| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 17,978 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,262,093 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,909,421 |
تاثیر طراحی برنامه ی آموزش زبان فارسی مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اوتیسم با عملکرد بالا | ||
| فناوری های آموزشی در یادگیری | ||
| مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 30 دی 1403 | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jti.2024.81143.1491 | ||
| نویسندگان | ||
| علی اکبر عبداله زاده حسنکلو* 1؛ اسماعیل زارعی زوارکی2؛ پرویز شریفی درآمدی2؛ فاطمه جعفرخانی3؛ علی دلاور4 | ||
| 1آموزش و پرورش | ||
| 2دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| 3استادیار گروه تکنولوژی آموزشی ،دانشگاه علامه طباطبائی ، تهران ، ایران | ||
| 4دانشگاه علامه | ||
| چکیده | ||
| هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر طراحی دوره برنامه ی آموزش زبان فارسی مبتنی بر رویکرد یادگیری تلفیقی بر انگیزش و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر و پسر اوتیسم با عملکرد بالا می باشد جامعه ی آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر و پسر اوتیسم با عملکرد بالای سال اول دبستان شهر اردبیل بود. برای نمونه گیری در این پژوهش 24 نفر از این دانش آموزان با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند که شامل 12 دانش آموز دختر و 12 دانش آموز پسر بودند که در دو گروه آزمایش و گواه به صورت تصادفی قرار داده شدند. روش اجرای پژوهش به این صورت بود که ابتدا چک لیست انگیزه پیشرفت تحصیلی( ولایتی) و پیش آزمون معلم ساخته درس فارسی اول ابتدایی برای دو گروه اجرا شد و سپس گروه آزمایش به مدت 15 جلسه درس زبان فارسی با استفاده از رویکرد یادگیری تلفیقی و پلتفرم quia و شاد در کنار آموزش حضوری تجربه کردند. پس از 15 جلسه برای دو گروه چک لیست انگیزش تحصیلی و آزمون پیشرفت تحصیلی در درس زبان فارسی اجرا شد داده ها با استفاده از نرم افزار spss( تجزیه و تحلیل کواریانس و t مستقل) بررسی و تحلیل شد و این نتایج به دست آمد: دانش آموزانی که با دوره یادگیری تلفیقی آموزش دیده انگیزش پیشرفت تحصیلی آنها افزایش یافته بود هم چنین میزان یادگیری درس زبان فارسی این دانش آموزان نسبت به دانش آموزانی که با دوره آموزشی حضوری، آموزش دیده بودند بیشتر بود و عملکرد بهتری داشتند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| یادگیری تلفیقی؛ دانش آموزان اوتیسم با عملکرد بالا؛ آموزش زبان فارسی؛ یادگیری حضوری | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,155 |
||