- اعظمی، محسن، اکبری، پیمان، کریمی، علی (1402). تأثیر مدیریت راهبردی بر مدیریت دانش منابع انسانی: نقش میانجی رسانههای اجتماعی. علوم و فنون مدیریت اطلاعات، 9(2)، 400-371. 22091/stim.2022.8674.1871
- افسای، علی، هنری، حبیب، شعبانی بهار، غلامرضا، کشکر، سارا (1402). طراحی مدل منتورینگ در بستر رسانههای اجتماعی در جهت مدیریت مسیر شغلی دبیران تربیتبدنی آموزشوپرورش، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی.
- بزرگمهر، محمدرضا، رحیمی باغملک، جهانبخش (1398). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تحولسازمانی کارکنان اداره کل ثبتاسناد و املاک استان بوشهر، پنجمین کنفرانس بینالمللی حسابداری، مدیریت و نوآوری در کسبوکار، تهران. https://doi.org/10.22082/cr.2023.561980.2411
- بهرامی، رضا، صادقی بروجردی، سعید، صابونچی، رضا (1401). بررسی نقش آوای سازمانی دیجیتال بر توانمندسازی کارکنان با نقش میانجیگری پذیرش سازمانی رسانههای اجتماعی در سازمانهای ورزشی، پژوهشهای ارتباطی، 29(112)، 59-85.
- تقویفرد، محمدتقی، عبدلی مسینان، فائزه (1395). تعیین ارزش شبکه اجتماعی سازمانی از دیدگاه مدیریت دانش، مطالعات مدیریت صنعتی، 17(54)، 31-.65.
- جهانبانی، نجیبالله (1397). بررسی رابطه بین شبکهها و رسانههای اجتماعی بر سلامت روان مدیران مدارس متوسطه دوره اول آموزش وپرورش شهرستان چابهار، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر جاسک.
- حیدری، الهام، طهرانی، مریم، مدبری صابر، مریم (1402). شناسایی پسایندهای استفاده از رسانههای اجتماعی در محیط سازمانی، مطالعات مدیریت بهبود و تحول، 32(110).
- خیری، بهران، عباسی، مهنار (1398). رسانههای اجتماعی، چاپ اول، تهران: انتشارات آوینا قلم.
- رضایی، سحر، باقری، مهدی (۱۴۰۳). بررسی تأثیر اقدامات مدیریت منابع انسانی در افزایش مشارکت شغلی کارکنان با نقش میانجی استفاده از رسانههای اجتماعی در استانداری هرمزگان، اولین کنفرانس بینالمللی فناوری اطلاعات، مدیریت و کامپیوتر. 22034/popsci.2023.354133.1227
- ساسان، سهیلا (1398). آیا مدیریت منابع انسانی الکترونیک در سازمانها تاثیرگذار بوده است؟، چهارمین کنفرانس ملی در مدیریت، حسابداری و اقتصاد با تاکید بر بازاریابی منطقهای و جهانی، تهران.
- سرمد، زهره، حجازی، الهه، بازرگان، عباس (1390). روش تحقیق در علوم رفتاری، چاپ اول: تهران: انتشارات آگه.
- سلامت اهوازی، مریم، حسینپور، محمد، شاهی، سکینه (1399). عوامل موثر بر ارزیابی عملکرد و یادگیری سازمانی از دیدگاه کارکنان و نقش آنها در توسعه مدیریت منابع انسانی. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، 13(4)، 21-35. 1001.1.27171329.1398.13.4.2.9
- سلطانی، حسن، مختاری، کیمیا (1401). بومی سازی آموزش منابع انسانی با رویکرد توسعه شبکههای اجتماعی و جامعه، فصلنامه آمـــــوزش و بهبود منابع انسانی، 6(سال سوم، شماره اول بهار 1401)، 45-62.
- طالبی، سید غلامرضا (1397). مدیریت تحولسازمانی، چاپ اول، تهران: انتشارات سپهر فروزان.
- قاسمی، وحید (1392). مدل سازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics، تهران: جامعه شناسان.
- کریمی، علی، احمدی، علی، علیدوستی، حسامالدین، حریری، مهدی (1403). تحلیل ارتباط بین اخلاق حرفهای و سلامت سازمانی با نقش میانجی رسانههای اجتماعی در بین مدیران و کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمانشاه، مدیریت ارتباطات در رسانههای ورزشی، https://doi.org/10.30473/jsm.2022.64531.1639
- گوران حیدری، سید فرهاد (1397). بررسی تاثیرات حسابداری و مدیریت منابع انسانی در بهره وری سازمان، چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قزوین.
- مرادی، محسن، رضوی، عاطفه (1393). بررسی نقش و تاثیر شبکههای اجتماعی سازمانی برتحول سازمانی، کنفرانس بین المللی مدیریت و مهندسی صنایع، تهران.
- معصومی گرگانی، آذر (1396). تغییر و تحولسازمانی به بیان ساده، چاپ اول، تهران: کتاب ریرا.
- منشادی، فاطمه دهقان، عطاری، عارفه (1397). تحول فرهنگسازمانی عامل پیشرفت و بهبود سازمانها، چاپ اول، تهران: انتشارات ارشدان.
- نقره، علی، بودلائی، حسن، نرگسیان، عباس (1400). ارائه الگوی بهکارگیری رسانههای اجتماعی در آموزش کارکنان بر مبنای نظریه دادهبنیاد (موردمطالعه: صنعت بانکداری). آموزش و توسعه منابع انسانی، 6(23)، 23-54.
- Agnihotri, R. (2021). From sales force automation to digital transformation: how social media, social CRM, and artificial intelligence technologies are influencing the sales process. In A Research Agenda for Sales. Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781788975315.00009
- Ahmed, Y. A., Ahmad, M. N., Ahmad, N., & Zakaria, N. H. (2019). Social media for knowledge-sharing: A systematic literature review. Telematics and informatics, 37, 72-112. https://doi.org/10.1016/j.tele.2018.01.015
- Arshad, S., & Khurram, S. (2020). Can government’s presence on social media stimulate citizens’ online political participation? Investigating the influence of transparency, trust, and responsiveness, Government Information Quarterly, 37(3), 101-148. https://doi.org/10.1016/j.giq.2020.101486
- Aydin, E., Kararslan, E., & Narin, N. G. (2024). Artificial Intelligence, Virtual Reality, Augmented Reality, and Metaverse in Human Resource Management, arXiv. https://doi.org/10.48550/arXiv.2406.15383
- Böhmová, L., & Pavlíček, A. (2020). How the Modern Human Resources Management Can Take Advantage of Information From Social Media while Recruiting. In 2020 International Conference on Engineering Management of Communication and Technology (EMCTECH) (pp. 1-6). IEEE.1109/EMCTECH49634.2020.9261522
- Ferreira, M. J., Moreira, F., & Seruca, I. (2019). Social business: A way to promote organizational transformation. In Social Entrepreneurship: Concepts, Methodologies, Tools, and Applications (pp. 1576-1602). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-5225-8182-6.ch081
- George, D., & Mallery, M. (2010). SPSS for Windows Step by Step: A Simple Guide and Reference, 0/17 update (10a ed.) Boston: Pearson
- Geshkov, M. (2025). Application of Social Networks in Contemporary Human Resource Management. Industrial Growth Conference 2024.
- Hendy, N. T. (2021). The effectiveness of technology delivered instruction in teaching Human Resource Management, The International Journal of Management Education, 19(2), 98-107. https://doi.org/10.1016/j.ijme.2021.100479
- Hosain, M. S. (2021). Integration of social media into HRM practices: a bibliometric overview, PSU Research Review.5(4): 16-25.
- Jeske, D., & Shultz, K. S. (2022). Human Resource Management and the Rise of Social Media. In The Emerald Handbook of Work, Workplaces and Disruptive Issues in HRM (pp. 477-492). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/978-1-80071-779-420221048
- McKinney Jr, R., Shao, L., Shao, D., & McInerney, M. (2018). Advancing research on the influences of social media on human resources in mergers and acquisitions. In Advances in mergers and acquisitions (Vol. 17, pp. 145-164). Emerald Publishing Limited. https://doi.org/10.1108/S1479-361X20180000017007
- Monod, E., Song, L., Olumba, U., Joyce, E., Santoro, F., LONG, L., ... & Yu, T. (2019). Boundary spanners, social media and organizational change: an action research in China. In Academy of Management Proceedings (Vol. 2019, No. 1, p. 16526). Briarcliff Manor, NY 10510: Academy of Management. https://doi.org/10.5465/AMBPP.2019.310
- Naeem, M. (2019). Uncovering the role of social media and cross-platform applications as tools for knowledge sharing. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 12, 110-131. https://doi.org/10.1108/VJIKMS-01-2019-0001
- Rahadi, D. R., Farid, M. M., Muslih, M., Iskak, J. (2022). The role of social media implementation as human resource e-recrutment tool. International Journal of Business, Economics and Law, 26(1), 233-240.
- Seydiki, H. N. (2024). The Impact of Social Media on Human Resource Management Practices. Qualitative Research Review Letter.
- Shanmugam, V., Gowrishankkar, V., Sibi, S., Bose, V., Mora, M., Chandramohan, S., ... & Nazeer, I. (2023). Role of Social Media on Government Initiatives Towards Human Resource Development. In Global Perspectives on Social Media Usage Within Governments (pp. 112-126). IGI Global. DOI: 10.4018/978-1-6684-7450-1.ch008
- Solomon, R. T. (2019). Strategies for human resources professionals using social networking websites for hiring decisions.
- Soltis, S. M., Brass, D. J., & Lepak, D. P. (2018). Social resource management: Integrating social network theory and human resource management. Academy of Management Annals, 12(2), 537-573. https://doi.org/10.5465/annals.2016.0094
- Tim, Y., Hallikainen, P., Pan, S. L., & Tamm, T. (2020). Actualizing business analytics for organizational transformation: A case study of Rovio Entertainment. European Journal of Operational Research, 281(3), 642-655. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2018.11.074
- Wolf, M. V., Sims, J., & Yang, H. (2014). Social media utilization in human resource management. In Web Based Communities and Social Media 2014 Conference (WBC 2014); 8th Multi Conference on Computer Science and Information Systems, Las Palmas, Spain.
|