- الداغی، زهرا، ابراهیمی، عبدالحمید، شجاعی، سامره ، دیده خانی، حسین (1399). تدوین سناریوهای توسعه منطقه گردشگری استان گلستان، با رویکرد آیندهپژوهی. نشریه جغرافیا و توسعه، 18(58)، 59-74. https://doi.org/10.22111/gdij.2020.5176
- اکبری، مجید، طاهرپور، فاطمه، بوستاناحمدی، وحید، فولادی، عاطفه (1399). مدلسازی ساختاری- تفسیری عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری مذهبی در ایران با رویکرد آیندهپژوهی. گردشگری و توسعه، 9(4)، 285-296. https://www.sid.ir/paper/1070810/fa
- بافقیزاده، محمد، سلیمانیمقدم، پرویز، طاهریفر، راضیه (1395). سطحبندی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری شهر اهواز. جغرافیایی فضای گردشگری، 5(20)، 37-58. https://sanad.iau.ir/Journal/gjts/Article/999581
- بهزادی، صدیقه، رهنما، محمدرحیم، جوان، جعفر، عنابستانی، علیاکبر (1397). شناسایی عوامل کلیدی مؤثر بر توسعهی گردشگری با رویکرد آیندهنگاری (مطالعه موردی: استان یزد). مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، 9(33)، 37-52. https://www.sid.ir/paper/382491/fa
- تقوایی، مسعود، حسینیخواه، حسین (1396). برنامهریزی توسعه صنعت گردشگری مبتنی بر روش آیندهپژوهی و سناریونویسی (مطالعه موردی: شهر یاسوج). برنامه ریزی و توسعه گردشگری، 6(23)، 8-30. https://doi.org/10.22080/jtpd.2018.1762
- تقوایی، مسعود، وارثی، حمیدرضا، صفرابادی، اعظم (1391). عوامل موثر در توسعه گردشگری شهری کرمانشاه. جغرافیا (فصلنامه علمی انجمن جغرافیایی ایران)، 10(33)، 27-48. https://www.sid.ir/paper/150511/fa
- دلشاد، علی (1396). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه و تکامل مقصدهای گردشگری. گردشگری و توسعه، 6(1)، 135-149. https://www.sid.ir/paper/515118/fa
- رسالور، ناصر، پناهی، علی، ولیزاده، رضا (1399). آیندهپژوهی مدیریت سیستمی گردشگری کلان شهر تبریز با تأکید بر رویکرد حکمروایی شایسته. جغرافیا و آمایش شهری - منطقه ای، 10(35)، 191-208. https://doi.org/10.22111/gaij.2020.5582
- رضایی، فاطمه، عباسی، حامد، مرادی، حوریه (1399). نقش نمادها و المانهای شهری در توسعه گردشگری شهر خرمآباد. مطالعات جغرافیایی مناطق کوهستانی، 2(1)، 111-125. http://dx.doi.org/10.52547/gsma.2.1.111
- رضایی، محمدرضا، مختاری، صادق، کشتکار، لیلا (1394). ارائهی مدلی تلفیقی جهت اولویتبندی زیرساختهای توسعهی گردشگری، مطالعه موردی: شهرستانهای استان چهارمحال و بختیاری. مطالعات جغرافیایی مناطق خشک، 6(22)، 1-17. https://jargs.hsu.ac.ir/article_161399_1ff4bdf93866de6c4a4cf34dd1356e8f.pdf?lang=en
- فرجی سبکبار، حسنعلی، سلمانی، محمد، عیاشی، اطهره (1392). ارزیابی سطح ریسک در فرایند توسعه سیستمهای گردشگری (مطالعه موردی: شهرستان خرمآباد). جغرافیا و مخاطرات محیطی، 2(2). https://doi.org/10.22067/geo.v0i0.20845
- فرهادییونکی، مجید، ایمانیخوشخو، محمدحسین (1401). تأثیرگذاری زیرساختهای گردشگری در میزان وفاداری گردشگران (مطالعه موردی: شهر اصفهان). گردشگری و توسعه، 11(1)، 129-142. https://www.sid.ir/paper/1045509/fa
- شرکا، سعید، علیزاده، کتایون، جعفری، حمید (1401). ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری، نمونه موردی: شهر بجنورد. نشریه گردشگری شهری، 9(3)، 31-46. https://doi.org/10.22059/jut.2022.340958.1025
- طالبی، حدیث، مدیری، محمود، طرهانی، فرزاد (1396). اولویتبندی مؤلفههای توسعه گردشگری در ایران با رویکرد تصمیمگیری چند معیاره ترکیبی فازی، مطالعه موردی: سازمان میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری ایران. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 6(20)، 94-114. https://doi.org/10.22080/jtpd.2017.1489
- علیاکبری، اسماعیل، مرصوصی، نفیسه، جلالآبادی، لیلا (1399). تدوین سناریوهای مؤثر بر آینده گردشگری پایدار شهر کرمان با رویکرد آیندهپژوهی. مطالعات مدیریت گردشگری، 15(50)، 35-60. https://doi.org/10.22054/tms.2020.33013.1953
- علیزاده، رضا، ایزدی، حسن، آراسته، مجتبی (1400). رتبهبندی ظرفیت گردشگری طبیعتمحور در مناطق کوهستانی، نمونه موردی: منطقه شرقی استان لرستان. برنامهریزی و آمایش فضا (مدرس علوم انسانی)، 25(1 )، 117-142. http://hsmsp.modares.ac.ir/article-21-46361-fa.html
- چکین، میثم (1401). طراحی چارچوب توسعه زیرساختهای گردشگری سلامت در کشور. برنامهریزی و توسعه گردشگری، 11(41)، 201-224. https://tourismpd.journals.umz.ac.ir/article_3642_614df496a4b2a1f54c0f5eb370c4cf31.pdf?lang=en
- حکمتنیا، حسن (1399). ارزیابی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری شهر میبد. نشریه گردشگری شهری، 7(2)، 71-84. https://doi.org/10.22059/jut.2020.284076.675
- حیدرینیا، سعید، محمدیدهچشمه، مصطفی، آتشافروز، نسرین، کاظمی، فرانک (1393). بررسی توانمندی مدیریت گردشگری شهری خرمآباد از دید گردشگران، همایش بین المللی مدیریت، تهران. https://civilica.com/doc/343760
- خوارزمی، امیدعلی، قهرمان، آرش، بستان، زهرا (1399). تحلیلی بر پیشرانهای گردشگری شهر مشهد، نهمین کنفرانس و دومین کنفرانس برنامهریزی و مدیریت شهری، مشهد (صص 218-229). https://civilica.com/doc/1138201
- کشاورز، مهناز (1398). شناسایی عوامل تأثیرگذار در توسعه گردشگری پایدار شهری با استفاده از روش مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM) در شهر خرمآباد. نشریه گردشگری شهری، 6(1)، 121-134. https://doi.org/10.22059/jut.2019.246390.414
- کیانیسلمی، صدیقه، بسحاق، محمدرضا (1396). تحلیل نقش خدمات و زیرساختهای گردشگری بر وفاداری و تمایل به بازدید مجدد گردشگران (مورد مطالعه: مناطق روستایی شهرستان ساوجبلاغ). گردشگری و توسعه، 6(3)، 154-176. https://www.sid.ir/paper/396249/fa
- مسعودیراد، ماندانا، میرزایی، عنایتاله، گلهدار، شادی، گلهدار، شبنم (1401). ظرفیتسنجی تأسیسات و مؤسسات گردشگری شهرستان خرمآباد. میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان لرستان.
- موسوی، سیدنجمالدین، سپهوند، رضا، شریعتنژاد، علی (1396). تبیین مؤلفههای برندسازی شهری با تأکید بر صنعت گردشگری (مورد مطالعه: شهرستان خرمآباد). گردشگری و توسعه، 6(4 )، 160-179. https://www.sid.ir/paper/227691/fa
- مرکز آمار ایران، 1401. https://www.amar.org.ir
- میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان لرستان، 1402. https://lorestan.mcth.ir
- واحدپور، غلامعباس، جعفری، مهتاب (1390). راهبردهای مدیریت و توسعه پایدار زیرساختهای گردشگری ایران با تأکید بر مدل SOWT. برنامهریزی منطقهای، 1(1)، 83-97. https://www.sid.ir/paper/230488/fa
- هزارجریبی، جعفر، نجفی، ملک محمد (1391). بررسی جامعه شناختی عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری در ایران (با رویکرد جذب گردشگران خارجی). جغرافیا و برنامهریزی محیطی، 23(3)، 133-146. https://www.sid.ir/paper/153195/fa
- یعقوبزاده، رحیم، عمویی، صدرا، جانبابانژاد، محمدحسین (1394). ارزیابی مناطق آزاد ایران به لحاظ جذب گردشگر و توسعه زیرساختهای گردشگری، مطالعه موردی: منطقه آزاد قشم. مطالعات فرهنگی و سیاسی خلیج فارس، 2(3)، 99-116. http://istta.ir/upload/file/06.pdf
- Almeyda-Ibáñez, M., & George, B. P. (2017). The evolution of destination branding: A review of branding literature in tourism. Journal of Tourism, Heritage & Services Marketing (JTHSM), 3(1), pp. 9-17, https://doi.org/10.5281/zenodo.401370
- Amanah, D., Agustini, F., & Harahap, D. A. (2021). The satisfaction level of foreign tourists in Indonesia. Calitatea, 22(181), pp. 117-123. https://www.researchgate.net/publication/381772784_The_Satisfaction_Level_of_Foreign_Tourists_in_Indonesia
- Blazeska, D., Strezovski, Z., & Klimoska, A. M. (2018). The influence of tourist infrastructure on the tourist satisfaction in Ohrid. UTMS Journal of Economics, 9(1), pp. 85-93.https://www.econstor.eu/bitstream/10419/195327/1/1031313001.pdf
- Jovanovic, S. & Ilic, I. (2016). Infrastructure as important determinant of tourism development in the countries of southeast Europe. Ecoforum Journal, 5(1). http://www.ecoforumjournal.ro/index.php/eco/article/view/329/216
- Cibinskiene, A. (2012). Impact evaluation of events as factors of city tourism competitiveness. Economics and management, 17(4), pp. 1333-1339. https://doi.org/10.5755/j01.em.17.4.2997
- Haneef., S. K. (2017). A model to explore the impact of tourism infrastructure on destination image for effective tourism marketing. (Doctoral dissertation, School of built environment, university of Salford),https://salford-repository.worktribe.com/preview/1492797/PhD%20Thesis%20-%20Sunitha.pdf
- Hua, L. Y., Ramayah, T., Ping, T. A., & Jun-Hwa, C. (2017). Social media as a tool to help select tourism destinations: The case of Malaysia. Information Systems Management, 34(3), pp. 265-279. https://doi.org/10.1080/10580530.2017.1330004
- Hunt, J. D. (1975). Image as a factor in tourism development. Journal of Travel Research, 13(3), pp. 1-7. https://doi.org/10.1177/004728757501300301
- Khudoynazarovich, A. S. (2021). An opportunity of internet marketing in Tourism Sphere. Polish Science Journal, 160.https://journals.researchparks.org/index.php/IJEFSD/article/view/1539/1510
- Manic, A., Mrnjavac, Z., & Kordic, L. (2018). Tourism infrastructure, recreational facilities and tourism development, Tourism and hospitality management. 24(1), pp. 41- 62. https://dx.doi.org/10.20867/thm.24.1.12
- Singh, A., Saini, G. K., & Majumdar, S. (2015). Application of social marketing in social entrepreneurship: Evidence from India. Social Marketing Quarterly, 21(3), pp. 152-172. https://doi.org/10.1177/1524500415595208
|