| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,201 |
| تعداد مقالات | 17,946 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,050,858 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,823,504 |
تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی با نگاهی به دیدگاه نادینگز | ||
| پژوهشهای کیفی در برنامه درسی | ||
| مقاله 2، دوره 1، شماره 3، تیر 1395، صفحه 27-51 اصل مقاله (510.78 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/qric.2016.7072 | ||
| نویسندگان | ||
| عرفانه قاسم پور1؛ احمد ملکی پور* 1؛ صادق زارعصفت2 | ||
| 1دانشگاه تهران | ||
| 2دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| تربیت معنوی یکی از مهم ترین مسائل آموزشی و تربیتی می باشد. دستیابی به این هدف بزرگ در نهاد آموزش و پرورش، نیازمند نقشه ای است که در ادبیات علوم تربیتی، به آن برنامه درسی می گویند. شناسایی عناصر برنامة درسی معنوی، که هدف اصلی تحقیق می باشد، می تواند نیل به طراحی برنامة درسی جامع در زمینه تربیت معنوی را فراهم سازد. این عناصر شامل اهداف و آرمان، فرآیند یادگیری، نقش یادگیرنده، محیط و فضای یادگیری، نقش معلم، راهبرد تدریس و ارزشیابی می باشد. در نام گذاری عناصر، از دیدگاه میلر استفاده شده است. هرچند ممکن است با مراجعه به منابع بتوان به عناصردیگری، که در برنامۀ درسی معنوی تأثیرگذار هستند، دست یافت، اما این پژوهش دنبال چنین هدفی نیست. این مقاله، با رویکردی توصیفی و با استفاده از منابع کتابخانه ای، به بررسی و تبیین مولفه های برنامه درسی معنوی از منظر نل نادینگز یکی از صاحب نظران در حوزه معنویت پرداخته است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| مولفه؛ برنامه درسی؛ معنویت؛ برنامه درسی معنوی؛ نادینگز | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,456 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,957 |
||