اسماعیلزاده قمصری، زهرا و رحیمی، حمید. (1402). تأثیر مهارتهای مدیریت کوانتومی ادراکشده بر کاهش اینرسی سازمانی: نقش میانجی سرمایه فکری و یادگیری سازمانی. نشریه علمی مدیریت دانش سازمانی، 6(3)، 123-144.
احمدوند، داراب، قربانیزاده، وجهالله، الوانی، سیدمهدی و حسینپور، داود. (1401). الگوی مدیریت دانش در شبکه خطمشی گذاری حوزه انرژی کشور. مدیریت دانش سازمانی، ۵ (۲)، 11-48. DOI: 10.47176/smok.2022.1450
تقوی، افشین و مهاجرانی، سحر. (1402). یکپارچگی حوزه آموزش و یادگیری با استراتژیهای سازمان از طریق تسهیلگری مدیریت دانش. دهمین کنفرانس ملی آموزش و توسعه سرمایه انسانی، تهران.https://civilica.com/doc/1931053
جباری دستجرد، طاهر، مهری، کاظم و نصیری، محمد. (1400). تأثیر فراموشی سازمانی هدفمند بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی مدیریت دانش در ادارات ورزش و جوانان شمال غرب کشور. مجله دانشکده پزشکی مشهد، 64(4)، 3102-3114. https://civilica.com/doc/2058047
حاضری، افسانه. (1384). آموزش مدیریت دانش در کتابداری. اطلاعشناسی، 9 و 10، 37-48.
حسنزاده، محمد. (1387). مدیریت اطلاعات و دانش (رویکرد مقایسهای). تهران: کتابدار.
دولانی، عباس، حاجی محمودیان، مهناز، رشیدی، علی، خسروشاهی، شهین و متذکر، مرتضی. (1391). تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه بر اساس پایگاههای اطلاعاتی Pubmed, Scopus, Wos. مجله پزشکی ارومیه، 23(5)، 531-538.
حقانی، محمود، عراقیه، علیرضا و بیگی، فریبا. (1339). امکان سنجی پیاده سازی مدیریت دانش (مدل پاولوسکی) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر. آموزش و توسعه منابع انسانی، 1(1) ، 117-134.
رضایینور، جلال، ضرغامی، حمیدرضا و ممشی، یاسر. (1393). شناسایی رابطه بین فرایندهای مدیریت دانش با توانمندسازی کارکنان سازمانهای تأمین اجتماعی (مطالعه موردی: سازمان تأمین اجتماعی استان اردبیل). مدیریت بهرهوری، 8(30)، 153-181.
رمضانی، قباد و سلیمی، جمال. (1394). شناسایی شاخصهای مدیریت دانش و وضعیت پیادهسازی آنها (مطالعه موردی: دانشگاه کردستان). مطالعات دانششناسی، 2(5)، 1-24.
رهنورد، فرجالله و محمدی، اصغر. (1388). شناسایی عوامل کلیدی موفقیت سیستم مدیریت دانش در دانشکدهها و مراکز آموزش عالی تهران. مدیریت فناوری اطلاعات، ۱ (۳)، 37-52.
سیاهسرانی کجوری، محمدعلی و چراغعلی، محمودرضا. (1403). کاربست تکنیک خوشهبندی در واکاوی وضعیت مدیریت دانش در دانشگاه گلستان. نشریه علمی مدیریت دانش سازمانی، ۷ (۲)، 165-187.
عظیمی، حسین، مرشدی، احمد و عباسی، داود. (1399). نقش یادگیری سازمانی و فرایند کسبوکار بر عملکرد دانشمحور سازمانها (نمونه پژوهش: اداره دارایی زنجان و سازمان صنعت و معدن بجنورد). مدیریت راهبردی دانش سازمانی، ۳ (۲)، 167-209.
فروتنراد، لاله، زارعی، هاجر، مؤمنی، عصمت و مرتضوی امیری، سید جواد. (1399). مصورسازی اثر توانمندسازها بر مدیریت دانش کتابداران دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران با استفاده از شبکههای عصبی خودسازمانده. فصلنامه نوآوریهای مدیریت آموزشی، ۱۵ (۲)، 97-116.
فیضاللهی، یاسر، نوروزی، علیرضا و کشتکار هرانکی، مهران. (1402). ارائه مدل مفهومی ابعاد و مؤلفههای حکمرانی دانش سازمانی بر اساس رویکرد سیستمی. مدیریت دانش سازمانی، ۶ (۴)، 79-112.
کاظمی، مصطفی و ملکزاده، غلامرضا. (1391). تبیین عوامل مؤثر بر پیادهسازی سامانة مدیریت دانش در شرکتهای فناوری کوچک مستقر در مراکز رشد فناوری. مدیریت فردا، ۱۱ (۳۲)، 45-62.
محمدی استانی، مرتضی، شعبانی، احمد و رجاییپور، سعید. (1390). امکانسنجی و پیادهسازی مدیریت دانش در کتابخانههای دانشگاهی شهر اصفهان بر پایه مدل بکوویتز و ویلیامز.
پژوهشنامه کتابداری و اطلاعرسانی،
۱ (۱)، 23-44.
References
Aghababaei, R. (2024). The effect of synergistic leadership behaviors on the knowledge hiding of Kashan teachers: the mediating role of the professional learning community and organizational voice. Strategic Management of Organizational Knowledge, 7(3), 11-28. https://doi.org/10.47176/SMOK.2024.1777 [In Persian]
Ahmadvand, D., Ghorbanizadeh, V., Alvani, S.M., & Hosseinpour, D. (2022). Knowledge Management Pattern in Energy Field Policymaking Network. Scientific Journal of Organizational knowledge Management, 5(2), 11-48. [In Persian]
Arabrahmatipour, M., Foroutan Rad, L., Beyramzadegan, S., & Mohammadalipour, N. (2015). Evaluating the relationship between intellectual capital and knowledge sharing among librarians in tehran university of medical sciences. IOSR Journal of Humanities and Social Science, 20 (10), 92-98.
Arab-Rahmatipour, M., Foroutan Rad, L., Mirhosseini, Z., Arab Rahmatipour, M.J., & Aghaei, O. (2018). Investigating the relationship between optimal use of knowledge and intellectual capital management among library managers of public hospitals. International Journal of Information Science and Management, 16(1), 121-135.
Azimi, H., Morshedi, A., & Abbasi, D. (2019). The role of organizational learning and business process on the performance of knowledge-based organizations (Research sample: Zanjan Finance Department and Bojnourd Industry and Mining Organization). Strategic Management of Organizational Knowledge, 3(2), 167-209. [In Persian]
Bhatt, G. D. (2001). Knowledge management in organizations: examining the interaction between technologies, technique and people. Journal of Knowledge Management, 5(1), 68-75.
Bukowitz, W., & Williams, R. (2000). The knowledge management. London: Prentice Hall.
Burk, M. (1999). Knowledge Management: Everyone Benefits by Sharing Information. http://worldcat.org/oclc/1586080
Davenport, T.H., & Prusak, L. (1998). Working knowledge: how organizations manage what they know. Boston: Harvard Business School Press.
Dolani, A., Haji Mahmoudian, M., Rashidi, A., Khosrowshahi, S., & Motazkar, M. (2012). Scientific productions of Urmia University of Medical Sciences based on Pubmed, Scopus, Wos databases. Urmia Medical Journal, 23(5), 531-538. [In Persian]
Drucker, P. F. (1991). The new productivity challenge. Harvard Business Review, 69(6), 69-79.
Edwards, G., & Lönnqvist, A. (2023). The future of knowledge management: an agenda for research and practice. Knowledge Management Research & Practice, 21(5), 909-916. DOI: 10.1080/14778238.2023.2202509
Egbu, C. O. (2004). Managing knowledge and intellectual capital for improved organizational innovations in the construction industry: an examination of critical success factors. Engineering, Construction and Architectural Management, 11(5), 301-15.
Esmailzadeh Qamsari, Z., & Rahimi, H. (2023). The relationship between perceive quantum management skills with organizational inertia: the mediating role of intellectual capital and organizational learning (Study case: employees at University of Kashan). Scientific Journal of Organizational knowledge Management, 6(3), 123-144. [In Persian]
Feizollahi, Y., Norouzi, A., & Keshtkar Hranaki, M. (2013). Presenting a conceptual model of dimensions and components of organizational knowledge Governance based on a systemic approach. Organizational Knowledge Management, 6(4), 79-112. [In Persian]
Ferguson, S. (2004). The Knowledge management myth: will the real knowledge Managers please step forward? [Paper Presentation], ALIA 2004: challenging ideas. http//conferences.alia.org.au/alia2004/pdfs/ferguson.s.paper.pdf.
Foroutan Rad, L., Zarei, H., Momeni, E., & Mortazavi Amiri, S.J. (2019). Visualizing the effect of enablers on knowledge management of librarians in Tehran universities of medical sciences using self-organizing neural networks. Quarterly Journal of Educational Management Innovations, 15(2), 97-116. [In Persian]
Gandhi, S. (2004). Knowledge management and reference services. The Journal of academic librarianship, 30(5), 368-381.
Haghani, M., Araghieh, A., & Beigi, F. (1950). Feasibility study of implementing knowledge management (Pavloski model) in Islamic Azad University, Islamshahr Branch. Human Resources Education and Development, 1(1), 117-134. [In Persian]
Hassanzadeh, M. (2008). Information and Knowledge Management (Comparative Approach). Tehran: Kebatdar. [In Persian]
Hazari, A. (2005). Knowledge Management Training in Librarianship. Informatics, 9 & 10, 37-48. [In Persian]
Hoffman, J.J., Hoelscher, M.L., & Sherif, K. (2005). Social capital, knowledge management, sustained superior performance. Journal of Knowledge Management, 9(3), 93-100.
Jabbari Dastjerd, T., Mehri, K., & Nasiri, M. (2021). Effect of intentional organizational forgetting on organizational performance of sports and youth departments in the northwest of the country: the mediating role of innovation in services. Journal of Mashhad Medical School, 64(6), 3102-3114. [In Persian]
Jashapara, A. (2004). Knowledge Management: An Integrated Approach. Pearson Education Limited.
Kazemi, M., & Malekzadeh, G. (2012). Explaining the factors affecting the implementation of knowledge management systems in small technology companies located in technology growth centers. Tomorrow Management, 11(32), 45-62. [In Persian]
Koivisto, K., & Taipalus, T. (2025). Pitfalls in effective knowledge management: insights from an international information technology organisation. International Journal of Knowledge Management Studies, 16(1), 27 – 60.
Mohammadi Ostani, M., Shabani, A., & Rajaipour, S. (2011). Feasibility study and implementation of knowledge management in university libraries of Isfahan based on Beckowitz and Williams model. Journal of Library and Information Science, 1(1), 23-44. [In Persian]
Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995). The knowledge-creating company: how Japanese companies create the dynamics of innovation. New York: Oxford University Press.
Paolone, F., Pozzoli, M., Chhabra, M., & Di Vaio, A. (2023). Cultural and gender diversity for ESG performance towards knowledge sharing: empirical evidence from European banks. Journal of knowledge management, 28(11), 106-131.
Rahnavard, F., & Mohammadi, A. (2009). Identifying the key factors for the success of the knowledge management system in Tehran's higher education faculties and centers. Information Technology Management, 1(3), 37-52. [In Persian]
Ramanigopal, C. (2012). Knowledge management strategies in higher education. International Journal of Advanced Research in Management (Ijarm), 3(1), 20-29.
Ramezani, G., & Salimi, J. (2015). Identifying Knowledge Management Indicators and Their Implementation Status (Case Study: University of Kurdistan). Knowledge Studies, 2(5), 1-24. [In Persian]
Renzle, B. (2012). Trust in management and knowledge sharing: the mediating effects of fear and knowledge documentation. Omega, 36(2), 206-220.
Rezaeinour, J., Zarghami, H., & Mamshi, Y. (2014). Identifying the relationship between knowledge management processes and employee empowerment in social security organizations (Case study: Ardabil Province Social Security Organization). Productivity Management, 8(30), 153-181. [In Persian]
Seneviratne, P., Kuruppuge, R.H., & Siringoringo, H. (2025). The use of social media for knowledge sharing in businesses: mediating effect of market orientation and user-generated content. International Journal of Knowledge Management Studies, 16(1), 61-76.
Siahsarani Kajouri, M.A., & Cheraghali, M.R. (2024). Application of clustering technique in analyzing the status of knowledge management at Golestan University. Scientific Journal of Organizational Knowledge Management, 7(2), 165-187. [In Persian]
Steyn, G.M. (2004). Harnessing the power of knowledge in higher education. Educational Development, 124(4), 615-30.
Taghavi, A., & Mohajerani, S. (2023). Integration of the field of education and learning with organizational strategies through knowledge management facilitation. Tenth National Conference on Education and Human Capital Development, Tehran. https://civilica.com/doc/1931053، THCD10_021 [In Persian]
Wong, K.Y., & Aspinwall, E. (2005). An empirical study of the important factors for knowledge management adoption in the SME sector. Journal of Knowledge Management, 9(3), 64-82.
Wooi, C.T., & Chow, J.TW. (2024). Knowledge Management in the 21st Century: Trends, Developments, and Strategies. International Journal of Multidisciplinary: Applied Business and Education Research, 5(10), 4234-4257. DOI: 10.11594/ijmaber.05.10.29.
Zhang, D., & Zhao, J.L. (2006). Knowledge management in organizations. Journal of Database Management, 17(1).