مانند رسانههای تخصصی، کلاسهای آموزشی و همایشها استفاده کنند تا با چالشهای پیچیده و متغیر این حرفه مقابله کنند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش؛ روابط عمومی؛ مهارت؛ دانش | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 917 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 127 |
||