| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,212 |
| تعداد مقالات | 18,019 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,504,509 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,958,002 |
تحلیل استراتژیک وضعیت آموزش تلفیقی در مقطع متوسطه شهرستان کوهرنگ | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقاله 1، دوره 7، شماره 24، تیر 1403، صفحه 9-35 اصل مقاله (1.64 M) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2025.77701.1435 | ||
| نویسندگان | ||
| زهرا بابادی عکاشه* 1؛ محمدرضا نیلی2؛ مجید موسایی3 | ||
| 1استادیار، گروه علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
| 2دانشیار گروه علوم تربیتی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران | ||
| 3کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش بررسی وضعیت آموزش تلفیقی در مقطع متوسطه شهرستان کوهرنگ بود. برای اجرای آن از روش تحقیق ترکیبی استفاده شد. پژوهش دارای دو جامعه آماری بود. گروه اول خبرگان علمی، خبرگان اجرایی و گروه دوم مدیران مدارس، دبیران دورههای تحصیلی متوسطه اول و دوم و کارشناسان آموزش اداره آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ بودند. روش انتخاب مشارکتکنندگان در بخش کیفی هدفمند (17 نفر) و در بخش کمی روش نمونهگیری طبقهای (120 نفر) بود. برای گرداوری دادهها در بخش کیفی از روش مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی از پرسشنامه محققساخته استخراج شده از مصاحبه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و محتوایی (79/0) انجام شد و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب الفای کرونباخ برای نقاط قوت 79/0؛ نقاط ضعف 77/0؛ فرصت ها 82/0 و تهدیدها 81/0 برآورد گردید. یافتهها نشان داد مهمترین نقطه قوت، بازخورد سریع به دانشآموزان و مهمترین نقطه ضعف، پایین بودن سطح آمادگی الکترونیکی مدارس بوده است. مهمترین فرصت، تحقق هر چه بهتر اهداف سند تحول آموزش و پرورش و مهمترین تهدید، کاهش سطح نظارت والدین بر فرزندان بوده است. با توجه به یافتههای پژوهش نقاط قوت بر نقاط ضعف و فرصتها بر تهدیدها غلبه دارد، بنابراین استراتژی پیشنهادی آموزش و پرورش، استراتژی قوت-فرصت بوده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزش تلفیقی؛ تکنیک سوات؛ دوره متوسطه؛ آموزش و پرورش کوهرنگ | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 465 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 362 |
||