الف- اندرسون، ت. و گریسون، دی. آر (2003). یادگیری الکترونیکی در قرن بیست و یکم، ترجمه اسماعیل زارعی زوارکی و سعید صفایی موحد. (1384). تهران: انتشارات علوم و فنون،.
ب- الهی، ش.، کنعانی، ف. و شایان، ع. (1390)، طراحی چارچوبی برای عوامل مؤثر بر گرایش دانشجویان مجازی به یادگیری الکترونیکی و سنجش آن، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی آموزش عالی، 60، 59-80
پ- بهشتی، زهرا (1383). «بررسی نقش آموزش الکترونیکی در حل مشکلات آموزشهای سنتی و استفاده از آن برای همگانی کردن امر تعلیم و تربیت در ایران». تهران: دبیرخانه شورای عالی اطلاعرسانی، مجموعه مقالات دومین همایش آموزش الکترونیکی.
ت- سپهری، ناصر (1389). تأثیر موانع توسعه آموزش الکترونیکی در آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آموزشوپرورش شهرستانهای تهران از دیدگاه مدرسان، پایاننامه کارشناسی ارشد ساوه: دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه
ث- رمضان پور، انسیه (1394)، یادگیری الکترونیکی (الگوها)، تهران: زبان امروز.
ج- خشنودی فر، مهرنوش و فاضلیان، پورانداخت و فرج الهی ،مهران (1393)،یادگیری الکترونیکی مقدمه ای بر مبانی تعلیم و تربیت، تهران: انتشارات آوای نور
چ- ذوفن، شهناز (1393). کاربرد فناوریهای جدید در آموزش. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
ح- فردانش، هاشم (1382). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. (ویرایش دوم) تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
خ- نجفی، م و مردانی و لندانی، ز.، (1386)، «تجارب آموزش الکترونیکی در ایران و جهان»، ماهنامه تدبیر، شماره 187.
د- خراسانی، اباصلت؛ عبدالملکی جمال و زاهدی حسین (1390). عوامل مؤثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی بر مبنای مدل پذیرش فناوری. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. دوره 11. شماره 6.
ذ- زارعی زوارکی، اسماعیل (1387). سنجش و ارزشیابی آموزش الکترونیکی، سومین کنفرانس یادگیری الکترونیکی. تهران: دانشگاه خواجه نصیر طوسی.
ر- سالاری، محمدمهدی و یغمایی ، فریده و مهدی زاده ، سودابه (1388)، عوامل مرتبط بر پذیرش آموزش الکترونیک. مجله راهبردهای آموزش. دوره 2. شماره 3: ص 13.
ز- صداقت، م و ع کاشیان (مهر 1385). اهمیت آموزش الکترونیکی در جامعه دانایی محور، هفتهنامه بزرگراه فناوری. شماره 7: ص 11.
- ژ- نایدو، سام (1390). یادگیری الکترونیکی. مترجمان: سعید صفایی موحد و هدیه محبت. تهران: انتشارات مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران
س- عبادی، رحیم (1382). فناوری اطلاعات و آموزشوپرورش، تهران: چاپ محرر.
ش- کری، باب و ایساکسون، جانی (1996). قدرت اینترنت در یادگیری، ترجمه گروهی، زیر نظر رحیم عبادی، (1385)، تهران: موسسه توسعه فناوری اطلاعات آموزش مدارس هوشمند، چاپ عروج.
ص- کلارک، روت کالوین (1385)، مفاهیم و تئوریها در آموزش الکترونیکی، ترجمه خسرو مهدی پورعطایی. تهران: موسسه فرهنگی هنری دیباگران.
ض- گانیه، آر. ام میلز ، رابرت (1373). رد شرایط یادگیری و نظریه آموزش، ترجمه جعفر نجفی زند، تهران: رشد.
ط- مرکز اسناد و مدارک علمی سازمان آموزشوپرورش شهر تهران (1384)، پیشنویس سند راهبردی مدارس هوشمند، بیانه توسعه.
ظ- مومنی ، م. (1388). مباحث نوین در تحقیق در عملیات، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران.
ع- رضوی، سید عباس (1386). مباحث نوین در فناوری آموزشی. اهواز: دانشگاه شهید چمران
غ- رضوی، سید عباس (1384). یادگیری الکترونیکی. مجله رشد تکنولوژی آموزشی، دورهی بیست و یکم، شمارهی 1، ص 10-8.
- ف- جیمز، استوور (1375). تکنولوژی اطلاعات در جهان سوم. (ترجمه رضا نجف بیگی و اصغر صرافی زاده) تهران: دانشگاه آزاد اسلامی.
- ق- ذوفن، شهناز و خسرو لطفی پور (1380). رسانههای آموزشی برای کلاس درس. تهران: دفتر برنامهریزی و تألیف کتابهای درسی سازمان پژوهش برنامهریزی آموزشی.
- ک- اکبرزاده، مریم، (1391). آموزش مجازی چالش ها و راه کارها .تهران: انتشارات مهدی رضای
1- Bartley, S. J., & Golek, J. H. (2004). Evaluating the Cost Effectiveness of Online and Face-to-Face. Instruction. Educational Technology & Society, 7(4), 167-175.
2- Cantoni, V., Cellario, M., & Porta, M. (2004). Perspectives and challenges in e-learning: towards natural interaction paradigms. Journal of Visual Languages & Computing, 15(5), 333-345.
3-Garrison, D. R & Anderson, T. (2003). E- learning in the 21 st century.A framework fork for research and practice.
4-Lim, H., Lee, S. G., & Nam, K. (2007). Validating E-learning factors affecting training effectiveness. International Journal of Information Management, 27(1), 22-35.
6- Lee T.,& Lee,J (2006) . Quality assurance of web based e-learning for statistical education . COMPSTAT: Proceedings in computational statistics: 17th symposium , Rome.
5- Nichols, A. J. (2008). An empirical assessment of attitude toward computers, motivation, perceived satisfaction from the e-learning system, and previous academic performance and their contribution to persistence of college student athletes enrolled in e-learning courses (Doctoral dissertation, Nova Southeastern University).
6- Sánchez-Franco, M. J., Martínez-López, F. J., & Martín-Velicia, F. A. (2009). Exploring the impact of individualism and uncertainty avoidance in Web-based electronic learning: An empirical analysis in European higher education. Computers & Education, 52(3), 588-598.
7- Wang, Y. S. (2003). Assessment of learner satisfaction with asynchronous electronic learning systems. Information & Management, 41(1), 75-86.
8- Shee, D. Y., & Wang, Y. S. (2008). Multi-criteria evaluation of the web-based e-learning system: A methodology based on learner satisfaction and its applications. Computers & Education, 50(3), 894-905.
9- Slade, P. G. (Ed.). (2013). Electrical contacts: principles and applications. CRC Press. 10- Addison, R, (2003).performance Technology Laandscape. Performance Improvement. VO2,NO 2, PP.13-16
11- Jones, V. E. (2004). Comparison of electronic-learning and classroom solutions for executive development. A Dissertation for the Degree Doctor of Management in Organizational Leadership, University of Phoenix.
12- Lee, B. C., Yoon, J. O., & Lee, I. (2009). Learners’ acceptance of e-learning in South Korea: Theories and results. Computers & Education, 53(4), 1320-1329.
13- Li, Q., Lau, R. W., Wah, B. W., Ashman, H., Leung, E. W., Li, F., & Lee, V. (2009). Guest Editors' Introduction: Emerging Internet Technologies for E-Learning. IEEE Internet Computing, 13(4), 11-17.
14- Fang, L. (2007). Perceiving the Useful, Enjoyable and Effective: A case study of the e‐learning experience of tertiary students in Singapore.Educational Media International, 44(3), 237-253.
15- Kitsantas, A., & Chow, A. (2007). College students’ perceived threat and preference for seeking help in traditional, distributed, and distance learning environments. Computers & Education, 48(3), 383-395.
16- Ozkan, S., & Koseler, R. (2009). Multi-dimensional students’ evaluation of e-learning systems in the higher education context: An empirical investigation.Computers & Education, 53(4), 1285-1296.
17- Liaw, S.& Huang S. (2008). Investigating students’ perceived satisfaction, behavioral intention, and effectiveness of e-learning: A case study of the Blackboard system. Computers & Education, 51(2), 864-873.