منابع
- الوانی، مهدی و معمار زاده، محمد. (1374)، تعهد سازمانی، جلد اول، تهران: نشر ارغوان، چاپ سوم.
- احمد پور، محمود و شائمی، علی. (1380)، «رابطه تعهد و وجدان کاری با تعهد سازمانی»، فصلنامه توسعه منابع انسانی، سال پنجم، شماره 11 و 12: 67-74.
- بهروان، حسن؛ ساروقی، احمد و رنجبریان، بهرام. (1388)، «بررسی عوامل مؤثر بر میزان تعهد سازمانی کارکنان شرکت گاز شهر مشهد»، فصلنامه پژوهشی ویژهنامه جغرافیا دانشگاه مشهد، سال ششم، جلد 16، شماره 2: 38-49.
- حمیدی، مهرزاد و کشتی دار، محمد. (1382)، «بررسی ساختار سازمانی و تعهد سازمانی در دانشکدههای تربیتبدنی دانشگاههای کشور»، فصلنامه پژوهشی حرکت، سال پنجم، شماره 15: 19-27.
- زرنگر، محمدعلی. (1383)، «بررسی تأثیر ابعاد رضایت شغلی بر تعهد سازمانی معلمان دبیرستانهای شهر اصفهان»، مجله مصباح، سال سیزدهم، شماره 51: 139-151.
- سلاجقه، پیمان. (1380)، «بررسی تأثیر عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی مدیران سطوح مختلف در صنایع کرمان» فصلنامه توسعه منابع انسانی، سال پنجم، شماره 12: 80-95.
- صبوری، منوچهر. (1374)، جامعهشناسی سازمانها، تهران: نشر شرکت شب تا، چاپ اول.
- صمدی میارکلایی، اکبر و صمدی میرکلایی، حمزه. (1392)، «ارتقاء سطح تعهد سازمانی در سازمانهای مردمنهاد: تبیین نقش راهبردیِ رضایت شغلی از طریق مدل معادلات ساختاری»، فصلنامه علوم اجتماعی ، سال چهارم، شماره 51: 43-59.
- طلایی، اسماعیل. (1380)، بررسی عوامل مؤثر بر تعهد کار، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی، دانشگاه الزهرا.
- فتاحی، فرانک. (1387)، ارزیابی عملکرد در زنجیره تأمین مواد غذایی (فرآوردههای گوشتی)، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام.
- فکرآزاد، حسین. (1382)، مدیریت مؤسسات رفاهی، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول.
- قلیپور، آرین. (1395)، جامعهشناسی سازمانها: رویکرد جامعهشناختی به سازمان و مدیریت، تهران: انتشارات سمت، چاپ پانزدهم.
- کربلایی، یوسف. (1394)، «تأثیر ساختار سازمانی بر عملکرد کارکنان»، فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال سوم، شماره 30: 19-34.
- گلشن فومنی، محمد رسول. (1390)، جامعهشناسی سازمانها و توان سازمانی، تهران: نشر دیلماج، چاپ هفتم.
- هویدا، رضا؛ مولایی، ناصر و صالحی، محمدحسین. (1394)، «نقش ارتباطات سازمانی اثربخش و اعتماد سازمانی در توسعه و بهبود نوآوری سازمانی مدارس»، فصلنامه علمی و پژوهشی ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، سال پنجم، شماره 2: 117-146.
- دفتر مطالعات شهرداری تهران. (1395)، نظرسنجی رضایت شغلی کارکنان شهرداری تهران.
- پژوهشگاه قوه قضاییه، پژوهشکده مطالعات پایه گروه مطالعات منابع انسانی. (1394)، نظرسنجی کارکنان سازمان دادگستری استان تهران.
- دفتر امور پژوهشی کارخانه محصولات گوشتیران. (1390)، نظرسنجی تعهد سازمانی کارکنان محصولات گوشتیران.
- Allen, N. J and Meyer,J. P. (2006). " The Mcasurement and Antecedents of Affective, Continuance and Normative Commitment to the Organization". Journal of Occupational psychology, 63: 1-18.
- Allen, N. J and Meyer,J. P. (1996). "Affective, Continuance, and Normative Commitment to the Organization: An Examination of Construct Validity". Journal Of Vocational Behavior, Vol.49 119 (1/2), 39-63.
- Kemper, theodor. (1991).
Predicting emotions from social relations.- Social psychology quarterly. New York, NY: Guilford publications, vol.54,no,4
- Kemper, theodor. (2006). POWER AND statuse. And the power-statuse theory of emotions. In handbooks of sociology of emotions. Edited by stets,JanE.janathan.H. New York. Springer science Business Media,LLC (New York, NY: Guilford publications).
- Kemper, theodor. (1990). " Dimentions of micro interaction". American Journal of sociology. Vol.96.no,1.
- Simon, Robin and Nath. (2004). "Some Correlates of role Conflict and Role Ambiguity among Public School Teacher" Journal of Human Relations, 18 (3): 1068-75.
- Turner, Janatan.H. (2006). "Toward a gender sociological theory of Emotions", journal for the theory of social Behavior 29, 11(3), 3-18.
- Watkins, A. M. (1991). "The Relationship between Communication Affect, Job Alternative, and Voluntary Turnover Intentions", Southern Communication Journal, 41 (3): 198-209.
- Xiao, Froese (2008). "Generalizability of an organizational Commitment Model", The Academy of Management Journal, 24: 512-526.