| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,213 |
| تعداد مقالات | 18,002 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,456,856 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,951,744 |
بازنگری برنامه درسی رشته علوم تربیتی گرایش تکنولوژی آموزشی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 3، دوره 8، شماره 26، دی 1391، صفحه 46-67 اصل مقاله (192.88 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| خدیجه علی آبادی* | ||
| - استادیار دانشگاه علامه طباطبائی aliabadikh@yahoo.com | ||
| چکیده | ||
| سرعت افزایش اطلاعات در کلیه رشتهها نیاز به بازنگری مداوم در برنامههای درسی را امری حیاتی نموده است. از آنجا که معمولا توقع میرود دانشگاهها در به روز بودن اطلاعات جزء نهادهای پیش کسوت باشند بازنگری در برنامههای درسی دانشگاهها یک باید است. مخصوصاً در رشته تکنولوژی آموزشی که مجبور است در نوآوری و استفاده از امکانات جدید پیشرو باشد. بازنگری برنامه درسی گرایش تکنولوژی آموزشی به منظور دستیابی به اهداف زیر صورت گرفته است: 1. بررسی برنامه موجود و تعیین واحدهای دروس پیش دانشگاهی، عمومی، اصلی، تخصصی، اختیاری، و پیش نیازهر کدام .2. تعیین اطلاعات مربوط به دروس تخصصی، اختیاری و پیش دانشگاهی 3.برای هدف اول برنامه درسی دوره کارشناسی علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی بررسی شد.برای رسیدن به هدف دوم اقدامات زیر صورت گرفت: 1.جستجوی کتابخانهای و اینترنتی برای جمعآوری اطلاعات درباره دورههای تحصیلی تکنولوژی آموزشی از دانشگاههای معتبر جهان. 2.نظر سنجی از اساتید دانشگاهی متخصص در رشته 3. نظر سنجی از دانشجویان کارشناسی ارشد 4. نظر سنجی از دانشجویان شاغل به تحصیل در این رشته 5. بررسی نتایج سمینارهای تکنولوژی آموزشی 6. بررسی صورت جلسات شورای عالی برنامه ریزی و نتیجه به صورت فهرست دروس ارائه شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تکنولوژی آموزشی؛ یازنگری؛ برنامه درسی | ||
| مراجع | ||
|
اسدنیا، اسد. (1382). طرح اصلاح و بازنگری برنامههای درسی رشته علوم تربیتی گرایش آموزش و پرورش پیشدبستانی و دبستانی مربوط به گروه علوم انسانی کمیته تخصصی علوم تربیتی شورایعالی برنامه ریزی، با همکاری گروه آموزش و پرورش دانشکده روانشناسی و علومتربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. تهران: شورایعالی برنامه ریزی. اولین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، سال 1386. پنجمین همایش یادگیری الکترونیکی در آموزش علوم پزشکی، 11 تا 13 بهمن ماه سال 1390 در کرمان. دومین همایش فناوری آموزشی، تبیین رویکردهای نوین در فناوری آموزشی و جایگاه آن در نظامهای آموزشی 17-18 خرداد 1383، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشکده روانشناسی و علومتربیتی. دومین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی 9-10 بهمن 1387. دانشگاه علومپزشکی تهران بازیابی شده از http://elearn2.tums.ac.ir در تاریخ 9/11/ 1389. ستاد انقلاب فرهنگی. (1362). مشخصات کلی، برنامه و سرفصل دروس دوره کارشناسی علوم تربیتی در رشته تکنولوژی آموزشی. تهران: ستاد انقلاب فرهنگی، گروه علوم انسانی. سومین همایش کاربرد یادگیری الکترونیکی درعلوم پزشکی27 الی 29 بهمن سال.1388 مشهد: مرکزمطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد. علاقه بند، علی. (1383). مشخصات کلی برنامه آموزشی (بازنگری شده) دوره کارشناسی علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، تهیه شده توسط کمیته تخصصی گروه مدیریت آموزشی. تهران: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. علی آبادی، خدیجه. (1385). بازنگری برنامه درسی رشته علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی.با همکاری گروه تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی. تهران: وزارت علوم تحقیقات و فناوری. علیزاده، مهستی و همکاران. (1390). چهارمین همایش کشوری یادگیری الکترونیکی درعلوم پزشکی. بهمن 1389. تبریز: انتشارات الوین باهمکاری مرکزمطالعات وتوسعه آموزش علوم پزشکی، تبریز. مجموعه مقالات همایش کاربرد تکنولوژی آموزشی در آموزش عالی ایران، اراک2-3 آبان. اراک:1380. نیلی، محمدرضا؛ ابراهیمی، زهرا. (1386). مجموعه مقالات دومین همایش فناوری آموزشی (رویکردهای نوین در آموزش عالی،17-18 خرداد 1383). تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. وزارت فرهنگ و آموزش عال، شورایعالی برنامه ریزی. (1372). برنامه آموزشی دوره کارشناسی علوم تربیتی، گرایش تکنولوژی آموزشی. تهران:شورایعالی برنامه ریزی. | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,889 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,053 |
||