| تعداد نشریات | 61 |
| تعداد شمارهها | 2,202 |
| تعداد مقالات | 17,946 |
| تعداد مشاهده مقاله | 55,051,081 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 28,823,598 |
بررسی تاثیر فناوری واقعیت افزوده با استفاده از مدل طراحی آموزشی مریل بر پیشرفت تحصیلی | ||
| فصلنامه روان شناسی تربیتی | ||
| مقاله 6، دوره 15، شماره 51، فروردین 1398، صفحه 127-145 اصل مقاله (878.94 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22054/jep.2019.36758.2454 | ||
| نویسندگان | ||
| رزیتا مشعشعی1؛ حمیدرضا مقامی* 2؛ اسماعیل زارعی زوارکی3 | ||
| 1دانشجو کارشناسی ارشد تکنولوژی آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی،تهران، ایران | ||
| 2استادیار گروه تکنولوژی آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| 3دانشیار گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | ||
| چکیده | ||
| هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر فناوری واقعیت افزوده با استفاده از مدل طراحی آموزشی مریل در مقایسه با تأثیر طراحی آموزشی مریل بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دبیرستانی در درس زیستشناسی و روش پژوهشی حاضر کاربردی و از نظر شیوه جمعآوری اطلاعات، شبه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعه پژوهش شامل دانش آموزان پایه یازدهم رشته علوم تجربی در دبیرستانهای شهر جدید اندیشه که در سال تحصیلی 97-96 مشغول به تحصیل بودند می-شد. بدینمنظور از نمونه در دسترس دبیرستان حضرت خدیجه (س) استفاده شد. 60 دانش آموزان که در سال تحصیلی 96-97 در پایه یازدهم علوم تجربی مشغول به تحصیل بودند بهطور کاملاً تصادفی در سه گروه آزمایشی جایگزین شدند. پس از طراحی آموزشی گفتار دوم کتاب زیستشناسی پایه یازدهم بر اساس مدل طراحی مریل، نرمافزار واقعیت افزوده بر اساس اطلاعات علمی این گفتار تولید گردید. بهمنظور گردآوری دادهها از آزمونهای پیشرفت تحصیلی که توسط پژوهشگر و بر اساس مطالب درسی طراحیشده، استفاده گردید. یافتهها: برای تجزیهوتحلیل دادهها در سطح آمار توصیفی از روشهای آماری میانگین و انحراف معیار و در سطح آمار استنباطی از روشهای آماری تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد. پیشرفت تحصیلی دانشآموزانی که با روش نرمافزار واقعیت افزوده با طراحی آموزشی آموزش دیدند (گروه آزمایش 1) در مقایسه با آنهایی که با روش طراحی آموزشی (گروه آزمایشی 2) و روش سنتی آموزش دیدند (گروه کنترل) از عملکرد بهتری برخوردار است. نتیجهگیری: استفاده از فناوری واقعیت افزوده با مدل طراحی مریل به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس زیستشناسی منتهی میشود. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ؛ طراحی آموزشی؛ فناوری واقعیت افزوده | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,646 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,519 |
||